سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات مداخله‌جویانه برخی کشورهای غربی پس از رونمایی از موشک فتاح واکنش نشان داد.

ناصر کنعانی

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه «اظهارات مداخله‌جویانه برخی کشورهای غربی در خصوص رونمایی از موشک فتاح» را مردود و بی‌اعتبار دانست و تصریح کرد: فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران متعارف و دفاعی و براساس حقوق بین‌الملل کاملا مشروع است.

کنعانی افزود: این دست از کشورها که سابقه بلند و آشکاری در زیر پا گذاشتن تعهدات بین‌المللی خود در زمینه‌های مختلف از جمله آزمایشات هسته‌ای، رژیم عدم اشاعه و میزبانی موشک‌های هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دارند، حق ندارند در مورد توانمندی‌های دفاعی مشروع و کاملا قانونی جمهوری اسلامی ایران اظهار نظر کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: اقدام کشورهای انگلیس، آمریکا و استرالیا در امضای موافقت‌نامه «آکس» نمونه آشکار رویکرد سیاسی و تبعیض‌آمیز قدرت‌های هسته‌ای در انتقال فن‌آوری و اورانیوم با غنای بسیار بالا به یک کشور غیرهسته‌ای‌ برخلاف معاهده عدم اشاعه به شمار می‌رود.

کنعانی از تلاش‌های مستمر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای راهبردی آنان در تقویت بنیه دفاعی کشور تمجید کرد و آن را اقدامی درست و مؤثر در ایجاد بازدارندگی در مقابل تهدیدات خارجی و دفاع از امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.

موشک «فتاح» سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ با حضور رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان نیروهای مسلح در نیروی هوافضای سپاه پاسداران رونمایی شد.

امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در آیین رونمایی از این موشک گفت: موشکی که امروز رونمایی شد در دنیا کم نظیر است به نحوی که با رونمایی این موشک ایران جزو چهار کشور دارای این فناوری شد. موشک فتاح به دلیل فناوری که دارد هیچ ضد موشکی برای آن وجود ندارد در حالی که برای سایر سلاح‌ها مانند تانک، ناو، هواپیما و غیره موشک ضد آن وجود دارد و حتی برای سایر موشک‌ها هم ضدموشک‌هایی ساخته شده است.

کد خبر 765675
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • آقا پسر IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    5 6
    مگر آمریکا و انگلیس درباره موشک هاشون یا بمب اتم خودشان میان مذاکره که ما بیاییم؟!هند با اون قدمت از انگلیس استقلال گرفت ، اشغال شده بود خاکش
  • مهندس نرم افزار IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    21 4
    موشک ها هم قبول. فیلتر بعضی از اپلیکیشن ها چه زمانی رفع می‌شود؟!
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    15 2
    عجب
  • US ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    3 2
    پیام فرستادم ناپدید شد
  • US ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    4 5
    ای کاش بشربجای ساختجنگ افزاردراندیشه صلح صفا بود جنگ جز کشتار و ویرانی ارمغان دیگری برای مردم ,نداشت ای کاش همه دولت های جهان بجای ساخت اسلحه در فکر صلح و آرامش برای مردم خود و مردم کل جهان بودند مردم درد کشیده و رنج کشیده ما به موشک نیاز ندارد چون کسی کاری بکار ما ندارد ما مردمی هستیم آرام و نجیب مردم ما در حال حاضر به دارو و کار و مسکن وحقوق کافی برای زندگی بیشتر نیاز دارد تا به موشک حالا با تولید اینگونه موشک قصد نابودی کل جهان را دارید؟و می خواهید ارباب کل جهان گردید؟؟آیا در این شرایط بد اقتصادی فعلی مردم به آرامش و آسایش بیشتر نیازدارندیا به موشک ؟همه از بی پولی ازبی دارویی ازهزینه های سنگین پزشکی دارندرنج میبرند آنوقت شما همه مشکلات مردم را رها کرده و رفتید سراغ ساخت موشک؟ که چه شود ؟آیا بهتر نبود پول موشک را ساخت کارخانجات و جذب دانشمندانی.می کردید که بتوانند کالاهایی تولید کنند که در حد استاندارد کشورهای مترقی باشد چرا کره جنوبی اینقدر پیشرفت کرده چون بجای فراری دادن دانشمندان خود آنها را جذب نمودندتا کره جنوبی شده یک کشور مترقی درساخت کالاها ی استاندار و زیبا در دنیا