یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر حفظ باند پروازی دوشان تپه در منطقه ۱۳ تهران گفت: این باند یکی از بهترین ذخایر اراضی تخلیه مجروحین در زمان حادثه و بحران در شهر تهران است.

سيد احمد صادقي

به گزارش همشهری آنلاین، احمد صادقی در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران و در ادامه ارایه گزارش پروژه های محلات منطقه ۱۳ با اشاره به موضوع باند پروازی «دوشان تپه» گفت: توافق خوبی از سوی شهرداری با مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شده و امیدواریم مردم طعم خوب این خدمت را حس کنند؛ اما ضروری است که در این توافق بحث باند پروازی «دوشان تپه» مورد توجه قرار گیرد. 

وی ادامه داد: من قبلا هم در این خصوص تذکر داده بودم و مجددا تذکر می دهم که باند پروازی دوشان تپه اگرچه استاندارد های لازم را برای پروازهای مسافرتی ندارد ولی در زمان بحران ( زلزله، جنگ و ...) مناسب برای تخلیه مجروحین حوادث است. 

صادقی افزود: این باند پروازی یکی از ذخایر اراضی تخلیه مجروحین زمان حادثه شهر تهران است که باید حفظ شود و امیدواریم در کمیسیون ماده ۵ برای این موضوع تصمیمات خوبی گرفته شود. 

وی تاکید کرد: کوتاه شدن این باند آن را تبدیل می کند به هلی پورت که تنها با هلی کوپتر امکان تخلیه مجرحین در زمان بحران فراهم می شود، در حالی که اگر ارتفاع ساخت در این محدوده رعایت شود می‌توان امید داشت که باند پروازی دوشان تپه کوتاه نشود و امیدواریم تصمیمی گرفته نشود که طعم خوش خدمت در مذاق مردم به تلخی گراید.

در ادامه پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه تعیین تکلیف «ساصد و دوشان تپه» کار بسیار بزرگی است، گفت: اگر این اقدام تعیین تکلیف شود، گره کور ترافیکی شرق تهران باز خواهد شد و بسیاری از مشکلات منطقه ۱۳ رفع می شود.

وی افزود: شهردار منطقه ۱۳ از روز اول فعالیت خود دغدغه رفع مشکل «ساصد و دوشان تپه» را داشت و این توافقات با تلاش شهرداری پیگیری شده و باید این دستاورد را بتوانیم به زودی محقق کنیم تا مردم از آن بهره مند شوند.

کد خبر 770872
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha