با پایان رسیدگی به بخشی از پرونده افزایش قیمت بلیت هواپیما در شعبه 29سازمان تعزیرات حکومتی، شرکت ایران ایر به گرانفروشی متهم و ملزم به بازگشت قیمت بلیت هواپیما به نرخ‌های 2 ماه قبل و پرداخت جریمه 3 میلیارد و 900میلیون تومانی شد.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه علاوه بر شرکت مذکور رسیدگی به تخلف افزایش قیمت چند شرکت‌ هواپیمایی دیگر نیز در حال بررسی است، افزود: البته این رای هنوز قطعی نبوده و توسط شعبه بدوی رسیدگی به شکایات صادر شده است، اما چنانچه ایران ایر اعتراضی داشته باشد رای قابل تجدید نظر است.

نظر علی حاجی پاشا تصریح کرد: شرکت ایران ایر به استناد دلایل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر گرانفروشی بلیت هواپیما و ارجاع پرونده مربوطه به سازمان تعزیرات حکومتی جریمه شده است.

وی درباره امکان بازگشت مبالغ اضافی دریافت شده به مردم افزود: در رای صادرشده بندی مبنی بر جبران ضرر و زیان این افراد گنجانده شده است که در صورت شکایت، رسیدگی و مبالغ پس داده خواهد شد.

این دیدگاه سرپرست تعزیرات حکومتی استان تهران در حالی مطرح می‌شود که شرکت‌های هواپیمایی با ارائه مستندات خود برای افزایش قیمت بلیت هواپیما، پس از بررسی و تصویب شورای‌عالی هواپیمایی و پس از ابلاغ رسمی این سازمان اقدام به افزایش 15 درصدی قیمت بلیت هواپیما از 23 دی‌ماه امسال کرده‌اند اما اکنون این شرکت‌ها متهم به گرانفروشی و ملزم به پرداخت خسارت شده‌اند.

به‌نظر می‌رسد شرکت‌های هواپیمایی که بنابر ابلاغ سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به افزایش قیمت بلیت هواپیما اقدام کرده‌اند، مقصر اصلی این پرونده قلمداد شده‌اند.

از سوی دیگر تا زمان مشخص نشدن قانونی یا غیرقانونی بودن اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری و شورای‌عالی هواپیمایی در زمینه افزایش 15 درصدی نرخ بلیت، شرکت‌های هواپیمایی حتی قادر به کاهش قیمت بلیت هواپیما نیز نخواهند بود

کد خبر 76912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز