همشهری‌آنلاین: افشین سپهوندی ،‌مدیر موسسه صوت آذین، نخستین ناشرحوزه موسیقی است که در نمایشگاه نم آمریکا (NAMM) حضور یافت

وی در این گفت وگو از تجربه‌های نخستین حضورمی‌گوید.

به گزارش همشهری‌آنلاین‌، نمایشگاه موسیقی NAMM آمریکا، یکی از بزرگ ترین رویدادهای اقتصاد موسیقی جهان است که از سال 1946 هر ساله درنزدیکی شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا برگزار میشود.

  • اگر ممکن است قدری در باره  اهمیت این رویداد، شرکت کنندگان و اتفاقات گذشته  در آن توضیح دهید؟

این نمایشگاه، آوردگاه تولید کنندگان، فعالان بزرگ و کوچک موسیقی من جمله آلات، تجهیزات  ونشر آثارو  کتابهای موسیقی و حامل‌های صوتی مانند CD از گونه‌های مختلف موسیقی جهان بوده که از بسیاری جنبه‌ها بزرگترین نمایشگاه آمریکا  محسوب می‌شود. بازدید کنندگان امسال 85799 نفر بودند و این نمایشگاه با توجه به بحران اقتصادی اخیر آمریکا، کمترین آسیب را خورده بود که این از ویژگی های منحصر بفرد صنعت موسیقی در سطح بین المللی است. در مجموع 1505 محصول موسیقایی توسط 1816 شرکت کننده  تقریباً از یک صد کشور جهان به نمایش درآمد.برگزاری کارگاههای آموزشی و سمینارهای روزانه و پر بار با حضور موفق ترین مدیران کسب و کارهای موسیقی  جهان  مانندScott silver از شرکت Yamaha از ویژگی‌های این نمایشگاه بود. همچنین  حضور بزرگترین ستارگان موسیقی پاپ و نواحی سراسر آمریکا و دنیا در غرفه شرکتهای بزرگ صف‌های طولانی برای گرفتن امضا پدید آورده بود.

  • همانطور که در خبرگزاری‌ها اعلام شده بود، این اولین حضور در تاریخ صنعت موسیقی ما در آمریکا بوده است، برآورد شما از این حضور چه بود؟

حضور نخستین بار ایران در این نمایشگاه برای بسیاری از بازدید کنندگان جالب بود. در اولین روز، بیشتر مدیران، برگزار کنندگان و افراد متخصص از غرفه ما بازدید کردند.چه روز اول و چه روزهای بعدی بدون استثناء بازدید کنندگان از تجربیات شرکت صوت آذین در خصوص تولید محصولات سخت افزاری، نرم افزاری و ارائه تمام تولیدات موسیقایی داخل ایران در  فروشگاه اینترنتی  خودmusicshop.ir و بهره مندی از آخرین دستاوردهای تکنولوژیک، ابتدا ابراز تعجب و شگفتی و سپس این کار را تحسین کردند. بخش قابل توجهی از بازدید کنندگان غرفه صوت آذین را هموطنان مقیم آمریکا و به ویژه شهر لس آنجلس تشکیل می‌دادند. تمایل شرکت ها و تجار آمریکایی و ایرانی مقیم آمریکا نیز برای همکاری با شرکت بسیار پر رنگ بود بطوری که برخی فعالان صنعت موسیقی آمریکا برای گرفتن نمایندگی شرکت صوت آذین در ایالت‌های مختلف این کشور پیشنهاداتی ارائه کردند. نرم افزار جدید فارابی که پس از 18 ماه کار مداوم توسط گروه فنی و هنری صوت آذین به مرحله پیش تولید رسیده بود، از جانب افراد و شرکت های مختلف مورد استقبال قرار گرفت و قرار شد، نخستین نسخه های تولید شده برای توزیع در بازار جهانی، به مقصد آمریکا ارسال شود.[گفت وگو با مخترع ورق‌زن نت موسیقی]

  • شنیدیم که NAMM  شما را بطور رسمی از اواسط سال 2008 به عضویت خود در آورده است ؟

بله ما ازاوایل  سال 2008 مکاتبه با NAMM  را آغازکردیم  و با ارائه سابقه بخش تحقیق و توسعه شرکت، محصولات، تاریخچه و رزومه خود خوشبختانه عضویت دائمی ما در کوتاه ترین زمان ممکن یعنی در تاریخ 11 تیر 1387 (1 جولای 2008) صورت گرفت.

NAMM آمریکا دارای دانشگاه و زیر مجموعه‌های فراوان دیگری است ولی کاملاً غیر دولتی هدایت می‌شود و هیات مدیره آن توسط اعضای آن انتخاب می‌شوند که امسال ما هم برای اولین بار در این رای گیری شرکت کردیم.

  •  آیا از شما برای سالهای بعد ورویداد های دیگری نیز دعوت به عمل آمدو شما توانستید با مدیران NAMM ملاقاتی داشته باشید؟

در طول نمایشگاه، دعوت‌های متعددی برای شرکت در جشنواره‌های مختلف که زیر نظر دانشگاه NAMM برگزار می شوند به عمل آمد. همچنین برای شرکت در کمیته داوری بخش نوآوری های سال بعد، ازمدیریت صوت آذین دعوت شد به عنوان داور حضور داشته باشد. ازدیگر حواشی دیدارهای تجاری می‌توان به ملاقات حضوری نماینده ما با جانشین مدیرعامل نمایشگاه و هدیه کردن چند کادوی صنایع دستی ایران، اشاره کرد.

  • با توجه به حضور بین المللی و فعال شما در سال‌های اخیر آیا در آنجا  محصولاتتان برای بازدید کنندگان آشنا نبود؟

در غرفه صوت آذین، علاوه بر محصولات تولیدی این شرکت، تعدادی از سازهای سنتی ما مانند تار ،سه تار، تنبک و کمانچه وهمچنین دف‌های بادی برای اولین بار به نمایش درآمد. یکی از نکات جالب، تعجب تعداد زیادی از بازدید کنندگان در خصوص ارسال کالای موسیقی از ایران به مقصد آمریکا و سایر نقاط جهان بود که معمولاً به واسطه فروشگاه اینترنتی ما صورت گرفته است. خیلی از بازدید کنندگان با دیدن لوگوی فروشگاه اینترنتی‌مان به ما خوش آمد می‌گفتند و اعلام می‌داشتند که این فروشگاه را از قبل می‌شناخته و از مشتریهای دائمی آن هستند و از حضور جدی ما در عرضه آلات، آثار و تولیدات فرهنگی موسیقی ایران  استقبال می کردند

کد خبر 76731

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز