یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما برای اولین بار فردی را مسئول ارشد اطلاعات در کاخ سفید کرد.

به گزارش سایت اینترنت‌نیوز کندرا که در حال حاضر مسئول ارشد فناوری شهر واشینگتن است بر اساس این سمت جدید مسئول انجام انتصابات و بودجه دولت آمریکا در حوزه فناوری خواهد شد.

در بیانیه‌ای که باراک اوباما در این باره داده آمده است: ویوک کندرا تجربیات زیادی با خود در عرصه فناوری به همراه خواهد آورد و هزینه‌های دولت در این بخش را کاهش خواهد داد. من او را منصوب کردم تا ما را مطمئن کند که از روح نوآوری آمریکا و قدرت فناوری برای پیشبرد کارایی و کاهش هزینه‌های دولت استفاده خواهیم کرد. در سمت مسئول ارشد اطلاعات او نقش مهمی را ایفا خواهد کرد تا به ما این اطمینان را بدهد که دولت در ایمن‌ترین، بازترین و کاراترین حالت ممکن عمل می‌کند.

کندرا قرار است با همکارانش که به زودی معرفی خواهند شد دستورکار کلی فناوری دولت آمریکا را متحول کند؛ که این بیشتر به بخش ارتباطاتی و خدمات آنلاین مربوط می‌شود.

کندرا در پست افسر ارشد فناوری واشینگتن بر روی قابلیت دسترسی آسان شهروندان به ادارات شهری تمرکز کرده بود. در همین راستا او یک پروژه به نام دی‌سی دیتا کاتالوگ (کاتالوگ داده‌های واشینگتن) اجرا کرد که در واقع مخزنی از داده‌های دولتی درباره همه چیز شهروندان بود؛ از مجوز ساخت ساختمان گرفته تا گزارش‌های دستگیری مجرمان.

کندرا در واشینگتن همچنین بر روی سوددهی پروژه‌های فاوری اطلاعات کارهای بسیاری انجام داده است.

کد خبر 76767

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز