امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تغییر جریان اقتصادی، سیاسی و به خصوص دپیلماسی دولت سیزدهم نسبت به سال های گذشته، موجب بهبود شرایط معیشتی مردم شده است.

علم‌الهدی

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی عنوان کرد: این تغییرات موجب شده بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم برطرف شود.

وی ادامه داد: دلخوشی به برجام و برخی از اعتمادهای بی جا در گذشته، موجب شد که نه تنها مشکلی حل نشود، بلکه تحریم ها علیه مردم ۱۰۰ برابر شود و ضربه های زیادی به وضعیت معیشتی مردم وارد گردد.

امام جمعه مشهد اظهار داشت: امروز ایران با تغییر در دیپلماسی و حضور در کشور ونزوئلا به عنوان حیاط خلوت آمریکا، به جهانیان نشان داد که دنیا فقط چند کشور اروپایی نیست و می توان رشد اقتصادی را در تعامل با کشورهای دیگر نیز دنبال کرد.

وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت سالروز شهدای موتلفه اسلامی گفت: در ۲۶ خرداد ۱۳۴۴، چهار جوان غیور به نام های "محمد صادق امانی، محمد بخارایی، مرتضی نیک نژاد و رضا صفار هرندی" به دلیل قتل "حسنعلی منصور" به شهادت رسیدند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: آنان نمونه ای از جوانانی بودند که در آغاز شروع نهضت انقلاب اسلامی، با انجام اقدامات مجاهدانه، یاری دهنده جریان انقلاب شدند که چه بسا در صورت بی تفاوتی آنها به جریان های ظلم، اکنون نامی از انقلاب اسلامی نمی ماند.

وی اظهار داشت: جوانان امروز کشور نیز همچنان با همان اراده و نیت اکنون موفق شده اند، دستاوردهای زیادی برای کشور به ارمغان بیاورند که یکی از شاخص ترین آنها، پیشرفت در حوزه فناوری و دانش بنیان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جوانان متعهد کشور در شرایط تحریمی موفق شدند، ۲۰۰ محصول فناور صنعتی را به همه دنیا از جمله آلمان صادر کنند که این موضوع نشان می دهد این جوانان بدون ترس از ترور و تهدید، موفق شده اند پیشرفت و توانایی فوق العاده ای به دست آورند.

وی تصریح کرد: جریان انقلاب اسلامی موجب شد در دل تحریم ها به همت جوانان ایرانی موشک هایپر سونیک ساخته شود و صادرات با برخی از کشورها از جمله ونزوئلا تا چهار برابر افزایش یابد.

آیت الله علم الهدی افزود: اکنون کشور ایران، به لحاظ قدرت علمی در جهان به عنصری زبان زد تبدیل شده است و وضعیت ما نسبت به گذشته تغییر فراوانی کرده است.

وی در پایان سخنان خود استمرار این وضعیت را در گرو چهار راهکار دانست و گفت: هدایت نقدینگی ها به سمت تولید توسط دولت و مردم، اقدام مقتدرانه دولت در تنظیم بازار به خصوص کالاهای اساسی، تفکیک رسانه ای در جهت تبیین پیشرفت ها با اجتناب از اعلام آمار و ارقام غیر مستند و مدیریت صحیح مصرف و هزینه توسط مردم از مصادیق تداوم کارگشایی های اقتصادی است.

کد خبر 767425
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha