سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۵ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

گروه اقتصادی: با وجود آن‌که پس از امضای الحاقیه قرارداد ال‌-90 به نظر می‌رسید مشکلات این قرارداد مرتفع شده و خلأ موجود در بازار خودروهای 6 تا 10 میلیون تومانی پس از خروج پیکان از خط تولید با ورود این خودرو به بازار پر خواهد شد.

اما با وجود وعده‌های مختلف خودروسازان و مسئولان وزارت صنایع و معادن مبنی بر زمان عرضه این خودرو به بازار هنوز زمان ورود ال-90 (تندر) به بازار مشخص نیست.

درحالی‌که در زمان امضای قرارداد الحاقیه، وزیر صنایع و معادن خبر از تولید و عرضه ال-90 تا مهرماه را داده بود، اخیراً وی عنوان کرده است این خودرو از سال آینده به بازار وارد می‌شود.

از سوی دیگر رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران عرضه این خودرو به بازار را اوایل اسفند ماه و علت اعلام تاریخ‌های متفاوت عرضه را برنامه زمان‌بندی و بحث‌های فنی عنوان کرده است. همچنین خودروسازان تاریخ‌های متفاوتی را در این زمینه عنوان می‌کنند.

از سوی دیگر، مباحث پیرامون الحاقیه قرارداد ال‌-90 همچنان به قوت خود باقی است و به‌نظر می‌رسد نشست مشترک نایب رئیس کمیسیون صنایع با مسئولان وزارت صنایع و معادن چندان ثمربخش نبوده است.

رفع سوءتفاهم‌ها

معاون اقتصادی وزارت صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار ما   درمورد زمان عرضه ال-90 به بازار می‌گوید: قبلاً اعلام کرده بودیم ال-90 آذر یا دی ماه به بازار عرضه می‌شود و گرچه زمان دقیق عرضه این خودرو را برنامه زمان‌بندی کارخانجات خودروسازی تعیین می‌کند، اما معتقدم ال-90 حداکثر تا بهمن ماه به بازار عرضه خواهد شد و به‌تدریج همه سطوح تولید با آپشن‌های مختلف را دربرمی‌گیرد.

کد خبر 7706

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز