عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما نباید از دست‌های پشت صحنه سوئد غافل شویم؛ سوئد بازیچه‌ای است که توسط آمریکا و اسرائیل تحریک شده است تا نگاه جهان اسلام را از خود منحرف کنند. کاری می‌کنند که جنگ نیابتی راه بیفتند و آنگاه و خود داور و واسطه می‌شوند.

تجمع اعتراضی/ اهانت به قرآن در سوئد

همشهری آنلاین- گروه سیاسی: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره هتک حرمت قرآن کریم در سوئد گفت: خدا را شاکریم که خداوند دشمنان دین، قرآن و اسلام را از احمق‌ها و نادان‌ها قرار داده است.دولتی که خود را بازیچه دست آمریکا می‌کند و به خاطر یک نفر که کینه و حب و بغض شخصی دارد، کشورش را در معرض یک تهاجم قرار می‌دهد.

روایتی از دست‌های پشت پرده یک اهانت ؛ جنگ نیابتی راه می اندازند و... | سوئد در تله افتاده است | ایران پیش از برخورد با دولت سوئد به دنبال چیست؟

حسین جلالی افزود:‌ با این اشتباهی که دولت و کشور سوئد کرد روی موضوعی دست گذاشت که مربوط به انسانیت است و فقط به جهان اسلام اختصاص ندارد. قرآن، کتاب زندگی، انسانیت و دین است. این مسئله باعث شد که احساسات همه آزادی‌خواهان جهان جریحه‌دار شود. توهین به مقدسات در هیچ مکتب و مذهبی پذیرفته نیست.حتی مذاهب دست‌ساز انسان و  فرقه‌های نوظهور هم چنین توهین‌هایی را نمی‌پذیرند.

این نماینده مجلس ادامه داد:‌ چنین اقدامی بازی‌کردن با احساسات و عواطف بیش از ۸ میلیارد انسان است. این اقدام برخلاف نظر دشمنان باعث وحدت تقریبا اجماع‌گونه همه مسلمانان شد. 
۵/۲ میلیارد انسان همه متحد شده‌اند که اتفاق میمونی است. درست است که توهین به قرآن یک روی سکه است، اما روی دیگر هم دارد، مثل شهادت امام حسین در کربلا، یک روی آن شهادت و روی دیگرش آزادی‌خواهی، شجاعت و عزت است. آن روی دیگر این اهانت هم وحدت مسلمانان است. این وحدت علیه همه دین ستیزان و اسلام هراسان است.

این و حدت مسلمانان بعد از حادثه قرآن سوزی می تواند طومار اسرائیل را درهم بپیچد. کسانی که دین  اسلام هراسی می‌کنند، صهیونیست‌ها هستند و آمریکا را در انزوا خواهد برد.آنها نفهمیدند که چه اقدامی صورت دادند، جبهه مقاومت در برابر اروپا تقویت و متحدتر و با انگیزه‌تر شد؛ عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. 

جلالی با اشاره به پیامدهای اقدام سوئدی‌ها گفت: کالاهای دولت سوئد در کشورهای مسلمان به صورت مردمی مورد تنفر و تحریم قرار گرفته است. دولت سوئد با این اقدام بازار را درجهان به ویژه کشورهای خاورمیانه،‌ عربی و اسلامی از دست می‌دهد. برخی کشورها سفارت را درحد کاردار تنزل داده‌اند. ارتباطات خویش را با دولت سوئد مورد بررسی قرار می‌دهند. 

او ادامه داد:‌ این اقدام باعث شده که هیچ کسی در دنیا جرات نکند، به قرآن جسارت کند. ایام بدبختی و روزهای سیاه دولت سوئد کلید خورده است. روزهای بدی در پیش دارد، اینها تهدید نیست واقعیتی است که در حال محقق شدن است. سوئد اعتبار اجتماعی و جهانی خود را از دست داد. 

اینکه در ایران، عراق، افغانستان، پاکستان، هند، لبنان و مصر جلوی سفارت سوئد جمع شده‌اند و شعار داده‎‌اند و میلیون ها نفر اعتراض کرده اند و نشان دهنده این است که یک حرکت بین‌المللی علیه سوئد شکل گرفته است. ما نباید از دست‌های پشت صحنه سوئد غافل شویم؛ سوئد بازیچه‌ای است که توسط آمریکا و اسرائیل تحریک شده است تا نگاه جهان اسلام را از خود منحرف کنند. کاری می‌کنند که جنگ نیابتی راه بیفتند و آنگاه و خود داور و واسطه می‌شوند. این گونه نشان خواهند داد که از قرآن‌سوزی حمایت نخواهند کرد. سوئد در تله آمریکا، اسرائیل و انگلیس افتاد و در آینده نزدیک متوجه اشتباهش خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه می‌دهد: با این اقدامات مشخص شد که قرآن عزیزتر شده است و از نظر مسلمانان جهان این قرآن چه میزان ارزشمند است. اما روزهای سختی در پیش داریم و لازم باشد شهدای زیادی برای قرآن تقدیم خواهیم کرد. گرچه شاید اگر دولت‌ها در محکومیت این قضیه همراهی نکنند، چه بسا مردان بزرگی را در این مسیر از دست خواهیم داد؛ اما به نظر می‌آید که از آنجا که دولت‌ها با این کار مخالفند، تقابل شدیدی پیش نخواهد آمد.

این نماینده درباره اقدامات دیپلماتیک که می‌توان برای مقابله جدی با چنین اقداماتی و به ویژه صدور چنین مجوزهایی از سوی دولت ها انجام داد، گفت:‌ قطعا دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی چنانچه در مسائلی مثل محکومیت نفاق و تقویت جبهه مقاومت، عضویت در شانگهای و... خیلی موثر بوده است. الان جمهوری اسلامی بازیگری فعال در عرصه بین‌المللی است و می‌تواند از قدرت خود در عرصه بین‌المللی، برای محکومیت این حادثه استفاده کند و ضمن همراه ساختن دیگر دولت‌ها تلاش کند تا دیگر چنین اتفاق هایی پیش نیاید.

از این رو احتمالا یک کنفرانس بین‌المللی فعال خواهد شد و جمهوری اسلامی با همراهی عربستان سعودی و مصر می‌توانند دولت‌های دیگر را مجاب کنند تا شاهد چنین مسائلی نباشیم.

او افزود:‌ جمهوری اسلامی معمولا در خصوص چنین مسائلی برخورد احساسی و هیجانی ندارد. سعی دارد برخورد عاقلانه و منطقی داشته باشد و برای این کار از همراه‎ سازی و قانون مجاورت استفاده می‌کند. بدین معنا که ابتدا تلاش می‌کند چندین کشور را همراه خود کند، تا بتواند صدای خود را بلندتر کند و در صحنه دیپلماسی اثرگذارتر باشد. از این رو ایران قبل از اینکه با کشور سوئد برخوردی کند، دنبال مجاب کردن دوستان خود در منطقه است که همراه‌سازی صورت گیرد و حمله و هجمه ای شدید و همه جانبه و به ویژه رسانه‌ای علیه دولت سوئد صورت گیرد.
 

کد خبر 770991
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha