معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش درخصوص صدور برگه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم، ارائه مشاوره انتخاب رشته به دانش‌آموزان و ثبت‌نام آنها در پایه دهم توضیح داد.

دانش آموزان دبیرستانی - دبیرستان  پسرانه - مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه ثبت نام در پایه دهم منوط به صدور هدایت تحصیلی است، برگه هدایت تحصیلی کی صادر می‌شود، اظهار کرد: ما برای این کار زمان بندی پیش‌بینی کرده‌ایم اما این امر بستگی به ثبت نمرات دانش‌آموزان و ثبت رشته محل‌ها دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی ما این است که تا ۱۵ تیرماه مراحلی از صدور برگه هدایت تحصیلی که مربوط به مشاوره است تمام شود، ادامه داد: در واقع ثبت رغبت ـ توانایی دانش آموزان، ثبت نظر اولیا و ثبت نظر معلمان تا ۱۵ تیرماه وقت دارد و از ۱۵ تیر تا پایان تیر نیز وقت ورود نمرات و رشته محل‌ها و آغاز مشاوره نفر به نفر مشاورین با اولیا و دانش آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: از اول مردادماه فرم‌های هدایت تحصیلی صادر و توسط مدیر مدرسه به دانش‌آموزان داده می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند مطابق با آن برای ثبت نام در پایه دهم اقدام کنند.

به گفته باقرزاده، برگه هدایت تحصیلی همراه با برگه کارنامه به دانش‌آموزان داده می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که اولویت هدایت تحصیلی امسال دانش آموزان چه رشته‌هایی است، عنوان کرد: امسال ۱.۵ درصد به جذب رشته فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اضافه می‌شود.

کد خبر 770813
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • علی IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    2 0
    واقعاً یکی نیست که داد این نیروهای خدماتی و سرایداران مدارس رو به گوش وزیر یا ریاست جمهوری برسونه؟ یا میشنون خودشون رو زدن به نفهمی