آلمان - خبرنگار اعزامی همشهری - حمید ضیائی‌پرور: موضوع کانونی نمایشگاه و کنفرانس سبیت 2009 تحولی به نام وبسایتی (Webciety) است.

منظور از این اصطلاح جدید جامعه مبتنی بر وب 2 است. از سال 2000 به این سو انقلاب اینترنت به‌طور ساختاری بسیاری از فعالیت‌های روزمره زندگی ما را تحت‌تأثیر قرار داده است.

صفحات اینترنتی مانند فیس بوک و مای اسپیس با داشتن ده‌ها میلیون کاربر بیشترین حجم فعالیت‌های انسانی در فضای وب را تشکیل می‌دهند. تعداد وبلاگ‌های آنلاین و رسانه آمریکایی توئیتر به‌عنوان قاتلان ابزار‌های واسط کاربردی شناخته شده است.

تکنولوژی‌های وب 2 به‌طور روز افزونی در حال جایگزین شدن در فضای وب هستند. آنها جای ابزارهایی مانند نرم افزارهای کاربردی واسطه بین شرکت‌ها و مشتریان، نرم افزارهای ارتباطی بین کارمندان و شرکت‌های فراهم‌کننده کالا و خدمات را گرفته‌اند.

وبسایتی ( Webciety) واژه‌ای است که به‌طور خلاصه به این انقلاب اطلاعاتی توسعه‌یافته اشاره می‌کند. وبسایتی آنلاین است، وبسایتی در متن وب است، نه در گوشه زندگی عمومی ما.

وقتی درباره موضوعی از جست‌وجوگرهای مبتنی بر وب 2 سؤال می‌کنیم، به‌طور مستقیم در باره آن موضوع به ما راهنمایی می‌کند و مشکلات جست‌وجو گرهای فعلی را نخواهد داشت.

وبسایتی حرکتی رو به جلو طی سال‌های آینده در فضای اینترنت خواهد بود.وبسایتی فضایی برای ما خواهد ساخت که در آن زندگی توأم با رفاه بیشتر و آرامش بیشتر خواهد بود.

استقبال از غرفه ایران در سبیت

3 روز اول نمایشگاه روز‌های پرکاری بود. کاملا محسوس است که تعداد شرکت‌کنندگان نمایشگاه کمتر از سال قبل شده است. با این حال به‌نظر می‌رسد غرفه ایران فعال‌تر از سال قبل است چرا‌که غرفه آرایی جذاب باعث جلب بازدید‌کنندگان شده، تعداد افراد حاضر در غرفه به‌رغم کاهش عددی تعداد شرکت‌ها بیشتر است.

یعنی حضور افراد موجود در غرفه محسوس‌تر از سال قبل است. پرسش و پاسخ بین افراد با بازدید‌کنندگان نیز بیشتر است. یکی از مسئولان شرکت‌ها اعلام کرد که روز اول2 تماس موفق تجاری داشته است.

کد خبر 76600

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز