دانش آموزان در پایه نهم و دوازدهم باید در امتحانات نهایی شرکت کند؛ با توجه به تغییرات انجام شده در نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در انتخاب رشته دانشگاه، علاوه بر دانش آموزان دوازدهمی، بسیاری از شرکت کنندگان نیز خواهان شرکت و اطلاع از زمان امتحانات نهایی پایه دوازدهم ۱۴۰۲ هستند.

image-20230603103953-1.jpeg

داوطلبان و شرکت کنندگان می توانند با اطلاع از برنامه امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲، برنامه ریزی مناسبی برای مطالعه داشته باشند. همیشه امتحانات مدارس برای دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار بوده است که این اهمیت در امتحانات نهایی در پایه نهم و دوازدهم به خاطر تصحیح اوراق به وسیله معلمان دیگر دو چندان شده و نیازمند برنامه ریزی دقیقی است که یکی از چالش های دانش آموزان است. یکی از راه کارهای مفید برای داشتن برنامه ریزی، اطلاع از برنامه امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ است.

به خاطر تغییر شرایط و تاثیر مستقیم و قطعی معدل در نتیجه نهایی کنکور سراسری سال جاری، بسیاری از داوطلبان کنکوری قصد شرکت در امتحان نهایی به منظور ترمیم معدل را خواهند داشت. این دسته از داوطلبان می توانند با ثبت نام و شرکت در این امتحانات اقدام به ترمیم معدل کنند.

برنامه امتحان نهایی دوازدهم خرداد ماه ۱۴۰۲

برنامه ریزی درست برای یادگیری مطالب دروس امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲، شرکت در امتحانات معرفی دوازدهم و اطلاع به موقع از تاریخ امتحانات برای دانش آموزان پایه های تحصیلی دوازدهم و دانش آموزانی که موفق به قبولی در امتحانات نهایی نوبت های قبل مثل شهریور و دی ماه نشده اند و همچنین متقاضیان تغییر رشته و بزرگسالان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امتحانات نهایی در آزمون کنکور بسیار اهمیت داشته و معدل و نمره این امتحانات تاثیر مستقیم و قطعی در نتیجه آزمون کنکور ۱۴۰۲ دارد. به همین خاطر بسیاری از داوطلبان کنکور قصد شرکت در امتحانات نهایی به منظور ترمیم معدل را دارند. 

برای موفقیت در امتحان نهایی ۱۴۰۲  برنامه ریزی کنید

با توجه به این موضوع دانش آموزان می توانند به منظور آشنایی با سوالات امتحانات نهایی، نمونه سوالات امتحانات نهایی سال گذشته را مطالعه نموده تا با این نوع از امتحانات آشنا شوند. به دلیل اطلاع دانش آموزان از نحوه برگزاری آزمون ها و فرجه های بین امتحانی، در ادامه جدول برنامه امتحانی نوبت دوم امتحانات نهایی پایه دوازدهم خرداد ماه ۱۴۰۲ ارائه شده است.

برای موفقیت در امتحان نهایی ۱۴۰۲  برنامه ریزی کنید

بعضی از دانش آموزان نیز از راه دور و در مدارس بزرگسالان در حال تحصیل هستند. برنامه امتحانی این دسته از دانش آموزان با برنامه امتحانی دوره های دیگر روزانه تفاوتی ندارد و به شکل همزمان و هماهنگ برگزار می شود. متقاضیان توجه داشته باشند که برای شرکت در این امتحانات باید ثبت نام کرده و پیش از آزمون، کارت خود را دریافت کنند.

برای موفقیت در امتحان نهایی ۱۴۰۲  برنامه ریزی کنید

لازم به ذکر است که به خاطر حذف همه ی دروس عمومی از کنکور سراسری و در نظر گرفتن تاثیر سوابق تحصیلی به میزان ۴۰ درصد، دانش آموزان و متقاضیان کنکور شاخه فنی حرفه ای و کاردانش باید در امتحان نهایی دروسی مانند تعلیمات دینی، زبان فارسی و زبان انگلیسی و سایر دروس شرکت نمایند که در جدول بالا تاریخ دقیق آن ذکر شده است. 

در صورتی که داوطلبی موفق به کسب نمره قبولی در امتحانات نهایی نشده باشد، به منظور ارتقا به پایه تحصیلی بالاتر و ورود به دانشگاه باید در امتحانات خرداد ماه ۱۴۰۲ شرکت نموده و نمره قبولی مربوط به هر درس را دریافت کند. همچنین دانش آموزانی که قصد ترمیم معدل به منظور تاثیر سوابق تحصیلی برای کنکور سال جاری را دارند می توانند با مراجعه به آموزش و پرورش و یا مدارس بزرگسالان اقدام به ثبت نام و شرکت در آزمون کنند.

به دلیل حضوری بودن کلاس ها در سال قبل، هیچ کدام از سرفصل های کتب درسی برای امتحانات حذف نشده است.

برنامه امتحانات نهایی پایه نهم خرداد ماه ۱۴۰۲

در سال قبل تغییر در شرایط و وضعیت مناطق و استان های مختلف کشور در مواجهه با ویروس کرونا سبب شد که برگزاری امتحانات پایه نهم به صورت استانی و بر طبق برنامه ریزی های مربوط به مسئولین آموزش هر منطقه اجرا و برگزار شود. همه ی امتحانات نهایی پایه نهم در نوبت قبل به شکل حضوری برگزار شد و در نوبت خرداد ۱۴۰۲ نیز به صورت حضوری است. ولی هنوز برنامه امتحانات نهایی پایه نهم خرداد ماه ۱۴۰۲ اعلام نشده است و به محض انتشار توسط کارشناسان گاماس ۲۰ اطلاع رسانی می شود. شما عزیزان می توانید برای گرفتن مشاوره کنکور، بعد از اتمام امتحانات نهایی نیز اقدام کنید.

کد خبر 764752

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha