شهردار تهران با تأکید بر اینکه شهید چمران مجاهدی بزرگ و جمع اضداد بود، یادآور شد: با این وجود آنچه که می توان در این شهید بزرگ دید و می تواند نخ تسبیح باشد، بندگی او بود. او هدفی جز خدا و عشقی جز شهادت نداشت.

زاكاني شهردار تهران

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در آیین پاسداشت شهید مصطفی چمران با بیان اینکه ما وقتی چشممان به شهید چمران افتاد عاشق این شهید شدیم، اظهار کرد: شهید چمران دانشمند بود و بر قله های علم تکیه زد و در نقطه ای ایستاد که دیگر دانشمندان حسرت می خورند. ایشان اهل ذوق و هنر و دلدادگی و عشق ورزی بود، اهل درد و مسئولیت پذیر بود و درد و رنج را میزان ارزش گذاری بر انسان ها می دانست. او یکپارچه در فراق یار می سوخت و ظلم را بر نمی تابید و خواستار عدالت بود.

او با تأکید بر اینکه شهید چمران مجاهدی بزرگ و جمع اضداد بود، یادآور شد: با این وجود آنچه که می‌توان در این شهید بزرگ دید و می‌تواند نخ تسبیح باشد، بندگی او بود. او هدفی جز خدا و عشقی جز شهادت نداشت.

زاکانی با بیان اینکه گمشده امروز و آینده ما همین هدف بلند و همین عشق خوب و مطلوب است، خاطرنشان کرد: صفاتی که قرآن برمی شمرد، همان صفاتی است که شهید چمران از آن برخوردار بوده است.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه خداوند کسانی را دوست دارد که در مقابل مؤمنین خاکسار هستند، تصریح کرد: این شهیدان الگو دارای چنین صفاتی هستند و نه تنها در مقام بیان بلکه در عمل و با تحمیل هزینه در ابعاد مختلف به آن پرداخته اند.

او ادامه داد: همه انسان ها در خسران هستند جز کسانی که اهل ایمان و عمل صالح و سفارش دهندگان به حق، صبر و ایستادگی هستند و آیا جز در چهره این شهید جز ایمان و عمل صالح و توصیه به حق و ایستادگی را می توان دید؟ ما امروز گرد هم آمدیم تا عظمت و ارزش های انسانی و بندگی خوب خدا را ارج بداریم.

زاکانی با بیان اینکه شهید چمران از این که دیگران را سپر بلای خود کند، مبری بود؛گفت: او در شکستن حصر سوسنگرد می‌توانست بگوید که تا آخرین قطره خون بمانیم و بجنگیم اما پا را فراتر گذاشت و به یاران خود رو کرد و دستور بازگشت داد. او خود را به دشمن نشان داد تا دوستانش راحت تر از صحنه خارج شوند و به گفته شهید چمران، وقتی پنجه مرگ را از سوی دشمن احساس کرد و دوستانشان از مهلکه گریختند، آرام گرفت.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه این برگ زرینی از شرف و انسانیت است، یادآور شد: این شهید در گوشه گوشه عمر خود پیگیر و پی‌جوی خداوند بوده است.

او همچنین تصریح کرد: هرکسی یک روز در دفاع مقدس و در عرصه‌های درگیری حق و باطل باشد، می‌تواند بفهمد در چنین صحنه ای و با معادله مادی حتما کسی که مقابل آهن ایستاده، نتیجه مرگ است اما شهید چمران بیان می کرد که وقتی به سمت نفربر رفت، نفربر فرار کرد.

زاکانی با بیان اینکه ما کوتاهی کردیم و باید از امام، رهبری و شهیدان و شهید چمران عذرخواهی کنیم، گفت: ما شهادت را در مقام بیان به معنای درست آن نگفتیم اما روح دفاع مقدس و فرهنگ بندگی گمشده‌ای است که کمتر می‌توان در مورد آن حرف زد و باید با ایثار، عمل و خدمتگزاری آن را نشان داد.

شهردار تهران همچنین خاطرنشان کرد: شهید چمران امروز افتخار ماست و ما در او بزرگی و عظمت را مشاهده می کنیم. امروز و آینده که نسل‌ها در عصرهای مختلف به دنبال الگو می‌گردند، می‌توان این الگوی درست را به آنها معرفی کرد و می توان با این شهید دیگران را محک زد و هر مدعی وقتی با او محک بخورد، مشخص می شود کیست.

او با بیان اینکه این شهید همواره با ماست و ما از این ظرفیت غافلیم، یادآور شد: ما در پیشگاه خدا باید شکر بگوییم که در دوره ای زیست کردیم که این الگوها و ستون‌های خیمه را دیده‌ایم.

زاکانی ابراز امیدواری کرد که بتوان مسیری که شهید چمران ترسیم کرد و آموخت و همچون یک شمع قطره قطره آب شد و سوخت تا روشنایی این مسیر باشد، را دنبال کرد.

گفتنی است در این آیین با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران از دو کتاب «عارفانه» و «انسان و خدا» با موضوع شهید مصطفی چمران رونمایی شد.

کد خبر 768569
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha