شهردار تهران در رابطه با مراحل صدور مجوز هتل ۳۰ طبقه در ولنجک تهران توضیحاتی ارائه داد و گفت: ما تأکید داشتیم که مجوز را در صورت تأیید مرکز تحقیقات ساختمان صادر خواهیم کرد. در واقع ما نظر سخت گیرانه‌ای را در مورد این هتل اعمال کردیم.

نشست خبری علیرضا زاکانی شهردار تهران

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در مورد انتقادهای که پیرامون ساخت هتل ۳۰ طبقه در ولنجک و طرح ادعای صدور مجوز این هتل از سوی کمیسیون ماده ۵ شهرداری ، توضیح داد: در باره این هتل سازمان زمین شناسی اعلام کرد که روی گسل قرار دارد و نباید ساخته شود اما مراجع دانشگاهی که مهم ترین آنها از اساتید دانشگاه امیر کبیر بودند در کمیسیون ماده ۵ حضور یافته و از آن دفاع کردند. آنها گفتند که نوع سازه هتل تاب آوری در برابر زلزله را دارد.

شهردار تهران افزود: با اینکه دفاع کاملی از سوی این اساتید دانشگاهی صورت گرفت، باز هم ما تأکید کردیم که مجوز را در صورت تأیید مرکز تحقیقات ساختمان صادر خواهیم کرد. در واقع ما نظر سخت گیرانه ای را در مورد این هتل اعمال کردیم.

زاکانی با بیان اینکه از نظر ما مطلوب است که تهران هتل ۳۰ طبقه داشته باشد،‌تصریح کرد : با این حال تاکید داشتیم که در صورت صدور مجوز مرکز تحقیقات ساختمان، دیگر مجوزهای لازم صادر خواهد شد اما دلم می سوزد که این موضوع به گونه دیگری مطرح شد.

کد خبر 766036
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 24
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    14 3
    سلام آقای زاکانی فقط پلاک فرسوده از آزادی تا امام حسین نیست یه سر بیاید اینور میدان حسین ببینید چه وضعیه از ابتدای امام حسین تا اونور اتوبان امام علی اینور م ببینید که زمین خالی پر از اشغال و کثافت ساختمان های خراب و فرسوده....تو رو خدا رسیدگی کنید
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      9 4
      این نظر شما چه ربطی به موضوع این گزارش داشت !!؟؟؟ بحث گسل و زلزله و خطرات جانی برای مردم رو ول کردی و چسبیدی به میدون امام حسین !!!؟؟؟؟؟
  • مهدی جلوتر از دوران IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    5 28
    زاکانی ادم شریفی هست ایشون رو و خانوادش رو در شهرری سالهاست میشناسیم اصالتش سمت زایگان و لالان هست در لواسان فرد سالم و دلسوز مردم هست لطفا خستش نکنید و بزارید یه مبارز باقی بمونه ! چرا انقدر به این ادم حمله میزنن و ترورشخصیتش میکنند عجیب نیست !
  • میرشجاع IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    14 2
    سلام جناب زاکانی این هتل مربوط به کدام جریان است شهرداری در حال ظلم به ملت عادی است به ما سه طبقه و بغلی ۱۶ طبقه هر دو در یک کوچه چرا این چه طرح تفضیلی میلی است گویا تفضیلش به خاص و عام بستگی دارد تو هم پولدار میشی میری و ما می مانیم 4
  • محمد IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    5 0
    جناب اقای زاکانی خیلی هم خوب ولی خوبتر اینه که یه نظر پیگیرانه تری نسبت به وصول عوارض ومالیات وتردد وساخت وساز چه مردم وچه خودشهرداری وخدمات خود شهرداری داشته باشید؟؟؟؟؟؟
  • طبا IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    18 0
    خوب، درب سازمان زمین شناسی رو تخته کنید اگر قراره نظرات کارشناسی اش پشیزی ارزش نداشته باشه !!!!! کمیسیون ماده ۵ خودش اعضای تصمیم گیر داره و لازم نیست چند تا استاد دانشگاه رو بیارید و به حرف اونا استناد کنید تا توجیه این خیانت به مردم باشه !!!!! تازه آفا دلش هم میسوزه !!!!! اون مثلاً اساتید دانشگاهی بر چه اساسی ساخت هتل به اون ارتفاع رو درست روی گسل، بلااشکال دونستند !!؟؟؟؟ بگید تا این باب برای بقیه موارد باز بشه تا همه با خیال راحت روی گسلها بیمارستان و هتل و مدرسه و ......بسازند !!!!!!!
  • مهرداد IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    18 1
    اینارو ولش کنید ساختمان مال چی کسی است ؟
  • CH ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    15 1
    چرا شهرداری تهران اجازه تخریب دامن کوه البرز و از بین رفتن منظره کوه برای شهروندان تهرانی را می‌دهد جائی بهتر از ولنجک و روی گسل برای ساخت هتل ۳۰ طبقه در تهران پیدا نمی‌شود ؟ نمونه دیگر این بی توجهی ساختمان جدید و بلند مرتبه بیمارستان مهم شهدا در خیابان شهرداری است که منظر مردم شمیران را از کوه نابود کرده است؟ در حالیکه می‌شد نحوه ساخت دیگری در نظر گرفت
  • محمود IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    9 2
    سوء مدیریت دیگه تا کی....
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    8 0
    فقط حرف
  • نوید IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    14 0
    سازمان زمین شناسی گفت نه!!!! اما چندتا استاد دانشگاه گفتند اشکالی ندارد؟!!!! اساتید محترم باستناد کدام قانون در جلسه بودند؟ سازمان زمین شناسی اگر جایگاه قانونی دارد دیگه اساتید چکاره اند؟ اگر جایگاهی ندارد چرا گفته روی گسله ومجوز نداده؟ مگر سازمان زمین شناسی کارشناس و متخصص ندارد؟ چرا اساتید دانشگاه نرفتن سازمان زمین شناسی را قانع کنند؟
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    8 0
    فرافکنی تا کی
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    11 1
    کدام هتل ۳۰ طبقه این یک راه دور زدن قانون و همه مسئولین این حوزه خبر دارند ولی چیز دیگری وانمود میکنن اینا اول تحت عنوان هتل اپارتمان مجوز ساخت اخذ میکنن بعد از اخذ مجوز و انجام یک سری ظاهرسازی های قانونی مثل اخذ حکم ورشکستگی برای شرکتی که مالکان به نام ان مجوز اخذ کردند با تغیر کاربری تبدیل به اپارتمان میشه
  • فرشید IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    11 1
    با پول مردم چه پوزی میده
  • IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    2 0
    حرام باید نابود شود ساختمان روی گسل بابد نابود شود.. در دین اسلام چیزی بمعنای جریمه برای حرام نداریم.. حرام یا حلال میانه ندارد.. یا حرام است و نابود میشود یا حلال است که بماند.... بقیه حرفها حرام است...