حسن روشن پیشکسوت باشگاه استقلال حضور جواد نکونام در راس کادرفنی آبی پوشان را اتفاق خوبی می‌داند و تاکید دارد همه باید به او کمک کنند تا در کارش موفق شود.

روشن

روشن در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با اشاره به انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی تیم استقلال تاکید کرد: «این انتخاب خوب است. همین که از آن خارجی (ساپینتو) راحت شدیم، خوب است. مرحله دوم این است که همه نکونام را کمک کنیم تا موفق شود. هم در تیم ملی و هم در رده باشگاهی باید از مربیان ایرانی حمایت کنیم. دشمنی‌ها را کنار بگذاریم تا در هر ۲ عرصه رشد کنیم.»

وی که یکی از منتقدان جدی ساپینتو بود، در خصوص اینکه گروهی از هواداران استقلال از این مربی حمایت می‌کردند، گفت: «همان‌ها هم اشتباه می‌کردند. گرچه تعدادشان هزار نفر هم نبود. حرف‌های انتقادی من روی اصول فنی و روانشناسی بود. ساپینتو به درد تیم‌های ضعیف و کوچک می‌خورد. تیم‌های بزرگ مانند استقلال و پرسپولیس مربی باشخصیت می‌خواهند. برخی مربیان شخصیت خودشان را حفظ می‌کنند، اما ساپینتو نه شخصیت اجتماعی داشت و نه شخصیت فنی.»

او افزود: «استقلال در زمان ساپینتو گل‌هایی می‌خورد که اصلا روی آنها تمرین نکرده بود. مانند گل اول یا گل دومی که از پرسپولیس در فینال جام حذفی خوردند. چه بسا اگر ساپینتو بعد از گل دقیقه ۹۷ آن حرکت را نمی‌کرد و اخراج نمی‌شد قهرمان می‌شدیم. یا اگر در لیگ بازی را نمی‌باختیم، با سه امتیاز آن بازی شانس زیادی برای قهرمانی داشتیم. حالا این اتفاقات افتاد تا ساپینتو برود.»

این پیشکسوت فوتبال کشورمان تاکید کرد: «من که دشمنی با ساپینتو نداشتم. در این ۷-۸ سال هم هرگاه در مورد کسی انتقادی کردم آیا می‌خواستم جانشین او شوم!؟ اصلا اینطور نبوده و نیست. من روی دلسوزی حرف می‌زنم. در مورد مربیانی مانند ساپینتو هم فقط دلال‌ها خوشحال می‌شوند، ولی حرفی که من می‌زنم مورد تایید ۲۰-۳۰ میلیون هوادار استقلال است.»

او درباره مربیان خارجی که در سپاهان و تراکتور فعالیت می‌کنند هم گفت: «مربی تراکتور را ندیدم، ولی مربی سپاهان با شخصیت بود. نتیجه اش را هم گرفت. مورایس با شخصیت‌تر از ساپینتو بود. البته تیم‌هایی مانند سپاهان، تراکتور، فولاد و استقلال خوزستان با وجود اینکه سابقه قهرمانی هم در کارنامه خود دارند، ولی تیم‌های درجه دو حساب می‌شوند، اما استقلال و پرسپولیس درجه یک هستند.»

روشن اضافه کرد: «ساپینتو در رقابتی که با سپاهان داشت، شکست خورد، اما قبل از بازی کری‌خوانی می‌کرد، ولی مربی سپاهان ساکت بود.»

این پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص انتقادات محمد مایلی کهن از امیرقلعه نویی هم گفت: «نباید چنین مسائلی باشد. به عقیده مایلی کهن کاری ندارم. وقتی یکی مثل کی‌روش می‌گوید در ایران مربی ندارید، ۸ سال پول می‌گیرد. ما چاره‌ای جز این نداشتیم از مربی ایرانی استفاده کنیم. خوشبختانه تیم ملی را از دست مربیان ضعیف و بیکار کوتاه کردیم. مربیان خارجی بیکار بودند که به تیم ملی آمدند. حالا باید به مربیان ایرانی فرصت دهیم تا خودشان را ثابت کنند.»

وی افزود: «الان هم مربی خوبی داریم و هم بازیکنان آماده‌ای در تیم ملی هستند. در این شرایط، مایلی کهن اشتباه می‌کند که این حرف‌ها را می‌زند. مربی انتخاب شده و همه از جمله خود مایلی کهن باید به او کمک کنند.»

کد خبر 769124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیوان IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    5 0
    دمشگرررم..یکی از پیشکسوتان خوب استقلال که همیشه با کلیت حرفاش موافقم چون منفعت طلب نیست💙حرفاش کاملا از سر دلسوزیه ولی گاهی اوقات زیاد مصاحبه کردن هم باعث میشه حرفایی زده بشه که نباید مطرح بشه..
  • احمد IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    0 1
    انتصابی که به ابروزی تمام عیار برای فوتبال ایران تمام میشود
  • ممقلی IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    0 0
    سلام فرمایش شما متین دههه پنجاه ما از تماشاچی‌ها شما بودیم که از فرسنگها می‌آمدیم استاد ما هستی ولی آقای نکونام سالها.زوده برا استقلال🤝