رئیس پلیس فتا از شناسایی و کشف پرونده با موضوع هتک حیثیت و انتشار تصاویر خصوصی در شبکه اجتماعی خبر داد که منجر به قرارگیری زندگی زوج جوان در آستانه فروپاشی شد.

جرائم سایبری

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار داشت: خانم جوانی به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد فرد یا افرادی ناشناس در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی کرده و موجب بر هم زدن آرامش روانی او و خانواده اش و هتک حیثیت وی شده‌اند. 

شاکی در اظهاراتش عنوان کرد: بعد از آشنایی با نامزدم، فردی ناشناس در فضای مجازی تهدید می‌کرد که باید به این رابطه پایان دهم و اگر این کار را نکنم تصاویر خصوصی مرا را منتشر می‌کند که من اهمیتی ندادم تا اینکه متوجه شدم صفحه‌ای جعلی با نام و شماره تلفن بنده در شبکه اجتماعی اینستاگرام ایجاد شده که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی من کرده که با این کار موجب برهم زدن آرامش و آبروی خانوادگی‌ام شد.

 رئیس پلیس فتا پایتخت تصریح کرد: بعد از اعلام شکایت، افسران سایبری پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کرده و پس از مطالعه اظهارات شاکی و بررسی همه جوانب پرونده با بهره گیری از روش‌های علمی و فنی موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ توضیح داد: کارشناسان این پلیس با استفاده از تجارب سایبری و تحقیقات گسترده در فضای مجازی ضمن به دست آوردن اطلاعات هویتی متهم پس از تشریفات قضایی مجرم را در یکی از مناطق شمالی تهران بزرگ دستگیر و به همراه ادله دیجیتال به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: متهم پس از حضور در پلیس فتا تهران بزرگ از موضوع اظهار بی اطلاعی می‌کرد اما پس از روبه رویی با شاکی لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: قصد ازدواج با شاکی را داشتم اما وی قبول نکرد و بعد از آشنایی با شخصی دیگر به ارتباط با بنده ادامه نداد و من هم برای تلافی و انتقام از وی با ایجاد صفحه جعلی با نام و مشخصات وی دست به این اقدام زدم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فضای مجازی مکان مناسبی برای حل کردن اختلافات و همچنین انتقام‌جویی نیست، چراکه با مرتکبان این جرائم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی طبق قانون برخورد خواهد شد.

کد خبر 766590
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha