مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

اورژانس در ایران از جمله سازمان‌های خدماتی و امدادی کشور است که با همه توان خود تلاش می کند تا میزان آسیب پذیری شهروندان را به حداقل برساند.

اورژانس

به گزارش همشهری آنلاین، اما اورژانس ایران به دلیل یک سری کمبودها و معضلات به شدت آسیب پذیر است که توجه و رفع این این مشکلات از نیازهای ضروری آن است. با این وجود بد نیست تا اطلاعات مختصری از ظرفیت‌ها، کمبودها و چالش‌های اورژانس در ایران آشنا شویم.

زمان رسیدن اورژانس به محل‌حادثه

در اغلب شهرهای کشور در کمتر از ۸دقیقه اورژانس به محل حادثه می‌رسد. این زمان در شهرهای بزرگ‌تر هم کمتر از ۱۰دقیقه است. ۸۰درصد ماموریت‌های اورژانس معادل ۳تا ۴میلیون ماموریت در ۱۲- ۱۰شهر بزرگ کشور انجام می‌شود. حدود یک تا ۲میلیون ماموریت هم در بقیه شهرها انجام می‌شود.

کمبود ۵۰درصدی پایگاه در تهران

در تهران باید ۴۵۰پایگاه اورژانس وجود داشته باشد اما در حال حاضر ۲۲۰پایگاه وجود دارد؛ یعنی ۵۰درصد کمبود پایگاه.   در هر پایگاه باید ۲آمبولانس مستقر باشد؛ یعنی باید در تهران ۸۰۰آمبولانس وجود داشته باشد اما ۲۲۰آمبولانس فعال است. از طرف دیگر فقط آمبولانس و پایگاه نیست باید نیروی کافی هم وجود داشته باشد که این موضوع به منابع مالی نیاز دارد.

مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس

حدود ۱۰درصد از تماس‌هایی که با اورژانس گرفته می‌شود، مزاحمت تلفنی است. مثلا در بین مزاحمت‌ها فردی را داریم که در یک روز ۲۴۰مرتبه تماس گرفته و مزاحمت ایجاد کرده است. بعضی از آنها بیمار هستند که مزاحمت ایجاد می‌کنند. افراد دیگری هم هستند که تنها هستند و می‌خواهند یک هم‌زبان داشته باشند که با اورژانس تماس می‌گیرند. دسته دیگری هم که رفتارشان دور از ‌شأن انسانیت است که تماس می‌گیرند و توهین می‌کنند.

نکات ویژه

۳۲۰۰ پایگاه اورژانس در کشور وجود دارد که  شامل بیش از ۱۸۰۰پایگاه جاده‌ای است.

۵۲ پایگاه هوایی اورژانس در کشور وجود دارد که یکی مخصوص هواپیما و ۵۱مورد دیگر برای فرود بالگرد است.

اورژانس کشور حدود ۲۶هزار نفر پرسنل فعال دارد.

حدود ۵هزار آمبولانس در کشور فعال است.

اورژانس کشور حدود ۶۰ اتوبوس آمبولانس در اختیار دارد.

کد خبر 771084
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha