رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: امسال ۶ پایگاه افتتاح می‌شود که ۳ مورد آن امروز افتتاح می شوند و سه پایگاه دیگر نیز در نیمه دوم سال؛ این پایگاه‌ها در منطقه یک، ۱۵ و ۲۲ خواهند بود.

نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران

به گزارش همشهری آنلاین، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در آیین افتتاح پروژه های این سازمان که صبح امروز - شنبه ۳ تیر ماه ۱۴۰۲- در پنجاه و نهمین پویش امید و افتخار برگزار شد، گفت: امروز سه پایگاه جدید مدیریت بحران در شهر تهران افتتاح شد. همچنین توسعه ناوگان خودرویی و تامین انرژی پایگاه‌های منتخب مدیریت بحران در تهران از طریق پنل خورشیدی و چند پروژه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

او افزود: پایگاه‌های مدیریت بحران شهر تهران مقرر است به مثابه مراکز فرماندهی بحران در شهر تهران مورد استفاده قرار گیرند و در هر ناحیه شهر تهران و پنج نقطه مبادی ورودی این پایگاه‌ها تحویل استان‌های معین شوند. پایگاه‌های پشتیبانی در هر ناحیه وجود دارند. البته در برخی نواحی از قبل چند پایگاه وجود داشته است.

نصیری با بیان اینکه قطعا امسال در تاریخ شهرداری سالی بی‌سابقه است، گفت: امسال شش پایگاه مدیریت بحران به بهره برداری می‌رسد. سه پایگاه امروز افتتاح خواهد شد و سه پایگاه نیز در نیمه دوم سال به بهره برداری می‌رسد. امروز در مناطق ۱، ۱۵ و ۲۲ سه پایگاه مدیریت بحران هر یک به مساحت ۹۰۰ متر مربع به بهره برداری می‌رسد که حدود ۱۶ اقدام برای پیش از وقوع بحران و ۱۶ اقدام نیز پس از وقوع بحران برای این پایگاه‌ها پیش بینی شده است.

او تاکید کرد: ۵۲ پایگاه مدیریت بحران بدون اینکه آسیبی به ورزش بانوان ایجاد شود در حوزه عمل به وظایف مدیریت بحران اختصاص پیدا خواهند کرد. به شکلی که در طبقه اول گروه‌های دوام آموزش‌های لازم در حوزه مدیریت بحران را به همراه ورزش دریافت خواهند کرد. سه پایگاهی که امروز به بهره‌برداری می‌رسد با اعتبار معادل ۱۸۰ میلیارد تومان احداث و تجهیز شده است.

ارزیابی ایمنی ۲۸۰۰ مدرسه در شهر تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه شهرداری تهران در راستای مسئولیت‌پذیری اجتماعی خود از میان ۴۵۰۰ مدرسه شهر تهران که نیمی از آنها دولتی هستند ۲۸۰۰ مدرسه را در فاز اول مورد ارزیابی ایمنی قرار می‌دهد، افزود: در فاز نخست با قراردادی که بر اساس مناقصه از سوی دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری و اخذ مجوز از آموزش و پرورش انجام می‌شود تیم‌های HSE از امروز کارشان را آغاز می‌کنند و همه قسمت‌های مدارس را ارزیابی کرده و اگر مشکلی در حوزه ایمنی احصا شد بدون اعلام رسانه‌ای با هدف جلوگیری از ایجاد نگرانی برای والدین دانش آموزان به صورت محرمانه به آموزش و پرورش اعلام می‌شود تا با اقدام سازمان نوسازی مدارس نسبت به رفع این مشکلات اقدام شود.

او افزود: امروز پنج ایستگاه برق سنجی به صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد و به این ترتیب سامانه برق‌سنجی در تهران تکمیل می‌شود. همچنین ۲۲ ایستگاه بازسنجی و میز پایش سرعت باد نیز به بهره برداری می‌رسد. از سوی دیگر امروز در نوسازی ناوگان خودرویی سازمان ۱۶ دستگاه خودرو خریداری شده که ۱۵ دستگاه از امروز کار خود را آغاز می‌کنند به همراه ۲۲ موتورسیکلت و یک دستگاه جرثقیل سه تن خدمت رسانی خود را آغاز می‌کنند و به این ترتیب امسال امیدواریم ناوگان خودرویی کاملا نوسازی شود.

نصیری ادامه داد: اقدام ارزشمند دیگر در خصوص بهره گیری از پنل‌های خورشیدی است. با ۵۰۰ هزار دلار اعتباری که در قالب برنامه توسعه سازمان ملل متحد در نظر گرفته شده و کمک‌هایی که در این قالب انجام شده موفق شدیم هشت پایگاه مدیریت بحران را به نیروگاه‌های کوچک مقیاس خورشیدی مجهز کنیم تا علاوه بر تامین برق پایگاه در مجموع ۲۰۰ کیلووات برق به شبکه ارسال کنند. همچنین تعداد قابل توجهی عضو گیری گروه‌های دوام را داشته‌ایم و در همین حوزه به صورت نمادین برای سه مسجد و هفت مدرسه اهداء کمدهای تجهیزات دوام را امروز شاهد خواهیم بود.

کد خبر 769113
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha