رهبر طالبان امروز (یکشنبه) ادعا کرد که دولتش اقدامات لازم را برای بهبود شرایط زنان در افغانستان انجام داده؛ اما این درحالیست که گزارش‌های اخیر از محدودیت شدید علیه فعالیت زنان در جامعه و تحصیلات دختران افغان خبر داده‌اند.

زنان ورزشكار افغاني

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان این بیانیه را در آستانه تعطیلات عید قربان که آخر این هفته در افغانستان و سایر کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد، منتشر کرد.

او در این پیام گفت: طبق قوانین امارت اسلامی، اقدامات ملموسی برای نجات زنان از بسیاری از سرکوب‌های سنت‌گرایانه از جمله ازدواج اجباری اتخاذ شده و حقوق مربوط به احکام اسلامی حفظ شده است.

در ادامه این پیام آمده است: علاوه بر این موارد، اقدامات ضروری برای بهبود شرایط زنان به عنوان عضوی از جامعه انجام شده تا براساس احکام اسلامی زندگی راحت و مرفهی برای آنان فراهم شود.

پیام آخوندزاده که به پنج زبان عربی، دری، انگلیسی، پشتو و اردو منتشر شده، تاکید می‌کند که وضعیت زنان در جامعه و محل کار به عنوان انسان‌های آزاد و شریف به حالت اولیه خود بازگشته است و تمامی سازمان‌ها موظف شده‌اند تا در امر ازدواج، ارث و سایر حقوق به زنان کمک کنند.

رهبر طالبان همچنین از سایر کشورها خواست تا از دخالت در امور داخلی افغانستان دست بردارند و در عین حال تاکید کرد که دولت طالبان خواستار روابط خوب سیاسی و اقتصادی با جهان به خصوص کشورهای اسلامی است و مسئولیتش را در این راستا انجام داده است.

وی در پایان علاوه بر محکوم کردن رفتار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، از مردم سودان نیز خواست تا اختلافات را کنار بگذارند و برای اتحاد و برادری تلاش کنند.

کد خبر 769466
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    2 0
    بله صحیح است. در عصر جاهلیت عربستان دختران زیر خروارها خاک مرفه وار می خوابیدند و دیگر هیچ کاری نمی کردند!