نماینده و سخنگوی انجمن اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل گفت: اگر احتمال افزایش ارزش افزوده ۹ درصد به ۱۳ درصد درست باشد باعث رنجش اصناف و کسبه و نابسامانی بازار خواهد شد.

بازار تهران

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی جهانور، نماینده و سخنگوی انجمن اسلامی اصناف و بازاریان ۱۴ خرداد در نشست هم اندیشی و مطالبه گری انجمن اسلامی اصناف و بازاریان که با حضور علی نیکزاد، نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، محمود صفری شهردار اردبیل و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل به همراه حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان و حسین قدیمی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در مسجد اعظم برگزار شد، با بیان اینکه در صورت افزایش ارزش افزوده ۹ درصد به ۱۳ درصد شاهد نابسامانی در بازار و تعطیلی آن خواهیم بود، افزود: سرمایه های مردم نصف خواهد شد و این موضوع وضعیت نامناسبی را در بازار ایجاد خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه ورود نمایندگان استان بر افزایش مالیات بازاریان ضروری است و اصناف با پرداخت مالیات نسنجیده و ناگهانی روبرو می باشند، گفت: این مالیاتها نامشخص اخذ می‌شود و مصوبات و مفاد قانونی در اخذ مالیات از اصناف رعایت نمی‌شود و این اقدام باعث رنجش بازاریان می‌شود.

جهانور افزایش نوسانات قیمت ارز را باعث کاهش سرمایه مردم و فرار سرمایه گذاران و تشویق بازاری‌ها به سمت کارهای غیرمولد عنوان کرد و گفت: از مجمع نمایندگان استان خواهشمندیم به موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری که یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردمی است بصورت جدی ورود کنند.

سخنگوی انجمن اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل ایجاد منطقه آزاد تجاری و افتتاح راه آهن را دو مولفه ای دانست که استان اردبیل را از بن بست خارج کرده و سفره مردم را رنگین می کند و فقر را کاهش میدهد.

جهانور در بخش دیگری از صحبتهای خود ضمن بیان اینکه در شأن ملت فهیم اردبیل نمی باشد که ساعت‌ها در صف نان بایستند، تصریح کرد: چرا مسئولان تصمیم اساسی برای مدیریت صف‌های نان نمی‌گیرند و چرا در این برهه سهمیه آرد نانوایان را کاهش داده‌اند.

وی از حضور استاندار اردبیل در مناطق سیل زده شهرستان گرمی قدردانی کرد و افزود: جامعه اصناف و بازاریان اردبیل به سیل زدگان گرمی کمک هایی را ارسال کرده اند.

سخنگوی انجمن اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل همچنین گفت: برخی افراد با روش‌های غلط درخواست‌های خود را اعلام می‌کنند و مطالبه با راه و روش خودش را باید خواست و در این راستا اصلاح نقاط ضعف را خواهانیم و دغدغه مردم را طلب می‌کنیم.

جهانور در پایان سخنان خود بازار هر شهر را ویترین آن شهر برشمرد و تصریح کرد: رونق بازار هر شهر آرامش و رفاه آن شهر را تضمین می کند و بازار ناکارا، گرفتاری مردم را در پی دارد.

کد خبر 764892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha