الگوی انتخاب سرمربی جدید در باشگاهی مثل استقلال، دقیقا شبیه همان اتفاقی است که در فدراسیون برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی رخ داد. آنجا نیز فدراسیون گزینه‌هایی را در کنار هم قرار داده بود که کوچک‌ترین سنخیتی با هم نداشتند.

استقلال

به گزارش همشهری‌آنلاین، معرفی گزینه‌های جدید هدایت استقلال هم نشان می‌دهد باشگاه هیچ فلسفه یا استراتژی خاصی در این زمینه ندارد. آنها اسم‌هایی را کنار هم جمع کرده‌اند که نه از نظر سابقه فنی و نه از نظر سبک کاری، هیچ ارتباطی با هم پیدا نمی‌کنند.

باشگاه استقلال به‌دنبال چیست؟ اگر آنها یک مربی می‌خواهند که برخلاف ساپینتو کنار زمین سروصدا به راه نیندازد و مدام محروم نشود، ساکت الهامی در فهرست گزینه‌هایشان چه می‌کند؟ اگر آنها یک مربی موفق می‌خواهند که برای تیم جام بیاورد، علیرضا منصوریان در این فهرست چه کار دارد؟ لابد محمود فکری هم اگر تیم نداشت، حالا یکی از گزینه‌های هدایت استقلال بود! جالب اینکه باشگاه در کنار همه این گزینه‌های پرشمار داخلی، یک گزینه خارجی هم دارد که معلوم نیست با چه انگیزه‌ای به فهرست مربیان احتمالی تیم اضافه شده است. رامون لوپز در ۴سال گذشته مربیگری نکرده و آخرین تجربه کاری‌اش نیز در لیگ چین رقم خورده است. او زمانی سرمربی رئال‌مادرید بوده اما در این تیم هم موفق نشده و اساسا از آن دوران زمان بسیار زیادی گذشته است.

شباهت‌های زیاد بین پروسه انتخاب سرمربی در باشگاه استقلال و روند انتخاب سرمربی تیم ملی، نگرانی‌های زیادی برای هواداران این باشگاه به‌وجود می‌آورد. اینجا هم صحبت از کمیته فنی است اما بعید به‌نظر می‌رسد که چنین تصمیم مهمی در نهایت به کمیته فنی محول شود. شاید بهتر بود مدیران باشگاه اول ویژگی‌های مدنظرشان برای نیمکت را مشخص می‌کردند و سپس براساس همان ویژگی‌ها به سراغ انتخاب یک مربی می‌رفتند. آنها اما یک مشت اسم را کنار هم ردیف کرده‌اند و ظاهرا برایشان چندان مهم نیست که سرمربی جدید باشگاه، چه خصوصیت‌هایی داشته باشد.

کد خبر 766727
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 15
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تیمور IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    17 7
    آخه نمی‌دانم مدیریت ناشی وکمیته فنی استقلال چرا یک مربی خارجی بدون کارنامه که مدتیه بدون تیمه و هیچ موفقیتی نداشته را گزینه هدایت تیم کرده اند.بابا این کریمی نفوذی لنگیهاست می‌خواهد امسال استقلال ونابودکنه.
  • کیوان IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    20 5
    ممنون از نویسنده این مطلب،بسیار زیبا نوشتی قلمت مانا💙 استقلال بی ثبات ترین تیم لیگه،ثبات حلقه گمشده سالهای اخیر استقلال است و این سناریو هر سال در حال تکرار شدن است هر سال این چرخه معیوب تکرار میشه بر کناری سرمربی تیم و اتلاف وقت برای انتخاب مربی جدید و از دست رفتن فصل نقل و انتقالات و تضعیف استقلال،هر سال استقلال ناکام مطلق ‌و از دست رفتن قهرمانی..
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    8 17
    اس تق لولیها و خبرنویسهایشان همیشه مینالند و از هر کسی یه عیبی میگیرن. هر کس هم عسل بذاره تو دهنشان تا ته میخورن بعد گاز میگیرن
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    9 8
    یکی مثل ساپینتو بهترینه خدا کنه مثل اون بیاد
  • یا الله IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    21 4
    الله اکبر هم زورش به ناداوران سرخکی و خداداد افشاریان نمی رسد حداقل هزار نفر امسال از ظلم و ستم این بی وجدانها سکته کردند و مردند