مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در این استان هشدار داد و از شهروندان خواست که از اتراق و حضور در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های استان تهران پرهیز کنند.

طوفان در تهران

 به گزارش همشهری آنلاین، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای استان تهران گفت:‌ برابر پیش‌بینی انجام شده از اواخر وقت امروز شنبه سوم تیرماه تا روز یکشنبه چهارم تیرماه شاهد وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید در نقاط مختلف استان تهران خواهیم بود. همچنین احتمال وقوع رعد و برق و بارش تگرگ در ارتفاعات نیز وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ادامه داد: در این شرایط اجتناب از صعود به ارتفاعات، عدم توقف در حاشیه ساختمان‌های نیمه تمام و درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی از جمله مواردی است که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد. همچنین از همه مردم عزیز می‌خواهیم توصیه‌ها و هشدارهای صادر شده از سوی مدیریت بحران در مرحله پیشگیری را جدی بگیرند تا بتوانیم آمادگی لازم برای مقابله با حوادث طبیعی را داشته باشیم.

یزدی مهر بر ضرورت آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادرسان نیز تاکید کرد و گفت:‌ دستورات لازم در این خصوص به مجموعه‌های مربوطه ابلاغ شده است. لازم است که مردم استان نیز اکیداً در حاشیه رودها و مسیل‌ها توقف و اتراق نکنند همچنین به علت احتمال سقوط سنگ از محورهای کوهستانی، توصیه می‌شود از سفرهای برون شهری خودداری کرده و در سفرهای درون شهری نیز احتیاط لازم را به خصوص در مسیرهای کوهپایه‌ای داشته باشند.  

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه احتمال وقوع رعد و برق و صاعقه در ارتفاعات استان تهران نیز وجود دارد، گفت: توصیه اکید مدیریت بحران به همه دامداران عزیز این است که در مدت مذکور از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع به طور جدی پرهیز کنند.

کد خبر 769188
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha