مشاور عالی فرمانده سپاه گفت: دشمنان در جنگ ترکیبی که پارسال علیه کشور ما راه انداختند قصد داشتند تا ایران را بر سر دوراهی روند انقلابی یا انزوا قرار دهند اما ثبات انقلاب را دیدند و آمریکا از طریق سه کشور همسایه پیام داد که دنبال براندازی نیستیم و بیایید مذاکره کنیم و به تفاهم برسیم.

آمریکا - ایران

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام حسین طائب در نهمین اجلاس سراسری مسوولان کانون‌های بسیج اساتید واحدهای دانشگاههای آزاد اسلامی کشور در مشهد، اظهار کرد: دشمنان در جنگ ترکیبی که پارسال علیه کشور ما راه انداختند قصد داشتند تا ایران را بر سر دوراهی روند انقلابی یا انزوا قرار دهند اما ثبات انقلاب را دیدند و آمریکا از طریق سه کشور همسایه پیام داد که دنبال براندازی نیستیم و بیایید مذاکره کنیم و به تفاهم برسیم.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  افزود: دوست و دشمن فهمیدند که نیازمند تعامل با انقلاب اسلامی هستند و آمریکا از طریق عراق، قطر و عمان پیام داد که دنبال براندازی نیست.

وی با بیان اینکه شکست جبهه غرب در بی ثباتی ایران منجر به اعتراف آنها به عدم امکان براندازی جمهوری اسلامی و همگرایی کشورهای منطقه با ایران شده است ادامه داد: اسرائیل تعامل کشورهای منطقه با ایران را می‌بیند و به دنبال این است که خط تهدید را از جنوب ایران به شمال کشور منتقل کند.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: واگرایی در جبهه غرب و همگرایی در جبهه شرق بین چین، روسیه و ایران روند افزایشی دارد.

حجت الاسلام طائب ادامه داد: از طرف دیگر آمریکا در اثر جنگ اوکراین و حضور ضعیف در غرب آسیا و عرصه بین المللی با بحران اقتدار، اعتماد و منابع مواجه شده و این امر به روند تبعیت کشورها از آمریکا لطمه زده است. همچنین چالشها و تعارضات سیاسی و اجتماعی در داخل آمریکا رو به افزایش است و احتمال می‌رود در آستانه انتخابات ۲۰۲۴ به تعارض امنیتی تبدیل شود.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: شکست هژمونی آمریکا و خارج شدن غرب آسیا از اولویت نخست آمریکا باعث فرصت سازی و تولید بیشتر قدرت انقلاب اسلامی در صحنه بین‌المللی شده است.

حجت الاسلام طائب با بیان اینکه تفاهم نامه‌های مختلفی که پارسال به دلیل اغتشاشات عملیاتی نشده بود امسال عملیاتی می‌شود، افزود: با این وجود، تلاش دشمن برای ایجاد یک اغتشاش فراگیر قبل از برگزاری انتخابات آتی با هدف تحریم و تعویق انتخابات به بهانه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: دشمنان در بخش‌های مختلف افرادی را در داخل کشور با ایجاد شبکه سازی برای رسیدن به مقاصد خود به کار گرفته بودند اما با دستگیری آنها شبکه‌های ‌ایجاد شده متلاشی شد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه ادامه داد: از جمله اینکه افرادی را به کار گرفته بودند تا در ساخت بازی‌های کامپیوتری در قالب بازی‌های بومی، خشونت خانگی و خشونت اجتماعی و بی بندوباری را ترویج نمایند و یا در قالب شبکه جهانی جوانان به دنبال یارگیری برای خود بودند و یا در بخش زنان در چهار استان سرمایه گذاری کرده بودند تا اهداف مورد نظر آنها را پیاده نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات آینده خبرگان هم گفت: دشمن در انتخابات آینده به دنبال اثرگذاری تفکر غیر انقلابی بر انقلابی است.

حجت الاسلام طائب همچنین در خصوص لایحه عفاف و حجاب هم اظهار داشت: در برخورد با بی حجابی، مجازات باید کمک کار عملیات نرم باشد.

کد خبر 768891
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 62
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 50
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    تا نظر اکثريت ملت چه باشد
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      اکثریت جامعه در ایران اسلامی،، یک مشت ولنگار،، در پاساژ ها و خیابان ها نیستند، یک مشت بیکار در فضای مجازی نیستتد،.
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      حالا که تیرشان به سنگ خورده،. و دیدند،. توطئه آمریکایی،. زن، زندگی، آزادی،. مانند توطئه های 44 سال گذشته، تو زرد از آب درآمد،. دارند پیغام و پسغام می‌کنند
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      من هم جای دشمن باشم با وجود این مسوولان دنبال هزینه کردن برای نابودی ایران نیستم چون خود حکومت این کارو انجام میده
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      69 11
      اکثریت آقازادگان و مفت خوران مثل خودت هستن لابد
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      95 26
      خب رفراندوم بذارین تا اکثریت ملت نظر خودش رو بگه! به ادعا که باشه...هر کسی میگه ما اکثریت هستیم
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      56 5
      آقازاده، آقازاده،. کدام خریه، آقازاده‌های مدنظر شما از هر ضد انقلابی، ضد انقلاب تر و از هر بی بند و باری بی بند و بارتر هستند که مانند خاوری و مرجان شیخ الاسلامی در کانادا در امنیت هستند
    • US ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      62 8
      نظر مردم را همه می دانند...
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      18 12
      با احترام، باید عرض شود که خواه نا خواه ما به سمت جهانی شدن حرکت میکنیم و با تکنولوژی های موجود جلوگیری از این روند غیرممکن است، پس صحبت کردن در مورد اینکه کشوری یا دولتی قصد دارد چیزی را به ما القا کند کمی مضحک است
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    94 17
    اخبارتون پر از تناقض
    • حامد IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      22 80
      استادددددددد پروفسوررررررر تحلیلگرررررررر میشه لطف کنی یکی از تناقضات رو هم به ما بگی؟؟؟
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      17 60
      تو و امثال تو عامل تفرقه در جامعه هستی و معلوم نیست از کجا، کامنت میذاری
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      46 11
      سر تا سرش تناقضه!شما بگو کجاش تناقض نداره!
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      35 11
      هرحرفی که مسئولین میگن شما برعکسش درنظر بگیرین
  • سپیده IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    37 16
    خب الآن دارید روی صداقت آمریکایی‌ها حساب می‌کنید؟ یا دروغ گفته‌اند یا می‌خواهند بدون براندازی ما را اسیر کنند (همان طور که الآن کرده‌اند).
  • ایران IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    68 10
    کسی توایران کاره ای نیست.
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      30 59
      شما خودت مزدوری ، عزیزم،. چشمت را باز کن ، ببین که طی 2 ماه اپوزیسیون خارج نشین، از منشور بازان مهسا, و تجزيه طلبان کرد،. و سلبریتیهای وطن فروش و منافقين تروریست،. قلع و قمع شدند.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    95 27
    یه زمانی میگفتیم امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه حالا چند ساله با تحریم ها داغونمون کرده و تازه خوشحالیم که پیام میده نمیخوام حکومتتونو عوض کنم!!!!!!
    • حسن IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      43 35
      ما همیشه می گوییم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند اما این را هم می دانیم که امریکا در حق کشی در نامردی در ضعیف کشی در ضایع کردن حقوق دیگران سرامد است انجا که زورش نمی رسد با مکاری به اهدافش می رسد و اکنون هم اوست که مذاکره می خواهد چون تمام راههای دیگر را امتحان کرده و در صداقت او برای مذاکره هم باید مواظب بود
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      15 36
      چی شد، پس،.!! ؟؟ غرب که بعد از،. فتنه،. مهسا امينی،، مذاکرات را ترک کرد و گفت نتيجه مذاکرات را از کف خیابان های ایران،. پیگیری می‌کند و بلافاصله با تحريم‌های همه جانبه و افزايش سازمان یافته نرخ دلار بر آتش این اغتشاشات بنزین ريخت،!!؟؟ حالا دوباره مذاکرات شد بهترین راهکار
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    78 13
    به نظر شما که این مطلب را نوشتید،آیا با وجود این همه آمار اشتباه ،وضعیت معیشت،قیمت سرسام آور مسکن،فقر،اختلاف طبقاتی کهکشانی،گرسنگی و،،،دیگر عوامل که سعی در کتمان کردن همه آنها دارید،وهزاران عامل دیگر ،آیا راهی جز اعتراض برای توده مردم باقی مانده؟آیا با پرتاب موشک نه تنها با برد ۱۴۰۰ بلکه به سیاره زحل ،مشکل مردم حل شده؟
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    67 21
    این اقتدار نیست
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      31 76
      نه بابا،. سطل آشغال آتش زدن،. و رفتگر کتک زدن،. و شبانه در تاریکی شعار دادن،. اقتدار است
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      34 35
      مگه کسایی که شعار دادن و سطل آتش زدن،ادعا کردن اقتدار دارن! خداییش خودتون میفهمین چی میگین
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    47 68
    بیچاره احمدی نزاد میگفت که این طائب عشق پرونده سازی داره ولی ما باور نمی کردیم ...
    • ق ر IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      66 28
      تمام بدبختی ما از زمان احمدی‌نژاد شروع شد دلار ۸۵۰ تومانی شد ۳۵۰۰ تومان
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      21 66
      به احمدی نژاد چه مربوط،. سواد داری،. برو آمار را نگاه کن،. از سال 84 تا 91، یعنی 7 سال . قیمت دلار حول قیمت 1000 ثابت بود ، بعد از تحریم همه جانبه آمریکا بعد از اغتشاشات انتخابات 88 دلار سال آخر احمدی‌نژاد تا 3800 بالا،. رفت
  • موسوی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    33 5
    راستی چند وانت از اسناد را از سقف در دوران مدیریت شما سرقت کردن راستی چند درصد این نارضایتی سیاسی واجتماعی در تز های شما بوده حضرت استاد خالص ساز ...
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    62 7
    نفت در برابر غذا و دارو آنهم با تایید آمریکا از کدام کشور وچه مقدار ! بابا حضرت ایدولوژیست بفرما وضعیت مرع وتخم مرغ درست کنند معیشت مردم ‌که از گرسنگی نمیرن تا دین آسیب نبیند . حدیث داریم فقر که از درب بیاد داخل ایمان از پنجره می رود بیرون. خبر داری خیلی از مردم در سال هم نمی توانند برای بچه هایشان گوشت تامین کنن .چرا نگذاشتید برجام به فرجام برسد. هیچ می دانی تورم الان در ۸۰ سال گدشته حتی بعد از اشعال ایران و قطحی آن زمان هم بیشتر است .ارزش پول ملی چی می دانی بی ارزشترین پول ملی دنیا را داریم
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      16 45
      اگر ،. مترسک های خیمه شب بازی، آمریکا،. بواسطه، فراخوان های شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی کشور را به آشوب نمیکشیدند،. و کشور را دچار اختلال و تحریم و نا امنی، نمی‌کردند، طی 3 ماه دلار از 30 تومان به 55 تومان نمی‌رسید،
  • خودم US ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    27 2
    تیتر خبر رو نگاه کن؟!!!!!!!!!!!!!!!!!>!!./!/!!؟؟!!؟؟!؟1؟1؟!؟1؟
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    46 4
    نتیجه مذاکره باید سر سفر مردم ملموس باشد از خوردن ميوه ،گوشت، اقلام خوراکی محر‌ومیم
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    20 9
    آمریکا ... کیه مردم ایران هر چی بخوان همونه
  • مهرداد IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    57 10
    برای بقای خودتون حاضرید هر کاری بکنید همه چی در جهت منافع عده قلیلی است
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    34 3
    متاسفانه انقدر فضا غبار آلوده که نمیشه هر خبری رو باور کرد.
  • بهروز IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    35 0
    تا وقتی عدالت اجتماعی وخصوصا اقتصادی درکشورحاکم نشود زمینه اغتشاش وجودداردزمینه های اغتشاش وآشوب راازبین ببریدآمریکا واسراییل ودیگردشمنان کاری از پیش نخواهندبردد،ولت ما می خوادمیلیاردمیلیاردبه فوتبالیست ووالیبالیست وسلبریتی هابدهد حقوقهای نجومی و امتیازات ویژه برقرارباشددرشرایط تحریم سنگین به کشورهای دیگه کمکهای قابل توجه کندوهمه اینها را با افزایش قیمت ارزوبه تبع آن تورم وگرانی ازجیب مردم تامین نمایدبیست درصدحقوقها را افزایش می دهد پنجاه درصد تورم ایجادمی کندتازه همه هم که حقوق بگیرنیستنددست یک سطل متوسط ماست پنجاه ویک هزارتومن یک قالب پنیرسی صدگرمی چهل وشش هزارتومن ،اجازه خونه هم که دیگه گفتن نداره،خب اینهمه پتانسیل وزمینه نارضایتی و اعتراض وجوددارددشمن هم که اسمش روی اش است دشمن حالامگراحمق است بهره برداری نکند؟!!زمینه ها راازبین ببریدآشوب نمی شوداگرهم بشودمحدود ودرکمترین زمان وبا کمترین هزینه قابل مهاراست
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    24 0
    همش اون پیعام میده ؟؟!!
  • علی IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    53 2
    هیچ ظلمی پایدار نیست ، تاریخ گواه است
    • ایرانی IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      28 3
      با وجود اکثریت افراد نان به نرخ روز، منفعت طلب و ملتی که مثلا بعلت حجاب عمدا از طرف حکومت از هم متفرق و جدا شده اند(عدم وحدت ملی و همدلی) ظلم تا ابد باقی می ماند.
    • ahmad IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      26 1
      ضرب المثل انگلیسی میگه بین مردم تفرقه بینداز و حکومت کن .. .. ... ... ...
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    45 3
    داخل اسراییل مردم بخاطر یه قانون قضایی کل تل آویو بیرون میایند و درایران مردم حق اعتراض ندارند و اگر هم بیرون بیایند اغتشاشگر میگویند
  • علی لنگرودی IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    33 1
    حضرت استاد بفرمایید اگر شبکه بانکی الکترونیک نبود واسه جابجای پول یه پراید ۳۰۰میلیونی باید چند گونی اسکناس نقد جابجا میکردیم... آمریکا هیچ غلط نمی تواند بکند. کجاست ..
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    50 3
    من زندگیمو میخوام، رفاهمو میخوام، خونه و ماشینمو میخوام، مسافرتمو میخوام.حالا شما مدام حرف از سیاست بزن،
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      21 1
      من جوونیمو میخوام!
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    7 56
    خداروشکر انتقام جمهوری اسلامی ازمنافقین کثیف و ... زاده گرفت ..ولی هنوزبعضی ازوطن فروشان عبرت نگرفتن ..اللهم شغل الظالمین بالظالمین ..خداشرظالمینو بخودشون برگردانه ..
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    24 1
    امریکا اروپا دنبال منافع خودشان هر کی بشتر باج بده باهاش رفیق تر هستند
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    33 4
    ما که دشمنی ندیدیم همش فیلمه
  • سعید IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    32 1
    چرا در طول این چهار دهه این دشمنان را با خود دوست نکردیم تا گرفتار اینهمه بدبختی نشویم مملکت بیشتر از دشمنان خارجی از دوستان داخلی آسیب دیده ثروت ملی را امبن دوستان داخلی غارت کرده اند بابا بخدا اونور دبوار چیزی نیست داخل خونه را نگاه .
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    22 0
    شواهد و قراین چیز دیگه ای رو میگن
  • هم وطن IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    31 2
    چه خبر از طالبان حاج اقا؟؟ شما که اینقدر محکم و استوار هستید چطور نتوانستید حق آبه ایران را از طالبان بگیرید؟ و در ضمن بنده شنیده ام جابجایی قومی را شروع کرده اند،،دارند تحریک طالبان پاکستان،،تروریست‌های ترکستان شرقی،،و...به شمال و شمال غرب افغانستان گسیل می دهند بیخ گوش ما،،حاج آقا اگر این گروه سلفی وهابی (طالبان) دست کشتار شیعان افغانستان زد و اگر فارس زبانان افغانستان و زبان فارسی را ریشه کن کرد شماها چه جوابی به وجدانتان می دهید؟؟ و به عنوان یک ایرانی از شما در خواست دارم نگذارید این غده سرطانی که از صدتا آمریکا و اسرائیل بدتر است رشد کند..
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      21 1
      هیچکس با جنبش اصیل منطقه درگیر نمیشه! آقای دکتر رئیسی یه چیزی گفت، که البته بعدا مسئولان مسئله رو جمع کردن
  • مردم IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    38 1
    از پوتین اجازه گرفتید ...
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    37 2
    به خالق یکتا حقوق کارگری که گرفتم ۱۰ رو ز جواب میده بقیه روزا باید چکارکنم شرمنده بچهام شدم ... ،موشک شد نون ،به قول قالیباف همون ۴ درصدیها دارن حال میکنن بقیه مر دم گرفتار ن
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      8 2
      نباید التماس کرد.
  • ایران بزرگ همه IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    31 0
    امریکا وکانادا وانگلیس همه بد و اه ! پس چرا فرزندان لاریجانی درانگلیس وفرزندان سفرا ورئیس جمهور درامریکا وبقیه کابینه روحانی درکانادا زندگی می کنند.حتما گروگان هستند؟
  • DE ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    37 0
    ملت گرسنه اند يك تصميم غلط ميتونه باعث اعتراضات مردمي بشه
  • ناشناس IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    21 0
    زیاد امیدوار نباشيم، جوجه‌ها را آخر پائیز می‌شمارند
  • نعمت IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    17 0
    ... ... ... ترا خدا اینقدر مردم را ساده نپندارید.
  • نعمت IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    14 1
    حاج آقا طائب روشنگری هاتو دوست داریم ترا نداشتیم چیکار میکردیم. چه کسی هدف سفر عمان و عراق و قطر را برامون تشریح میکرد. ... .... ... ...
  • خلخالی IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    19 0
    ما دشمنی بزرگتر از نادانی وبیخردی .... .... ... نداریم وگرنه دشمن بیرونی غلطی نمیتونه بکنه.
  • ناشناس IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    13 0
    امریکا‌ هنوز‌ دارد کاسبی‌ میکند‌ ... .... ... ...
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 6
    مگه آخه اینجا اکراین هست که انقلاب رنگی کنن یا فتنه وکودتا ودسیسه .بابا ما اینجاییم نه تو مجازی و چند نفری مثل کفتار شبانه بریزن سر اله وردی ها .دشمن خارجی و داخلی با هر اسم و لباس و پرچمی که بخاد به این خاک و این مردم و مملکت ودین مردم ایران چه مسلمان زرتشتی مسیحی یهودی داره ایران همه با هم از تمام اقوام ایران مگه میذاریم بیگانه و مزدور غلطی کنه