از مهم‌ترین معجزات زمزم این است که چاه آن از ابتدای پیدایش تاکنون نه‌تنها خشک نشده، بلکه آب آن زیادتر نیز شده است.

آب زمزم - چشمه زمزم

به گزارش همشهری آنلاین، آب زمزم یکی از مهم‌ترین سوغاتی‌هایی است که حاجیان مکه جهت هدیه دادن یا شفا جستن با برکت و فایده‌ای که دارد برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند چراکه این نوع از آب در هیچ جای دیگری از زمین وجود ندارد.

ماجرای تاریخی زمزم که موجب شد به این نام خوانده شود به روزهایی بازمی‌گردد که حضرت ابراهیم (ع) به همراه همسرش هاجر و فرزندش اسماعیل به مکه مکرمه آمدند و در مکانی نزدیک کعبه اقامت گزیدند.

وقتی حضرت ابراهیم (ع) آن‌ها را ترک کرد، هاجر برای فرزند شیرخوارش در جستجوی آب بود و ۷ مرتبه فاصله بین کوه صفا و مروه را دوید و بار آخر در کنار کوه مروه یکباره چشمه آبی از دل زمین جوشید و هاجر دور آن را با ماسه گرفت تا آب جمع شود و در این حال می‌گفت: «زم زم زم زم» یعنی «جمع می‌شود» زیرا وی می‌ترسید آب در ماسه‌ها فرو رود.

رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) در این باره فرموده‌اند: رحمت خدا بر مادر اسماعیل باد که اگر این کار را نمی‌کرد و آب جاری می‌شد امروزه بدین شکل باقی نمی‌ماند.

آب زمزم ویژگی خاصی دارد و تفاوتی که بین این آب و آب‌های عادی وجود دارد نسبت املاح و کلسیم موجود در آن است. همچنین آب زمزم حاوی فلوراید و ضد میکروب است و جلبک در آن رشد نمی‌کند، برخلاف سایر آب‌ها که در صورت راکد بودن مکان مناسبی برای رشد جلبک‌ها می‌شوند و سلامت خود را از دست می‌دهند.

از مهم‌ترین معجزات زمزم این است که چاه آن از ابتدای پیدایش تاکنون به هیچ وجه خشک نشده، بلکه آب آن زیادتر نیز و همواره نسبت املاح آن حفظ شده است و هیچ تغییری در آن رخ نداده و برخلاف سایر آب‌ها با نگهداری آن مزه‌اش تغییر نمی‌کند.

پیرامون آب زمزم تحقیقات بسیاری انجام شده است. «ایمو ماسارو» محقق ژاپنی که تحقیقات دقیقی پیرامون آب انجام داده و کتاب‌های بسیاری در این زمینه دارد، می‌گوید: مولکول‌های آب زمزم با بقیه آب‌های جهان متفاوت است. بقیه آب‌ها را تغییر می‌دهد اما خودش تغییری نمی‌کند. اگر یک قطره از آب زمزم را به ۱۰۰۰ قطره از آب دیگری اضافه کنیم آن آب‌ها خواص زمزم را پیدا می‌کنند.

در آلمان نیز «کنت فایز» مدیر یکی از بزرگ‌ترین مراکز پزشکی در مونیخ در بررسی‌هایی فهمیده است: ۲۰ دقیقه بعد از خوردن آب زمزم انرژی زیادی به جسم منتقل می‌شود و می‌توان از زمزم به عنوان درمان مؤثری در بخش‌های مختلف پزشکی استفاده کرد.

کد خبر 765684

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 28
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    42 13
    انشالله توفیق بشه دوباره بریم . سری قبل که هر چی خوردیم از این تغییرات احساس نکردیم .
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    48 15
    اولا ایمو ماسارو یه شبه دانشمند بود و منبع موثقی نیست برای بازگو کردن و دوما شماها چرا المان و ژاپن میاری چرا یه داشنمنددارانی یا عربستانی یا اصلا تا کی میخاید با بزرگنمایی کردن ها پیش بری یادتون هست چقدر روزنامه و مجله های قدیمی هر چی که خاستید به ذهن جوانان بیچاره فرو کردید ولی الان دیگه گذشته نیست
  • امید DE ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    49 9
    طالب زاده که میگفت این آب آلوده به رادیو اکتیوه
  • هادی IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    14 43
    ما یک اب زمزم داریم چندین سال گذشته ولی نه کپکی زده نه چیزی دوستان وقتی اب زمزمتون به اخرش رسید دوباره اب شیر قاطی کنید همون یه قاشق اب زمزم هم باعث میشه اب نه کپک بزنه نه چیزی
  • رضا IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    20 28
    به به،الهیشکر🤲🤲
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    31 15
    ترکیب شیمیایی آب معدنی هر منطقه متفاوت است و این دلیل نمی شود که گفته شود این آب با آبهای دیگر فرق دارد