سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: افراد مسلح ناشناس سه‌شنبه (20 اسفند) جاوید احمد کاکر خبرنگار محلی شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی ایران را در شهر قندهار در جنوب افغانستان ترور و از محل حادثه فرار کردند.

به گزارش ایرنا، شاهدان و نیز مسوولان دولتی در قندهار اعلام کردند که کاکر در مقابل ساختمانی که در آن دفتر برون مرزی صدا و سیمای ایران در نزدیکی هتل کانتین در هسته مرکزی شهر واقع است، به رگبار بسته شد.

به گفته شاهدان، افراد ناشناس که سوار یک دستگاه خودرو تویوتا بودند این خبرنگار افغان را در حالیکه که سوار خودرو خود بود، از پای درآوردند و از محل حادثه فرار کردند.
 
جسد کاکر به بیمارستان میرویس قندهار انتقال یافت وسپس از سوی بستگانش به ناحیه دوم قندهار منتقل شد.
 
مسوولان دولتی در قندهار از این رویداد اظهار تاسف کردند و تاکنون حاضر به ارایه جزئیات بیشتر در مورد این حادثه نشدند. مسوولیت این حمله را تاکنون فرد و یا گروهی برعهده نگرفته است.

کاکر دو سال قبل از سوی نیروهای آمریکایی در قندهار بازداشت شد و مدت یک سال در زندان این نیروها در فرودگاه بگرام که از پایگاه‌های اصلی آمریکا در افغانستان است زندانی بود و چندماه قبل همکاری خود را با پرس تی وی آغاز کرده بود.

وی قبل از بازداشت از سوی آمریکایی‌ها با شبکه تلویزیون سی تی وی کانادا نیز همکاری داشت.[العالم و پرس تی وی در پوشش اخبار غزه موفق بودند]

کد خبر 76998

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز