شبکه خبری سی.ان.ان به جزئیات بیشتری از اظهارنظر دونالد ترامپ درباره یک فایل پنتاگون در خصوص ایران منتشر کرده است.

دونالد ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین، مشکلات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنان ادامه دارند و یک روز بعد از اعلام جرم علیه او در پرونده استفاده نادرست از اسناد محرمانه شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی جدید می‌گوید او در یک فایل صوتی اعتراف کرده که یک سند محرمانه پنتاگون درباره ایران را در اختیار دارد.

ترامپ در یک فایل صوتی که سی.ان‌.ان می‌گوید به آن دست یافته گفته است: «به عنوان رئیس‌جمهور می‌توانستم [آن سند را] از حالت محرمانه خارج کنم اما الان نمی‌توانم آن کار را انجام بدهم.»

شبکه خبری «سی.ان.ان» می‌گوید به متن پیاده‌شده بخشی از جلسه‌ای که ترامپ در ان درباره یک سند محرمانه پنتاگون درباره حمله به ایران صحبت می‌کند دست یافته است. سی ان ان پیش از این گفته بود که این فایل صوتی در اختیار دادستان‌های آمریکایی است.

ترامپ روز سه‌شنبه گفت در تحقیقات مربوط به نگهداری اسناد محرمانه علیه او اعلام جرم شده است. برخی رسانه‌های آمریکایی مدعی شده‌اند او در هفت مورد متهم شده است.

جزئیات مربوط به کیفرخواست ترامپ علنی نشده بنابراین مشخص نیست که آیا از هفت مورد اتهام هیچ کدام به جلسه سال 2021 که او در آن درباره ایران صحبت می‌کند مربوط می‌شود یا خیر.

ترامپ مدعی شده که همه اسنادی که با خودش به فلوریدا آورده از قبل از حالت محرمانه خارج شده بودند. این در حالی است که او در فایل صوتی درباره سندی درباره ایران صحبت می‌کند که  محرمانه بوده و از کاخ سفید خارج شده است.

کد خبر 765883
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha