مطمئنا اسم «مافیا» به گوش همه شما خورده؛ حتما با شنیدن این کلمه یاد فیلم «پدرخوانده» و مافیای بزرگ و مرموز آن می‌افتید.

مافیا

به گزارش همشهری آنلاین، همان‌طور که می‌دانید مافیا به گروه‌های مخفی و قدرتمندی گفته می‌شود که در سراسر دنیا پراکنده‌اند و جنایت‌های سازماندهی شده‌ای را مرتکب می‌شوند. آنها معمولا با نام کشورشان شناخته شده‌اند و بیشتر اعضای این گروه‌ها اهل یک کشور هستند. عمده فعالیت‌های این گروه‌ها کارهای غیرقانونی است؛ از قاچاق موادمخدر گرفته تا انواع اسلحه‌های گرم. بین همه این گروه‌های قدرتمند، بعضی‌ها جزء ده قدرت برتر مافیایی جهان به شمار می‌آیند: 

   مافیای روسی

مافیای روسی که تعداد آنها به ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد، در اتحاد جماهیر شوروی سابق شکل گرفتند اما حالا درتمام جهان رخنه کرده‌اند. آنها به هیچ عنوان حق ندارند با مقامات دولتی ارتباط برقرار کنند. این وسط اگر یکی از آنها توسط پلیس دستگیر شد اجازه صحبت کردن ندارد، در غیر این صورت با مرگ روبه‌رو خواهد شد. آنها درجنایت‌های سازمان‌دهی شده زیادی از جمله اغتشاشگری و قاچاق اعضای بدن دست داشته‌اند.

از مافیای رژیم صهیونیستی تا مافیای سیسیلی - آمریکایی و مافیای روسی ؛ لیستی از قدرتمندترین گروه‌های مافیایی دنیا
   تصویر سنگ قبر یکی از سران مافیای روسیه که مورد توجه بسیاری از توریست‌های این‌کشور هم قرار گرفته است

 عمده فعالیت‌های آنها در اسرائیل، مجارستان، اسپانیا و کانادا، انگلستان، آمریکا و روسیه انجام می‌شود. بسیاری از اعضای گروه مافیای روسی توانسته‌اند با استفاده ازشناسنامه یهودی- آلمانی به اسرائیل، آمریکا و آلمان مهاجرت کنند و به فعالیت‌هایی مثل قاچاق مواد و اسلحه، بمب‌گذاری، تولید فیلم‌های مبتذل و نفوذ در اینترنت بپردازند.  

مافیای سیسیلی - آمریکایی

کزانسترا گروه جدید سیسیلی – آمریکایی‌ای است که کار خود را در نیمه قرن نوزدهم میلادی در ایتالیا آغاز کرد. با وجود اینکه این گروه، مافیای جوانی بود اما قدرت بسیاری به دست آورد و در طراحی جنایت‌های بزرگ و فرار از آن شرکت کرد.

آنها همچنین در حفاظت از افراد خاص در ازای دریافت مبالغی هنگفت، قاچاق موادمخدر و اسلحه و واسطه‌گری در تجارت‌های جنایی دست دارند. کزانسترا  ۳هزار و ۵۰۰ تا ۴هزار نفر عضو ثابت دارد و در این میان افرادی هم هستند که بدون اینکه عضو این گروه باشند به آنها کمک می‌کنند.

از مافیای رژیم صهیونیستی تا مافیای سیسیلی - آمریکایی و مافیای روسی ؛ لیستی از قدرتمندترین گروه‌های مافیایی دنیا
اگر کسی قصد ورود به کزانسترا  را داشته باشد، به او دستور می‌دهند تا یک نفر را به قتل برساند. اگرتوانست این کار را انجام دهد، شایستگی خود را برای ورود به گروه به اثبات رسانده

اگر کسی قصد ورود به این گروه را داشته باشد، سران کزانسترا به او دستور می‌دهند تا یک نفر را به قتل برساند. اگر فرد متقاضی توانست این کار را انجام دهد، شایستگی خود را برای ورود به گروه به اثبات رسانده و از سوی گروه پذیرفته می‌شود. از دیگر شرایط عضویت در کزانسترا این است که شخص  هنگام دستگیرشدن به‌هیچ‌وجه، حتی یک کلمه هم حق صحبت کردن ندارد و باید سکوت اختیار کند.  

کارتل‌های کلمبیایی

گروه کلمبیایی کارتل یکی از مافیاهایی هستند که برای کنترل قاچاق موادمخدر شکل گرفته‌اند و انجام عملیات‌های زیادی مثل کودک‌ربایی و فعالیت‌های تروریستی در کشورهای مختلف را برعهده داشته‌اند.

از مافیای رژیم صهیونیستی تا مافیای سیسیلی - آمریکایی و مافیای روسی ؛ لیستی از قدرتمندترین گروه‌های مافیایی دنیا
   کارتل‌های کلمبیایی عملیات‌های زیادی را مثل کودک ربایی و فعالیت‌های تروریستی در کشورهایی مثل مکزیک، برزیل، کلمبیا و افغانستان هدایت می‌کنند

مهم‌ترین کارتل‌های کلمبیا عبارتند از کالی کارتل، مدلین کارتل و نورتدل وال کارتل. آنها توانستند با ارتباط برقرار کردن بین قاچاقچیان مواد، دفتری تجاری برای خود راه بیندازند. پایگاه اصلی این گروه در آمریکای لاتین است و از آنجا عملیات‌های مختلفی را در کشورهای مکزیک، برزیل، آمریکای مرکزی، کلمبیا، افغانستان و آسیای جنوبی رهبری و هدایت می‌کنند.

تریادهای چین

تریادهای چینی سازمان‌های جنایی‌ای هستند که در قرن نوزدهم فعالیت‌های خود را در چین، مالزی، هونگ کنگ، تایوان، سنگاپور و دیگر کشورها آغاز کردند و در میان مردم به تیان دی هویی مشهور شدند. اعضای آنها حتی در نیویورک، لس‌آنجلس، سیاتل، ونکوور و سانفرانسیسکو هم پراکنده‌اند و در جرم و جنایت‌های سازمان‌دهی شده از جمله دزدی، ترور افراد در ازای دریافت پول و اخاذی از قاچاقچیان موادمخدر دست دارند. البته تریادها در راهزنی هم اسم و رسم به هم زده‌اند. اگرچه قدرت این گروه روز به روز در حال افزایش است اما جنایت‌های آنها در قالب فعالیت‌های کوچک جای می‌گیرد. تریادها از گروه‌های ۵۰تا ۳۰ هزار نفری تشکیل شده‌اند که حتی در جعل پول رایج چین هم دست دارند.  

یاکوزاهای ژاپن

یاکوزاهای ژاپنی جزء باسابقه‌ترین گروه‌های مافیایی دنیا هستند که در قرن ۱۷ به قدرت رسیدند. آنها برای رسیدن به اهدافشان به هر کاری - از تهدید و اخاذی گرفته تا قتل - متوسل می‌شوند. مشخصه اصلی اعضای این گروه خالکوبی روی بدنشان است؛ تا جایی که بعضی از اعضای آنها تمام بدنشان خالکوبی شده است.

از مافیای رژیم صهیونیستی تا مافیای سیسیلی - آمریکایی و مافیای روسی ؛ لیستی از قدرتمندترین گروه‌های مافیایی دنیا
   یاکوزاهای ژاپن برای رسیدن به اهدافشان به هر کاری متوسل می‌شوند

خیلی‌ها می‌گویند در میان یاکوزاها مرسوم است که اگر یکی از آنها اشتباهی انجام داد برای معذرت‌خواهی باید یکی از بندهای انگشت کوچکش قطع شود. گروه مافیایی یاکوزای ژاپنی ۱۱۰ هزار عضو فعال دارد که از ۲هزار و ۵۰۰ خانواده تشکیل شده‌اند. آنها در فعالیت‌هایی مثل بستن قرارداد برای حفاظت جانی از افراد، واردات فیلم‌های مبتذل از اروپا و آمریکا، مهاجرت غیرقانونی و فحشا دست دارند.  

مافیای مکزیک

مافیای مکزیک گروه بزرگی از جنایتکاران بسیار حرفه‌ای هستند که مرکز فعالیتشان زندان‌های آمریکاست. آنها کار خود را در اواخر دهه ۵۰ با حمایت از حقوق تعدادی اعضای گروهشان که زندانی شده بودند در برابر دیگر زندانی‌ها، نگهبان‌ها و نیروی پلیس شروع کردند. این گروه تقریبا ۳۰هزار نفری در تمام آمریکا پراکنده‌اند و عمده قانون‌شکنی‌های آنها اخاذی و قاچاق موادمخدر است.

از مافیای رژیم صهیونیستی تا مافیای سیسیلی - آمریکایی و مافیای روسی ؛ لیستی از قدرتمندترین گروه‌های مافیایی دنیا
   150نفر از سران مافیای مکزیک از درون زندان‌های این کشور دستور قتل افراد را صادر می‌کنند

آنها در باج‌گیری از قاچاقچیان اسلحه و دلال‌ها هم دست دارند و اگر کسی از دستور آنها سرپیچی کند و زیر بار دادن پول زورنرود بدون شک مرگ در انتظار او خواهد بود. مشخصه بارز مافیای مکزیک خالکوبی نشانه ملی مکزیک، یعنی دایره آتشین و چاقوی چلیپایی روی بدنشان است. نفوذ مافیای مکزیک به حدی زیاد است که با وجود اینکه ۱۵۰نفر از سران این باند در زندان به سر می‌برند اما باز هم از درون زندان دستور قتل افراد مختلف را صادر می‌کنند.  

مافیای رژیم صهیونیستی

از مافیای رژیم صهیونیستی تا مافیای سیسیلی - آمریکایی و مافیای روسی ؛ لیستی از قدرتمندترین گروه‌های مافیایی دنیا
    اعضای مافیای رژیم صهیونیستی به قاچاق موادمخدر، انسان و داروهای توهم‌زا مشغول‌اند

یکی از خشن‌ترین گروه‌هایی که در دنیای مافیاها برای خودشان اسم و رسمی به هم زده‌اند اعضای مافیای رژیم صهیونیستی هستند که در بیشتر کشورها به قاچاق موادمخدر، داروهای توهم‌زا و خواب‌آور و قاچاق انسان مشغولند. در میان تمامی گروه‌های مافیایی، این مافیا و مافیای‌روس به خوبی توانسته‌اند به سیستم سیاسی آمریکا نفوذ کنند؛ درنتیجه هر نوع تلاشی از طرف نیروهای آمریکایی برای سد کردن فعالیت‌های آنها ناکام مانده است.  

مافیای صربستان 

از مافیای رژیم صهیونیستی تا مافیای سیسیلی - آمریکایی و مافیای روسی ؛ لیستی از قدرتمندترین گروه‌های مافیایی دنیا
   مافیای صربستان در بیشتر از ده کشور از جمله آلمان، آمریکا، انگلستان و فرانسه در زمینه قاچاق موادمخدر، ترور افراد خاص، قماربازی و دزدی‌های الکترونیکی فعالیت دارند

مافیای صربستان یکی از مافیاهای قدرتمند اروپایی است که در بیشتر از ده کشور از جمله آلمان، آمریکا، انگلستان و فرانسه در زمینه قاچاق موادمخدر، ترور افراد خاص، قماربازی و دزدهای الکترونیکی فعالیت دارند. مافیای صربستان از سه گروه اصلی به نام‌های وزداوک، سرکین و زمون تشکیل شده که ۳۰ تا ۴۰ زیرمجموعه کوچک‌تر را که درحال حاضر در صربستان فعالیت می‌کنند، تحت کنترل خود دارند.  

مافیای آلبانی 

تعدادی از سازمان‌های جنایی مستقر در آلبانی مافیای این کشور را تشکیل می‌دهند که از قرن پانزدهم با انجام جرائم سازمان‌دهی شده توانستند قدرت مخفی این کشور را در دست بگیرند؛ تا جایی که با قاچاق انسان و موادمخدر، دامنه فعالیت‌های آنها به ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورها هم رسید. آنها در سال ۱۹۸۰ توانستند در دنیای مافیاها به اسم و رسم برسند. خشونت و دست به اسلحه شدن مافیای آلبانی برای انتقام‌جویی، زبانزد گروه‌های مافیایی جهان است.  

یاردیس‌های انگلستان 

در دهه ۵۰ گروهی از جامائیکایی‌ها به انگلستان مهاجرت کردند و با شرکت در خشونت‌های خیابانی به گروه یاردیس‌ها مشهور شدند. ‌ آنها کم‌کم قدرتمند شدند و توانستند با انجام فعالیت‌های غیرقانونی‌ای مثل قاچاق موادمخدر و خرید و فروش اسلحه، نام خود را وارد گروه‌های مافیایی کنند.

از مافیای رژیم صهیونیستی تا مافیای سیسیلی - آمریکایی و مافیای روسی ؛ لیستی از قدرتمندترین گروه‌های مافیایی دنیا
   خلافکاران جاماییکایی بعد از مهاجرت به انگلستان و شرکت در خشونت‌های خیابانی به یاردیس‌ها مشهور شدند

البته از آنجایی که ارتکاب جرائمی مثل خرید و فروش اسلحه در انگلستان به شدت کنترل می‌شود، این گروه تاکنون تلاشی در جهت ایجاد اختلال در سیستم اجرای قانون انگلستان انجام نداده‌اند.  

کد خبر 768036
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرنخ

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    1 0
    عوض اون ایران مواد مخدر تو پاتوق جنگل..اسلحه سرد و گرم که هیچی ایقدر زیاد و پرور شدن که مثل هانی جلو چشم مردم و دوربین لات بازی می‌کن.فقط مقصر فیلم ها و سینما هست که گذشت و مردانگی جاشو داده نامردی و حرام خوری