شایعه آلودگی آب آشامیدنی شهر گتاب بابل که از روزهای اخیر تاکنون در فضای مجازی در حال بازنشر بوده، نگرانی‌های عمیقی را برای شهروندان به همراه داشته است.

مازندران

به گزارش همشهری آنلاین، بخش گتاب بابل که در ۱۲ کیلومتری جنوب شهر و در مسیر بابل به بندپی شرقی واقع شده است حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که هفت هزار نفر از این جمعیت در شهر گتاب و مابقی در روستاهای این شهر زندگی می کنند.

خبر آلودگی آب شرب شهر گتاب که به سرعت در حال دست به دست شدن است سبب شد که بسیاری از شهروندان از آب شرب لوله کشی شده شهر گتاب استفاده نکنند و آب آشامیدنی مصرفی خانواده را با استفاده از ظرف های پلاستیکی از شهر بابل یا شهرهای همجوار تهیه کنند.

برخی از شهروندان مدعی هستند که در سطح میادین شهر گتاب پارچه نوشته ای نصب کرده بودند که آب شهر گتاب آلوده است و شهروندان از آن استفاده نکنند.

مراجعه برخی از شهروندان به مراکز درمانی به خاطر آلودگی آب سبب شد که این شایعه قوت بیشتری بگیرد و نگرانی مردم روز به روز در حال افزایش باشد.

احمد تقوی یکی از شهروندان شهر گتاب بابل به خبرنگار ایرنا گفت : مدت چند روزی است که آب آشامیدنی مصرفی منزل خود را از محل کارم در شهر بابل تهیه می کنم.

وی افزود: در برخی از روزها به خصوص در پایان هفته آب شرب گتاب کدرهمراه با بوی متعفن می‌شود که قابل استفاده نیست.

این شهروند گتابی بیان داشت: مراجعه تعدادی از شهروندان به مراکز درمانی به خاطر آلودگی آب وحشت ما را برای مصرف آب شرب گتاب بیشتر کرده است.

احمد تقوی از مسئولان مربوطه خواست برای حل این مشکل تلاش کنند و شهروندان را از نگرانی در بیاورند.

مهدی حسن پور رییس اداره آب و فاضلاب بابل گفت : آب شرب لوله کشی شده شهر گتاب هیچ آلودگی ندارد و شهروندان بدون هیچ دغدغه ای از آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: آلودگی های آب در شهر گتاب به خاطر چاه های آب آلوده در منازل خانگی است که شهروندان از آنها استفاده می کنند.

حسن پور ادامه داد: به خاطر حساسیت موضوع روزانه در چند مرحله آب شرب آزمایش می‌شود و تاکنون حتی یک مورد آلودگی از آب شرب لوله کشی شده شهر گتاب گزارش نشده است.

وی اظهار کرد: روزانه برای تعیین سلامت آب شرب گتاب در ابعاد مختلف ویروسی و میکروبی بررسی می‌شود و شهروندان بدون هیچ دغدغه ای از آب شرب لوله کشی شده شهر گتاب استفاده کنند.

نصب بنر برای هشدار مصرف آب چاه بود

صادق کیان نژاد بخشدار گتاب به خبرنگار ایرنا گفت : نصب بنر در سطح شهر به خاطر هشدار در خصوص مصرف آب چاه بود و برای آب شرب لوله کشی شده شهر گتاب نبود.

وی بیان داشت: گزارش هایی که از آلودگی آب در شهر گتاب از سوی شهروندان مطرح می شود به خاطر مصرف آب چاه آلوده منازل شخصی است.

بخشدار گتاب افزود : اگر در برخی مواقع آب شرب شهر گتاب کمی کدر می شود به خاطر این است که در زمان قطع برق منبع ذخیره خالی می شود و این کدری آب بخاطر رسوب منبع بتنی است.

وی اظهار داشت: برای رفع این مشکل هم اقدامات فنی انجام خواهد شد تا به طور کلی این مشکل هم برطرف شود.

کیان نژاد ادامه داد: آب شرب شهر گتاب هیچ آلودگی ندارد و شهروندان بدون هیچ دغدغه ای آن را مصرف کنند.

بخشدار گتاب اظهار داشت: تامین آب شرب سالم و پایدار در گتاب از دغدغه های جدی دولت سیزدهم است و برای تحقق این امر تلاش می کنیم.

شهرستان ۵۴۰ هزار نفری بابل داری ۶ بخش و هفت شهر می باشد که حدود ۵۰ هزار نفر از این جمعیت در شهر گتاب یکی از شهرهای اقماری بابل زندگی می کنند.

کد خبر 768563
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    اب بعضی مناطق شهر همدان هم آلوده اس و مدتی هست مردم دچار بیماری پوستی و قارچ شدند.