مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹
۰ نفر

«بزرگ‌ترین پری دریایی جهان مرد»؛ این خبری بود که به سرعت در رسانه‌های جهان پخش شد. خبر مرگ شیلو پپین - پری دریایی آمریکایی- برای مردم جهان همان قدر ناراحت کننده بود که ۲۵ سال پیش خبر تولدش خوشحال کننده و عجیب؛ آخر او بزرگ‌ترین پری دریایی جهان بود.

پری دریایی آمریکایی

به گزارش همشهری آنلاین،  تعجب نکنید! شیلو پپین - دخترک آمریکایی- فقط در ظاهر شبیه پریان دریایی بود و اگر به سندرم پری دریایی گرفتار نشده بود حتما مانند بچه‌های هم سن و سالش بازی می‌کرد و می‌دوید. البته شیلو در زمان مرگ اصلا سن و سالی نداشت.

دخترک فقط ده سالش بود اما در میان مبتلایان دیگر به سندرم نادر پری دریایی پیرترین بود! او که در زمان تولد از سندرم پری دریایی رنج می‌برد با تولدش در سال ۱۹۹۹ کلی سر و صدا راه انداخت. مردم هنوز در آن زمان از بروز ناهنجاری‌هایی از این دست خبر نداشتند و برایشان تولد نوزادی بدون پا و با زایده‌ای دم مانند خیلی عجیب بود؛ برای همین هم شیلو خیلی زود معروف شد.

پزشکان آن زمان پیش بینی کرده بودند که دخترک پری‌آسا همان روزهای اول تولد می‌میرد اما دخترک زنده ماند و بزرگ و بزرگ‌تر شد. البته زندگی شیلو در این مدت همیشه با سختی همراه بود. ابتلا به سندرم پری دریایی باعث شده بود تا او فقط با یک کلیه زندگی کند که آن هم در همه این سال‌ها به ناهنجاری‌های بسیار دچار بود. البته فقط ناراحتی کلیه که نبود؛ شیلو اصلا روده کوچک نداشت و تا حالا با اعضایی کمتر از انسان‌های معمولی سر کرده بود.

او در سال ۲۰۰۷ عمل پیوند کلیه هم انجام داد اما هیچ افاقه‌ای نکرد تا اینکه کم کم نارسایی کلیه‌های شیلو به نهایت خودش رسید و دخترک در حالت اغما به بیمارستان مین سنتر برده شد که بعد از یک هفته هم در همان جا از دنیا رفت.

شیلو بزرگ‌ترین پری دریایی جهان بود که تا ده سالگی عمر کرده و به مدرسه رفته بود. مردم او را به شدت دوست داشتند؛ به طوری که خبر مرگ او به سرعت در رسانه‌های خبری جهان پخش شد و مردم از مرگ دختری که زمانی او را نشان شانس می‌دانستند ابراز تاسف کردند.  هرازگاهی نوزادی در گوشه‌ای از جهان در شکل و شمایل یک پری دریایی به دنیا می‌آید که برای روزهای متوالی مردم را انگشت به دهان تحقق افسانه‌های دور می‌گذارد. سندرم پری دریایی، یک ناهنجاری مادرزادی نادراست که درآن پاها در انتها به هم وصل هستند.  

کد خبر 765424
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha