در حالی که کمیته فنی باشگاه استقلال رای به سرمربی داخلی داده بود اما لوپز اسپانیایی برای مذاکره وارد تهران شد.

لوگوی استقلال

به گزارش همشهری آنلاین نخستین جلسه کمیته فنی باشگاه استقلال دوشنبه گذشته درحالی برگزار شد که بعد از برگزاری این جلسه، این گمانه‌زنی به‌وجود آمد که بلافاصله قرار است سرمربی این تیم نهایتا تا ۲۴ ساعت انتخاب شود. پرویز مظلومی، بهتاش فریبا، محمد مومنی، رضا حسن‌زاده، مهدی پاشازاده و مجید نامجومطلق حاضرین در نشست کمیته فنی باشگاه استقلال بودند و سهراب بختیاری‌زاده نیز به‌دلایلی از همراهی اعضا در اولین جلسه بازماند. 

در این جلسه هرکدام از پیشکسوتان باشگاه استقلال نقطه‌نظرات خود درباره انتخاب سرمربی را اعلام کردند. برخی از پیشکسوتان استقلال اعتقاد داشتند در این مقطع زمانی هدایت این تیم به گزینه ایرانی سپرده شود و تعداد دیگری فقط در دقایقی از شروع جلسه، بر جذب مربی خارجی تاکید کردند. 

این نشست درحالی برگزار شد که روز گذشته خوان‌رومن‌لوپزکارو، گزینه اسپانیایی مدنظر استقلال در کمال تعجب وارد تهران شده تا با حجت کریمی وارد مذاکره شود. 

اما اینکه چرا در کمال تعجب؟ این موضوع به جزئیات گزارشی از آنچه در جلسه کمیته فنی استقلالی‌ها اتفاق افتاده مربوط می‌شود که قرار است به گوشه‌ای از آنها در «فرهیختگان» ورزشی اشاره کنیم. 

 گزینه خارجی منتفی شد اما آمد!

پیش از این در «فرهیختگان» درباره تبعات احیای کمیته فنی در باشگاه استقلال و اهداف احیای آن از دیدگاه مدیران به این موضوع اشاره کردیم که معمولا مدیران برای باز کردن برخی تصمیمات فنی از سر خود و انداختن توپ در زمین دیگران دست به چنین اقدامی می‌زنند و به‌نظر می‌رسد تحولات مدیریتی و فنی این باشگاه نیز در همین راستا رخ داده باشد. 

در این جلسه نیز حجت کریمی به‌عنوان سرپرست باشگاه در جلسه حاضر و ضمن ارائه توضیحات لازم در ابتدای صحبت‌های خود درباره اینکه گزینه ایرانی یا خارجی هدایت کار در استقلال را عهده‌دار شوند از اعضا به نظرسنجی می‌پردازد که در همان ابتدای کار به‌دلایل مختلف گزینه خارجی رد و مقرر می‌شود تا گزینه‌های داخلی بررسی شوند. 

بنابراین وقتی اعضای کمیته فنی به‌جز یک‌نفر با گزینه خارجی مخالفت می‌کنند و در همان ابتدای جلسه گزینه خارجی رد می‌شود؛ اینکه چطور بلیت خوان لوپز اوکی شده تا وی راهی تهران شود و درنهایت هم بامداد چهارشنبه به کشورمان سفر می‌کند از ابهاماتی هستند که روزی کریمی باید به آن پاسخ بدهد. 

 پرونده ساکت خیلی زود بسته شد

اما در ادامه این نشست مقرر شد نام چهار گزینه نهایی باشگاه استقلال در اختیار اعضای کمیته فنی قرار گرفته تا بعد از بررسی رزومه آنها، تصمیم نهایی درباره انتخاب سرمربی اتخاذ شود. کریمی در همان ابتدا اسامی گزینه‌های مدنظر باشگاه یعنی نکونام، الهامی، ربیعی و منصوریان را آورده و از اعضای کمیته درخواست می‌کند تا این افراد را مورد بررسی قرار دهند. نکته قابل توجه اینکه در همان ابتدای کار و به سرعت روی عدم‌همکاری با ساکت الهامی، تمامی اعضا به اجماع رسیده و خیلی زود پرونده ساکت برای هدایت استقلال بسته می‌شود. شنیده می‌شود الهامی چند روز پیش در جمعی از خود به‌عنوان سرمربی بعدی استقلال نام برده و به اطرافیانش می‌گوید اگر راهی این باشگاه شود پرچم استقلال را بلند کرده و این تیم را دوباره به جایگاه اصلی‌اش می‌رساند. 

در ادامه صحبت از ربیعی به میان می‌آید. سرمربی فصل گذشته مس‌رفسنجان که اصولا مشخص نیست چرا نام وی برای سرمربیگری تیم بزرگ استقلال مطرح شده است. اینکه جایگاه این تیم تا این اندازه کوچک شمرده شده که این سرمربی بدون رزومه خاصی گزینه سرمربیگری استقلال می‌شود نیز از ابهامات دیگری هستند که باز هم کریمی در فرصت مقتضی باید به آن پاسخ دهد. 

در این خصوص یکی از حاضران از این گزینه حمایت کرده و اعلام می‌کند ربیعی گزینه خوبی است. باید از این چرخه تکراری مربیان استقلالی عبور کرده و چشم‌انداز دورتر را ببینیم. در ادامه نیز مظلومی درخصوص ربیعی عنوان می‌کند: «او گزینه بدی نیست و عملکرد بدی هم نداشته اما بهتر است روی گزینه‌های دیگری فکر کنیم.» 

 منصوریان رفیق‌بازی می‌کند

قبل از اینکه نوبت به بررسی دو گزینه دیگر برسد، اعضا به این جمع‌بندی می‌رسند که هر سرمربی که انتخاب می‌شود باید در کادر خود سه مربی خارجی را برای بخش‌های مختلف انتخاب کرده تا به این ترتیب به دانش روز فوتبال دنیا مسلط شود. 

در ادامه نوبت به منصوریان و نکونام می‌رسد تا بیشتر وقت جلسه به بررسی این دو گزینه سپری شود. در این خصوص یکی از اعضا درباره منصوریان عنوان می‌کند: «علیرضا گزینه‌ای نیست که الان بتواند تیم را جمع و جور کند. او به حرف گوش نمی‌دهد! او حاضر نمی‌شود با گزینه‌های خارجی کار کند و دوباره می‌خواهد مثل دفعه قبلی رفیق‌بازی کرده و دوستانش را به کادرفنی بیاورد، اما نکونام اگر بیاید با میل به موفقیت به استقلال آمده و حتما در کنار دستیاران ایرانی، از گزینه‌های خارجی هم در کادر خود استفاده خواهد کرد.» 

 کمیته فنی خطاب به کریمی: نکونام را بیاورید

نکته قابل توجه اینکه در دقایق پایانی این جلسه حدود نیمی از اعضای کمیته فنی روی حضور نکونام به جمع‌بندی رسیده و اعلام می‌کنند گزینه اول ما برای نیمکت استقلال برای فصل بعدی نکونام است. 

در پایان این نشست گزارشی کامل شبیه به یک بیانیه تهیه و قرار می‌شود که این گزارش در اختیار سرپرست باشگاه استقلال قرار گرفته و او از نقطه نظرات کمیته فنی مطلع شود. 

در این گزارش به‌صراحت نام جواد نکونام ذکر شده و اینچنین نوشته می‌شود که از طرف کمیته فنی باشگاه استقلال، جواد نکونام بهترین و اصلح‌ترین گزینه برای هدایت این باشگاه در فصل بعدی رقابت‌ها محسوب می‌شود. 

 یک نفر امضا نکرد

نکته قابل توجه اینکه در این جلسه، یکی از اعضا پافشاری می‌کند تا خود به‌عنوان سرمربی انتخاب شده یا حداقل نام وی در کادر مربیگری استقلال برای فصل بعدی محفوظ باشد و اعلام می‌کند چرا من نباشم و نام من نباید بین گزینه‌ها باشد که همگی مقابل این چهره ایستاده و با پیشنهاد وی مخالفت می‌کنند و جالب اینکه این عضو از امضای گزارش یاد شده امتناع می‌کند. 

با همه این تفاسیر روز گذشته خوان لوپز به تهران رسیده و عصر دیروز نیز در نشستی با حجت کریمی شرکت کرده و جالب اینکه بدون اینکه خبری از توافق یا عدم‌توافق باشد در نشست خبری نیز حاضر شده تا پاسخگوی خبرنگاران باشد. 

 حرکت رونالدینیویی!

حال اینکه حجت کریمی در حرکتی رونالدینیویی ابتدا گزینه خارجی را در کمیته فنی منتفی کرده، اما در واقعیت با گزینه خارجی برای مذاکره می‌نشیند گواه بی‌تدبیری یا عدم‌صداقتی است که در ابتدای امور مدیریتی به آن روی آورده و با این وضعیت به‌نظر نمی‌رسد امسال هم هواداران استقلال سرانجام خوشی را متصور باشند. 

نکته قابل توجه اینکه بستن قرارداد با سرمربی خارجی با توجه به بودجه‌ای که آبی‌ها دارند و از سوی دیگر با توجه به نامه اخیر مخبر، معاون اجرایی رئیس‌جمهور مطمئنا موانع جدی و جدیدی را جلوی پای استقلالی‌ها قرار خواهد داد و چه‌بسا اینکه درنهایت همان گزینه ایرانی مطرح شده و انتخاب هم شود. 

اما اینکه چطور با هزینه باشگاه، یک سرمربی خارجی راهی تهران شده و بدون اینکه توافقی حاصل شود وی در نشست خبری حاضر می‌شود، درصورتی‌که بعدا توافقی حاصل نشود همه اینها در کارنامه کریمی به‌عنوان نمره منفی به ثبت خواهید رسید. 

کد خبر 767266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 20
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کلنگلیس IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    27 5
    کریمی نوکر قربانزاده ی لنگی ویک مدیر ناکارآمد است که برای نابودی تیم هرکاری میکند
  • محمد IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    23 12
    مربی غیر استقلالی بیاد استقلال درست میشه. گزینه خارجی با ادبیات تماشگران استقلال جور درنمیاد استقلال امسال تیم خوبی داشت مربی ساپینتو تمرکز بازیکنان برهم زد مخصوصا جام حذفی
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    18 6
    بیچاره هوادار....
  • یا اباالفضل مدد IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    18 13
    وزیری که از ترس سیلی یک هوادار دو تا جام تقدیمشان کند به الله قسم پشیزی نمی ارزدباید مربی خارجی استخدام کنید تا هم با رقبا بجنگید و هم ناداوران بی وجدان با نکونام هوووووووو می شوید
  • محمد IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    38 5
    وزیر با انتخاب این مدیر عاملی یا سرپرست بی کفایت برای استقلال ، اینطوری برای تیم رقیب گل میزند.
  • علی IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    12 10
    سلام اتفاقا کریمی داردحرفه ای عمل می کند
  • محمد IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    11 11
    بطور کلی نه کمیته فنی ونه اقای کریم صلاحیت انتخاب سرمربی را ندارند ؛وسریعآ مدریر عامل وعضای باشگا ظرف ۲ روز تائین وسرمربی با نظر سنجی هوادار انتخاب شود خلاص !
  • عباس IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    11 9
    سلام آقا به خدا قسم مربی ایرانی هزار مرتبه بهتر از مربی خارجی وان وقت تا حالا کدام مربی خارجی یکی از تیم های ایرانی راقهرمان کرد پدر تیم ها یعنی پاس چند بار قهرمان شد با مربی ایران وبعد پرسپولیس با يحيي وبعد استقلال با قلعه نویی ومجیدی
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    26 10
    با سلام اگر امسال قراری برای قهرمانی تیم خاص همیشگی نباشدو نتایج در میدان وتوسط تیم ها ونه داوری تعیین شود بهترین گزینه برای مربی استقلال اول که همون ساپینتو بود ولی حالا که اونو فراری دادیم نکونام مناسبتر از بقیه هست ،اگر پرسپولی سیها اجازه میدهند.
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      15 20
      هت تریک برانکو رو در فتح جام ها یادت رفته
  • ع ق IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    18 0
    اقای قربانزاده پرونده هزار ملیارد چه ؟ مثل پرونده ویلموتس گم نشه ها تازه متهمان ان پرونده و این پرونده مشترکند البته در بعد فنی
  • حبیب IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    8 3
    باسلام مربی های کروات برای فوتبال ما خوب جواب داده، لذا اسکوچیچ بهترین گزینه خارجی بود.
  • رضا IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    7 11
    فقط لوپز،انشاالله که موفق باشند
  • رضا IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    15 4
    تنها نقطه تاریک جواد اینه که ممکنه یه دفعه قهر کنه در حالیکه که مهمترین عامل موفقیت ثبات هست
  • محمد IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    17 7
    این فقط دشمنی و کینه نسبت به استقلال را ثابت می کند.