همشهری آنلاین: رئیس جمهوری در جمع وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی گفت: دستاوردهای پزشکی ایران متعلق به همه کشورهای اسلامی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر محمود احمدی‌نژاد با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه پزشکی گفت: این پیشرفت تنها متعلق به ملت ایران نیست بلکه متعلق به همه کشورهای اسلامی و مستقل است و آمادگی داریم این تجربیات را در اختیار کشورهای اسلامی قراردهیم. 
 
احمدی نژاد به تجارت مسموم بنگاه های انحصاری در برابر نوآوری ها و ابتکارات پزشکی اشاره کرد و گفت: اگر مجموعه کشورهای اسلامی و مستقل تجربیات و امکانات خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند از دیگران بی‌نیاز خواهند شد.

وی در این حال یادآوری کرد، اگر ما در گذشته دارویی را کشف و اعلام می‌کردیم که بهتر از مشابه آن بود، بر اساس تبلیغات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی بسیاری از مردم باور نمی‌کردند اما امروز با ایستادگی و آگاهی بخشی مقاومت آنها شکسته شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین به سابقه پزشکی سنتی در ایران پرداخت و گفت:  ما در دنیای اسلام ابن سینا، ابوریحان بیرونی، رازی و صدها پزشک داریم که دستاوردهای علمی آنها همین امروز می تواند در اختیار جامعه پزشکی قرار گیرد.

آقای احمدی نژاد افزود: باور من این است که اگر بخشی از سرمایه گذارهای ما صرف احیای پزشکی سنتی شود حتما وابستگی ملت ها را به داروها، تجهیزات و شیوه‌های درمانی وارداتی کاهش خواهد داد.

وی تصریح کرد: برای جامعه اسلامی زیبنده نیست که بخش های وسیعی از آن در فقر بهداشتی بسر ببرند در حالیکه می توان با تدبیر، همدلی، همکاری و ذخایر فرهنگ دینی و اسلامی آن را با کمترین هزینه برطرف کرد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه در دنیای مادی و اندیشه لیبرال، سعادت انسان‌ها دست‌مایه تجارت بی‌حد و حصری شده است، خاطرنشان کرد: دنیای مادی امروز امراض را ترویج می کند تا داروی درمان آن را به فروش برساند بطوریکه داروسازی در دنیا در انحصار صهیونیست هاست و ثروت ملت‌ها، صرف هزینه‌های درمانی می‌شود.

رئیس جمهور باردیگر موضوع سلامت انسان را مهمترین موضوعات بشری دانست و با قدردانی از دومین نشست اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی ابراز امیدواری کرد فقر بهداشتی در جامعه ریشه کن شود و در آینده ای نزدیک همه کشورهای اسلامی به مرجع علم پزشکی و سلامتی و محل رجوع سایر ملت ها برای دریافت خدمات تبدیل شوند.

وی گفت: بدون سلامت تقریبا لذتی درزندگی متصور نیست و دریافت های متعالی انسان در جسم سالم متبلور می‌شود.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه ایمان به خدا در زندگی معنوی در کارکرد تک تک سلولهای بدن موثر است، گفت: ما باید از یک سو از سلامت جسمی و مراقبت کنیم و از سوی دیگر معنویت الهی و اسلامی را ترویج کنیم و این یک هدیه الهی است.

آقای احمدی نژاد افزود: اگر کسی زندگی پاک و آسمانی داشته باشد کمتر در معرض آسیب‌های جسمی قرار می گیرد و امروز بسیاری از بیماری های مسری و خطرناک حاصل بی بند و باری اخلاقی و دوری از معنویت است.

کد خبر 76468

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز