جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

گروه سلامت – مریم غفاری: نشست کاربرد سلول‌های بنیادی درطب ترمیمی در بیمارستان قدس رضوی مشهد با همکاری پژوهشکده رویان، 26اسفندماه جاری برگزار می‌شود.

دکتر سعید عبدالحسینی، مدیرعامل بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی دراین خصوص به همشهری گفت: این بیمارستان تلاش کرده است  به یک مؤسسه آموزشی، علمی، پژوهشی و درمانی تبدیل شود و در کشور و حتی در بین دیگر کشورهای جهان نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی از قرارداد همکاری 5ساله بین مؤسسه رویان جهاد دانشگاهی و بیمارستان رضوی در زمینه سلول‌های بنیادی قلبی خبر داد و افزود: پژوهش مهمی در زمینه اثرات گاز خردل روی بیماری‌های قلبی و عروقی در بیمارستان رضوی در حال انجام است.

دکتر حمید گورابی، رئیس پژوهشکده رویان، مشارکت در ایجاد عزم ملی برای پیشرفت علمی کشور را از وظایف نانوشته پژوهشکده رویان خواند و گفت: این پژوهشکده، برای ارتقای سطح علمی و پژوهشی دانشمندان ایرانی، رقابت و همکاری‌های علمی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در زمینه سلول‌های بنیادی یادآور شد: این پژوهشکده به‌عنوان موتور محرک حرکت‌ها در زمینه سلول‌های بنیادی در کشور بوده است.گورابی افزود: هم‌اکنون فاصله علم و فناوری بسیار کوتاه شده است، زمانی که ایده استفاده از سلول‌های بنیادی در ترمیم ضایعات قلبی مطرح شد، دستگاه‌هایی برای جدا کردن سلول‌های مورد نیاز طراحی و ساخته شد.

وی ادامه داد: هدف از تأسیس مرکز سلول‌درمانی نزدیک کردن یافته‌های آزمایشگاهی به بالین است و همه محققان پژوهشکده رویان، اخلاق پزشکی و اصول علمی را در تمامی فعالیت‌های خود رعایت می‌کنند.گورابی خاطرنشان کرد: نخستین بانک خون بند ناف رویان نیز با هدف دسترسی عمومی به این بانک راه‌اندازی شد تا افرادی که توانایی مالی برای استفاده از بانک خصوصی خون بند ناف را ندارند، بتوانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

کد خبر 77143

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز