سرپرست اورژانس استان تهران از ضرب و شتم نیروی این سازمان در محله ستارخان و هنگام انجام ماموریت خبر داد.

ضرب و شتم نیروی اورژانس تهران

به گزارش همشهری آنلاین، محمد اسماعیل توکلی سرپرست اورژانس استان تهران از ضرب و شتم نیروی این اورژانس خبر داد و اظهار کرد: حوالی ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح امروز (جمعه) ، گزارشی مبنی بر حال نامساعد یک شهروند به مرکز ۱۱۵ اورژانس استان تهران اعلام شد، بلافاصله کارشناسان اورژانس به محل حادثه در خیابان صالحیان در ستارخان اعزام شدند. 

توکلی تصریح کرد: یکی از کارشناسان اورژانس به فوریت راهی منزل شهروند مددجو و کارشناس دیگر نیز مشغول پارک آمبولانس در جای مناسب می‌شود تا پس از آن با تجهیزات تکمیلی بر بالین مددجو حاضر شود. متأسفانه در این هنگام پسر جوانی که سرنشین خودروی تیبا بود بدون توجه به اینکه اقدامش می‌تواند بر مرگ و زندگی شهروند نیازمند اثرگذار باشد مانع از رسیدن این کارشناس به بالین شهروند مددجو می‌شود. این پسر جوان با بهانه‌های واهی مانند اینکه چرا آمبولانس بدون پلاک است؟ در اینجا برای چه کاری آمده‌اید؟ و...  با کارشناس درگیری فیزیکی پیدا می‌کند که منجر به جراحت شدید او از ناحیه ابرو می‌شود.

توکلی با بیان اینکه در نهایت درگیری با حضور اهالی محل و عوامل انتظامی خاتمه می‌یابد و پسر جوان از محل متواری می‌شود، افزود: کارشناس حادثه‌دیده تحت مراقبت پزشکی است و اداره حقوقی اورژانس پیگیر شکایت از این فرد است.

سرپرست اورژانس استان تهران توضیح داد: متأسفانه به دلایل گوناگون مانند عمر بالای آمبولانس‌ها و عواملی که مرتبط با زمان خرید آنهاست تا به امروز پلاک‌گذاری به تأخیر افتاده اما تمامی این آمبولانس‌ها دارای کدینگ و آرم و نشانه‌های اورژانس ۱۱۵ هستند و هیچ دلیلی توجیه‌کننده تعدی به همکاران ما در اورژانس پیش بیمارستانی نیست.

وی با هشدار به کسانی که به واسطه رفتارهای هنجارشکنانه و خلاف عرف و قانون منجر به درگیری فیزیکی و ضرب و شتم کارشناسان اورژانس و آسیب این عزیزان می‌شوند، گفت: هرگونه تعدی به همکاران از مسیرهای قانونی تا تنبیه و مجازات خاطی پیگیری خواهد شد و این سازمان با تمام توان پیگیر احقاق حق همکاران خویش خواهد بود.

کد خبر 765950
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • NL ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    24 2
    ضرب و شتم مامور اورژانس صد در صد اشتباه و دور از انسانیت و عقلانیت است، اما تردد آمبولانس بدون پلاک هم خیلی عجیب و کاری صد در صد غیر قانونی است. هر وسیله نقلیه باید قابل شناسایی باشد و بدون پلاک امکانپذیر نیست.
    • US ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      3 2
      این بخاطر شایعاتی هست که زمان اعتراضات در موردن آمبولانس ها گفته بودن
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    13 2
    اگر این آمبولانس ها با هابر برخورد کنند ومنجر به فوت ویا صدمات بدنی شوندگان پلاک نداند چگونه باید پیگری کرد هر وسیله نقلیه دولتی وغیر دولتی باید پلاک داسته باشه بقیه صحبت‌ها بهانه س وتوجه ناپذیر
  • سعید IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    12 2
    چرا بعضی از آمبولانس ها پلاک ندارند؟؟؟ راهنمایی و رانندگی باید پاسخگو باشد...
  • مصی IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    15 4
    سلام به نظر من ضارب حق داشته که شک کند. ساعت شش و نیم صبح یک آمبولانس بی پلاک!!!!!!!!!! خوب با این جامعه خطرناک می بایست مشکوک بود.
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    5 1
    این آمبولانس ه ااگر با عابر برخورد کنند ومنجر به فوت ویا صدمات بدنی شوندچون پلاک ندارند چگونه باید پیگری کرد هر وسیله نقلیه دولتی وغیر دولتی باید پلاک داشته باشه بقیه صحبت‌ها بهانه س وتوجه ناپذیر
  • امیر IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    3 0
    خودرو بدون ‌‌پلاک که ازعجایب است ! ولی مامور اورژانس مقصر پلاک خودرونیست،ازسهل انگاری مسئولین میباشد،اما چنانچه آمبولانس ۱۱۵ که به درودیوارش آرم ومشخصات حک شده خودگویای حقیقت است،اما اگر تردد آمبولانس بدون پلاک خلاف است ،که خلاف است ،وظیفه این جوان تماس گرفتن باپلیس جهت پلاک میباشد وتمام،اما حرکت خارج از عرف وضرب وشتم نیروی ۱۱۵ ازبی ادبی وبی خانوادگی وی وهرج ومرج اجتماعی وبی عرضگی مسئولین میباشد،والا نباید هرکس به خود اجازه اهانت وتوهین و ضرب وشتم وهنجارشکنی شود.واین نه اولین است ونه آخرین.چراکه نماینده مجلس ما به خوداجازه میدهد درگوش سرباز بزند،یا عضو شو را درگوش خبرنگارو....