سفرای عربستان، کویت و عراق امروز با سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط و در محل این سفارتخانه دیدار و درباره مسائل دوجانبه و تحولات منطقه به رایزنی پرداختند.

دیدار سفرای عربستان، کویت و عراق با سفیر ایران

به گزارش همشهری آنلاین، سفرای عربستان سعودی،‌ کویت و عراق در عمان امروز (سه‌شنبه) ۱۶ خرداد ماه با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط با علی نجفی سفیر ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

تصاویر دیدار سفرای عربستان، کویت و عراق با سفیر ایران در مسقط

تصاویر دیدار سفرای عربستان، کویت و عراق با سفیر ایران در مسقط

در این دیدارها درباره مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای بحث و تبادل نظر شد.

علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط چندی پیش و بعد از توافق ایران و عربستان برای از سرگیری مناسبات دیپلماتیک با «عبدالله بن سعود العنزی» سفیر عربستان سعودی در عمان در محل سفارت ایران در مسقط دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

تصاویر دیدار سفرای عربستان، کویت و عراق با سفیر ایران در مسقط

چندی قبل هم نشستی دوستانه بین سفرای جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی، سوریه و عراق در عمان برگزار شده بود.

مناسبات دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی که در پی حمله به سفارت و سرکنسولگری این کشور در تهران و مشهد در دی ماه ۱۳۹۴ به صورت یکجانبه از سوی سعودی‌ها قطع شد، پس از توافق ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ بین ایران و عربستان در پکن از سرگرفته شد و بعد از دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در حدود یک ماه بعد در ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ و بیانیه مشترکی که امضا کردند، هیأت‌های فنی برای بررسی روند بازگشایی اماکن دیپلماتیک مبادله شدند. امروز بعدازظهر هم قرار است سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض و فردا نیز سرکنسولگری ایران در جده و همچنین دفتر نمایندگی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی بازگشایی شود.

کد خبر 765319

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha