شاخص‌های بورسی امروز هم روندی نزولی داشتند و شاخص کل بورس بیش از ۶۰۰۰ واحد کاهش یافت.

سازمان بورس

به گزارش همشهری آنلاین، شاخص کل بورس با ۶۸۴۸ واحد کاهش در رقم دو میلیون و ۲۰۸ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با کاهشی ۲۱۷۷ واحدی تا رقم ۷۴۸ هزار و ۶۳۵ واحد سقوط کرد.

در این بازار ۶۷۸ هزار معامله به ارزش ۶۷ هزار و ۹۰۱ میلیارد ریال انجام شد.

۴۱ درصد از نمادهای بورسی مثبت و ۵۹ درصد منفی بودند که از میان آنها صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس با ۲۹ واحد کاهش در رقم ۲۸ هزار و ۳۱ واحد ایستاد. در این بازار ۴۷۵ هزار معامله به ارزش ۴۱ هزار و ۸۷۶ میلیارد ریال انجام شد.

۴۷ درصد از نمادهای فرابورسی مثبت و ۵۳ درصد منفی بودند که از میان آنها بانک دی و سرمایه‌ گذاری صباتامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

طی معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی از گروه‌های خودرویی و بانکی صورت گرفت.

کد خبر 766357
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تحلیلگر اقتصادی IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    4 0
    از زمانیکه عشقی امده فساد در بورس دهها بلکه صدها برابر شده.خیلی راحت با دستکاری سهام اندک پس انداز مردم را که سالها بابت ان زحمت کشیدند صرفه جویی کردند نخوردند که در اینده اندک امیدواری داشته باشند ولی این مفسدان دولتی با بی رحمی و بیشرمی تمام با دستکاری در بازار پولهای مردم را به جیبهای گشاد خود و اطرافیان میریزند و زنگیهای زیادی را نابود کرده اند.اکثریت سهام هنوز یکچهارم یا یک پنجم قیمت خود در سال 99 هستند ولی تمام چیزهای دیگر رشد صدها بلکه هزار درصدی را طی 3-4 سال گذشته تجربه کردند.از طرف دیگر این امر باعث عدم اطمینان شده و مردم را به بازارهای سیاه ارز و سکه و ماشین و مسکن هدایت کرده و نهایتا موجب تورم صدها درصدی در جامعه شده است و متاسفانه فقط شعار در مورد حمایت از تولید داده شده ولی در عمل برعکس عمل شده است. امیدواریم خود هدا نسل مفسدین را از این مملکت بفوریت برکند شاید مردم بتوانند نفسی بکشند.