مدیرکل فرهنگی و هنری شهرداری تهران از نورافشانی در ۱۱۰ نقطه شهر تهران در شب عید غدیر و مهمانی ۱۰ کیلومتری در روز عید خبر داد و گفت: برای اجرای هر چه بهتر مهمانی ۱۰ کیلومتری بیش از ۵۰ هزار نفر نیروی پشتیبانی در حوزه های مختلف اعم از امنیت، ایمنی، خدمات شهری و ... فعال هستند.

جشن عيد غدير

به گزارش همشهری آنلاین، مصطفی زیبایی نژاد در خصوص ویژه برنامه‌های مهمانی ۱۰ کیلومتری روز عید غدیر در محور میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی گفت: ستاد غدیر با حضور همه دستگاه‌های مسئول برای پوشش هر چه بهتر مهمانی ۱۰ کیلومتری در روز عید غدیر تشکیل شده است که شهرداری تهران نیز یکی از اعضای آن ستاد است که نقش تسهیل گری و پشتیبانی را بر عهده دارد. به عبارت دیگر شهرداری تهران مسئول یا مجری اجرای مهمانی ۱۰ کیلومتری نیست و مردم مسئول اصلی این مهمانی هستند چرا که خود آنها «موکب» زده و از شهروندان دیگر پذیرایی می کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۳۰۰ ظرفیت برای برپایی غرفه و موکب در طول مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی جایابی شده است، افزود: با اینکه فرصت ثبت نام موکب داران و غرفه داران به اتمام رسیده؛ اما هنوز شهروندان درخواست‌های خود را مطرح می کنند.

مدیرکل فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری مسابقه بزرگ در طول مهمانی ۱۰ کیلومتری برای کودکان و خانواده هایشان اظهار کرد: در روز مهمانی ۱۰ کیلومتری «کاربرگ ها» در اختیار مهمانان قرار داده می‌شود و آنها می‌توانند پاسخ های خود را پیامک کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران نقش پشتیبانی را بر عهده دارد و نورافشانی، نصب پرچم و ... توسط سازمان زیباسازی در حال انجام است، گفت: در شب عید غدیر در ۱۱۰ نقطه نورافشانی خواهد شد و در روز عید غدیر نیز سازمان زیباسازی ویدئو مپینگ و نورافشانی خواهد داشت.

ایستگاه شهربازی برای کودکان و نوجوانان

زیبایی نژاد با بیان اینکه با همکاری همه دستگاه ها یک شهربازی ۱۰ کیلومتری در لاین «بی آر تی» برای کودکان و نوجوانان ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: برای اجرای هر چه بهتر مهمانی ۱۰ کیلومتری بیش از ۵۰ هزار نفر نیروی پشتیبانی در حوزه های مختلف اعم از امنیت، ایمنی، خدمات شهری و ... فعال هستند و خوشبختانه در حوزه حمل و نقل نیز اتوبوسرانی تمام قد پای کار آمده و علاقمندان را از میادین اصلی شهر و مساجد به طول خیابان انقلاب و در مسیر جشن غدیر منتقل می کند.

به گفته وی، همچنین قرار شده تا مدیرعامل مترو اضافه شدن ساعت کار مترو را اعلام کند تا مردمی که در مسیر جشن هستند بتوانند راحت تر به منازل خود برگردند. تاکسیرانی نیز ون های خود را برای پوشش این مراسم آماده کرده است و در یک کلام حوزه حمل و نقل با تمام ظرفیت خود پای کار ایستاده تا رفت و آمد شهروندان به مهمانی ۱۰ کیلومتری را تسهیل کند.

وی با بیان اینکه تمام ۲۲ منطقه شهرداری تهران در مهمانی ۱۰ کیلومتری حضور فعال خواهند داشت، اما ۹ منطقه به صورت خاص مسئولیت محوری را در ارائه خدمات و پشتیبانی در محور امام حسین (ع) تا آزادی ایفا خواهند کرد، گفت: خیابان آزادی زون بندی شده و بین ۹ منطقه تقسیم شده است.

زیبایی نژاد با بیان اینکه چهار استیج اصلی برای پوشش مهمانی ۱۰ کیلومتری در میدان امام حسین (ع)، انقلاب، فردوسی ایجاد خواهد شد و محل برپایی چهارمین استیج هنوز مشخص نشده است، گفت: ۶۰ استیج فرعی نیز در طول مسیر به اجرای برنامه های هنری و فرهنگی می‌پردازند.

کد خبر 771652
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • احمدی نژاد IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    14 2
    به جای این همه هزینه انوبوس های نو برای شهر ها بخرید نه اتوبوس 20 سال کار کرده از اروپای شرقی
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      3 0
      باید اتوبوس بخرند
  • Borzoo NO ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    9 1
    هزینه سرسام آور بجای سیر کردن شکم مستمندان..
  • US ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    10 2
    بجای اینکه این همه هزینه بکنند که فقط یک شب شکم عده ای را سیر نمایند بروند مشکلات مردم را ریشه ای حل نمایند