دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت:در جلسه روز دوشنبه که در دفتر نماینده تام‌الاختیار وزارت راه و ترابری در امر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها برگزار می‌شود،

پیشنهاد انجمن مبنی بر افزایش نرخ بلیت هواپیما مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. حمید غوابش در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به بروز مشکلاتی که برخی از شرکت‌های هواپیمایی در تامین سوخت مورد نیاز در چند روز گذشته با آن مواجه بوده‌اند، گفت: شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، قیمت هرلیتر سوخت هواپیما را 400 تومان محاسبه و خط اعتباری ایرلاین‌ها را منوط به پرداخت این قیمت کرده بود که این امر باعث شد برخی از پروازها با تاخیر مواجه شوند.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت سوخت هزینه عملیاتی شرکت‌های هواپیمایی را حدود 30 تا 40 درصد افزایش داده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که منابع مالی برای جبران این هزینه‌ها درنظر گرفته نشده و لازم است در نرخ خدماتی هم که شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌کنند، متناسب با این هزینه‌ها تجدیدنظر شود. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه حتی نرخ پیشنهادی انجمن هم جبران هزینه‌های افزایش یافته را نمی‌کند، افزود: این تعدیل نرخ تنها بخشی از هزینه‌های ایرلاین‌ها را جبران می‌کند.

کد خبر 133183

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز