مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

​​​​​سئو یکی از روش های بازاریابی اینترنتی است و به وسیله آن می توان ترافیک (میزان بازدید) وب سایت ها را تا حد قابل توجهی افزایش داد.

image-20230607161715-1.jpeg

سئو یا SEO مخفف سه کلمه search engine optimization است و در فارسی می توان آن را بهینه سازی سایت برای موتور جستجو معنا کرد. با توجه به این که سئو سایت می تواند کاربرانی را به وب سایت هدایت کند که عبارات کلیدی مربوط به محتوای آن سایت را جستجو کرده‌اند، با انجام چند تکنیک ساده می توان در بسیاری از مواقع این بازدیدکنندگان را به مشتری همیشگی تبدیل کرد.

برای جذب این بازدیدکنندگان، نیازی نیست هیچ هزینه‌ای به گوگل و سایر موتورهای جستجو که مبدأ این بازدیدها هستند پرداخت شود. به همین دلیل seo بسیار مورد توجه شرکت ها و کسب و کارهای اینترنتی قرار گرفته است.

دلایل اهمیت آموزش سئو به صورت حرفه ای

همانطور که ذکر شد، این روزها بسیاری از شرکت ها برای وب سایت خود تیم سئوکار استخدام کرده و یا دوره آموزش سئو برای کارمندان فعال بر وب سایت هایشان تهیه می کنند. بنابراین تقاضا و بازار کار برای این مهارت کلیدی، بسیار زیاد است؛ درنتیجه تعداد افرادی که این روزها به دنبال یادگیری این مهارت هستند نیز زیاد خواهد شد.

بسیاری از افراد با امید درآمد بالا و با صرف هزینه های زیاد، اقدام به خرید دوره سئو می کنند و پس از مدتی وارد بازار کار می شوند. اما درصد زیادی از آن ها، نمی توانند درآمد زیادی داشته باشند و با میزان دستمزد معمولی روبرو می شوند. حال برخی از آن ها به همین دستمزد کم راضی می شوند و برخی نیز دلسرد شده حوزه کاری خود را رها می کنند.

اما دلیل این امر چیست؟ مگر ما نگفتیم سئو یکی از مشاغل اینترنتی بسیار پر درآمد است؟ پس چرا دستمزد این افراد آن طور که انتظار می رفت نبود؟ دلیل این امر نداشتن تخصص کافی است. در یک دوره جامع سئو مباحث زیادی وجود دارد که یادگیری هریک به طور جداگانه نیز می تواند درآمدزا باشد. اما در بسیاری از مواقع این درآمد زیاد نیست!

حرفه ای شدن در seo و کسب درآمد بیشتر

نکات فوق العاده سئو برای حرفه ای شدن

شما در صورتی می توانید از حرفه بهینه سازی سایت درآمد زیادی کسب نمایید که واقعا تبدیل به یک متخصص شوید. در واقع تنها با گذراندن یک دوره آنلاین سئو، نمی توانید خود را متخصص امر بدانید. بلکه باید روز به روز دانش و مهارت های خود را ارتقاء داده و در تخصص خود پیشرفت کنید.

افزایش اطلاعات تخصصی

یکی از روش ها برای تحقق این هدف، دنبال کردن اخبار و مطالب جدید مرتبط با بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند که در کمترین زمان، متوجه تغییرات در روند کار و یا به روزرسانی های الگوریتم های گوگل شوید و دانش خود را آپدیت کنید.

جهت انجام این کار، بازدید مرتب از وب سایت های مربوط به آموزش سئو مانند نیوسئو (newseo.ir) که تحت نظر و مدیریت امیر قمصری (یکی از قدیمی ترین و حرفه‌ای ترین سئوکاران ایرانی) فعالیت می کند، پیشنهاد می شود. همچنین اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید، وب سایت هایی مانند moz.com، searchengineland.com و yoast.com می توانند منابع فوق العاده‌ای برای دست یابی به اطلاعات تخصصی seo باشند.

پس از گذراندن یک دوره سئو، شما تقریبا به تمامی مباحث مربوطه آشنایی کامل پیدا خواهید کرد. پس از آن می توانید با میزان درآمد متوسط، مشغول به کار شوید و به مرور زمان که تجربه شما افزایش پیدا می کند، درآمد بیشتری نیز کسب خواهید کرد. اما این افزایش درآمد نیز محدود است و نمی تواند تا حد زیادی پیش برود.

متخصص شدن در یک زمینه خاص

یکی از روش های کسب درآمد بالا از seo، گرفتن پروژه های کامل سئو سایت است که بعد از گذراندن مدتی به عنوان کارمند در یک شرکت، می توانید اقدام به این کار کنید. اما انجام پروژه کامل سئو به تنهایی ممکن نیست و نیاز به تیم سازی دارد.

اگر امکان تیم سازی برای شما فراهم است، این روش می تواند درآمد زیادی در پی داشته باشد. در غیر این صورت باید روش هایی را که در ادامه ذکر می شوند را پیش بگیرید.

بعد از پشت سر گذاشتن یک دوره آموزش سئو، شما با تمامی بخش های آن مانند تولید و بهینه سازی محتوا، بک لینک سازی، سئو فنی و... آشنا خواهید شد و می توانید تشخیص دهید که به کدام بخش علاقه بیشتری دارید.

برای کسب درآمد بیشتر، می توانید یکی از این شاخه ها را انتخاب کرده و با انجام تحقیقات تخصصی روی همان شاخه و همچنین با دیدن دوره های حرفه‌ای مربوط به آن، خود را تبدیل به یک متخصص فوق حرفه‌ای در شاخه مدنظر کنید. حتی برخی از بخش های اصلی seo سایت مانند بک لینک سازی، خود دارای چندین زیرشاخه هستند که هریک از آن ها نیز می توانند حوزه های مناسبی برای متخصص شدن باشند.

در این حالت شما می توانید به جای انجام یک پروژه کامل که نیاز به تیم سازی دارد، تنها بخشی از بهینه سازی چندین سایت را به صورت فوق حرفه‌ای انجام دهید. این چنین می توانید درآمد بسیاری را نیز کسب نمایید.

تولید محتوای آموزشی

روش دیگری که می توانید از طریق آن به درآمد زیاد از بهینه سازی سایت دست پیدا کنید، ضبط یک دوره آنلاین سئو است. در این روش شما تنها یک بار زمان صرف کرده و یک دوره از دوره جامع سئو را به صورت ویدیویی ضبط می کنید. سپس می توانید آن را به هرچند نفر که می خواهید بفروشید. البته توجه داشته باشید که استفاده از این روش، واقعا کار هرکسی نیست.

برای ضبط ویدیو آموزشی، ابتدا باید خودتان در تمامی شاخه های seo متخصص باشید. بعد از آن باید مطمئن شوید که استعداد تدریس و قدرت انتقال مطلب بالایی دارید. در غیر این صورت هرگز به سمت تولید دوره های آموزشی نروید؛ زیرا با بازخوردهای منفی مخاطبان روبه رو خواهید شد.

شاید شما هم متخصصانی را دیده‌اید که در حرفه خود به عنوان یک فرد فوق ماهر شناخته می شوند، اما نمی توانند حتی جزئی ترین موارد مربوط به تخصصشان را به دیگران بیاموزند. همچنین برخی از اساتید دانشگاهی که می توانند سخت ترین مباحث مربوط به تخصص خود را به بهترین شکل تدریس کنند اما در فاز عملیاتی بسیار ضعیف هستند.

بنابراین داشتن قدرت انتقال مطلب در این روش بسیار مهم است. البته این بدان معنا نیست که از همان ابتدای کار باید همه موارد را رعایت کرده و مانند مدرسان با تجربه تدریس نمایید. در صورت داشتن استعداد برای این بخش، با تمرین و تکرار می توانید پس از یک مدت به طور قابل قبولی تدریس نمایید و به تدریج ماهر تر شوید.

به طور کلی، برای این که متخصص سئو شوید به منابع جامع تر و تخصصی تری از آنچه که در یک دوره آموزش سئو تدریس می شود نیاز دارید. منابعی مانند وب سایت امیر قمصری به آدرس newseo.ir (سایت نیوسئو) و همچنین وب سایت وبسیما از بهترین منابعی هستند که می توانید از آن ها برای آموزش سئو و ارتقاء اطلاعات خود استفاده نمایید.

کد خبر 765604

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha