اداره کل هواشناسی تهران درباره وضعیت هوای تهران در روز جمعه، ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ اطلاعیه‌ای صادر کرد.

طوفان

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام هواشناسی استان تهران، روز جمعه، هوای تهران قسمتی ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش گرد و خاک خواهد بود و دمای هوا بین ۲۹ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان است.

همچنین دمای هوا امروز کاهش می‌یابد و سپس از روز شنبه دوباره افزایش دمای هوا پیش بینی شده است.

اداره کل هواشناسی استان تهران همچنین با صدور هشدار سطح نارنجی و با اشاره به تشدید ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی (به‌ویژه ساعات صبح تا عصر) طی روز جمعه (۱۹ خردادماه) از رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ در نیمه شمالی استان تهران، به ویژه ارتفاعات شمالی و شمال شرقی خبر داد.

بر این اساس، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ وجود دارد.

از همین رو، اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به اجتناب از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان‌های در دست ساخت یا نیمه کاره، عدم استقرار در نواحی مرتفع نظیر داربست‌ها و آمادگی دستگاه‌های امدادرسان توصیه می‌شود.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

کد خبر 765762
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ن IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    6 0
    سلام دورود بر کارشناس هواشناسی ممنون
  • حسام IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    7 0
    ما دوست داریم فقط بباره
  • رضا IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    4 0
    رحم خدا زیاد