مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۲۱۲ متخلف زیست محیطی امسال در این استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

لرستان

به گزارش همشهری آنلاین، علی سالاروند روز دوشنبه گفت: امسال در راستای برخورد با متخلفان زیست محیطی ۲۲۴ پرونده به ارزش پنج میلیارد و ۷۴۸ میلیون و ۸۲۰ هزار ریال در استان تشکیل و تاکنون بیش از ۱۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال از این مبلغ وصول شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت ۲ مورد شکار غیرمجاز پرندگان، سه مورد شکار غیرمجاز پستانداران، ۱۵مورد زنده گیری پرندگان، زنده گیری پستانداران ۶ مورد، نگهداری و خرید و فروش حیات وحش ۲ مورد در استان ثبت شده که در بین پستانداران گراز وحشی و در بین پرندگان عقاب، جغد بالغ، کوکور سیاه، جوجه جغد، لک لک، دلیچه و جغد شاخدار بیشترین تعداد بودند.

وی ادامه داد: با تلاش شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان در راستای حفاظت از تنوع زیستی ۵۰ مورد شروع به شکار و صید شناسایی و پیشگیری شده است که در این راستا ۱۶۵ مورد ادوات شکار، تور ماهیگیری، قلاب، فشنگ ساچمه ای، فشنگ جنگی، لنسر، قایق بادی، تیوب، چرخ و چوب ماهیگیری و خشاب کشف و ضبط شده است که طبق قانون، تا صدور رای قطعی زیر نظر این اداره کل به صورت امانی باقی می مانند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: امسال ۲۴ قبضه اسلحه از شکارچیان در استان کشف و ضبط شده که از این تعداد ۲ قبضه سلاح غیرمجاز، ۲۰ قبضه سلاح مجاز و ۲ قبضه سلاح جنگی به همراه ۳۶ عدد فشنگ و سه خشاب بوده است.

سالاروند ادامه داد: همچنین در راستای حفاظت از محیط زیست لرستان امسال ۱۵۸ مورد اخطاریه صادر و در این راستا ۱۱۹ مورد آلودگی زیست محیطی در استان گزارش شده است.

کد خبر 771093
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha