اصلاحات زیبایی در هر زمینه ای پیشرفت زیادی نسبت به گذشته داشته است. به همین دلیل هم باعث شده در زمینه‌ی دندانپزشکی هم متخصصانی صرفا جهت زیبایی دندان ها فعالیت کنند. به عمل زیباسازی دندان اصلاح طرح لبخند گفته می شود.

عکس

در زمینه ی دندان‌پزشکی زیبایی، اصلاح طرح لبخند بیشترین طرفدار را دارد. به این دلیل که زیبایی دندان ها در چهره و همین طور سلامت بدن اهمیت زیادی دارد و همه افراد دوست دارند که دندان هایی سفید و منظم و یکدست داشته باشند.

با مراجعه به دندان‌پزشکان حرفه ای، ابتدا دندان های شما را به صورت دیجیتالی طراحی می کنند و هر تغییری که دوست داشته باشید را روی آن انجام می دهند و سپس آن را اجرا می کنند. راه های درمانی اصلاح طرح لبخند انواع مختلفی دارد مثل: بلیچینگ، لمینت دندان، کامپوزیت دندان، روکش‌ های تمام سرامیکی و غیره که با انتخاب و اجرای هر یک از آن ها می توانید لبخندی زیبا را به خود هدیه دهید.

نکته ی مهمی که در اصلاح طرح لبخند حائز اهمیت است این که قبل از هر گونه عملیات زیبایی ابتدا باید دندان به طور کامل سالم باشد و هیچ گونه پوسیدگی و عفونتی نداشته باشد. البته روش های درمانی که در دندان پزشکی زیبایی انجام می شود صرفا جنبه ی زیبایی و رفع نقص را از لحاظ فرم را ندارند، بلکه با انجام تغییراتی مثل بلیچینگ یا سفید کردن دندان‌ ها می‌ توانید از یک لبخند زیبا بهره ببرید.

عواملی که در طراحی لبخند مهم هستند

ابعاد دندان ها یعنی نسبت طول و عرض دندان‌ ها که باید توازنی میان دندان‌ ها که شامل شکل و رنگ  و اندازه آن‌ ها می شود، برقرار باشد. علاوه بر دندان ها خط لثه هم در زیبایی دندان اهمیت دارد، قرینه بودن و هماهنگی لثه‌ های اطراف دندان یعنی اینکه خط لثه بسیار بالا یا بسیار پایین نباشد و بین لثه و دندان هماهنگی برقرار شود.
مهمترین نکته طراحی لبخند عالی نظم دادن به نا مرتبی دندان ها است. عواملی مانند کج یا نامرتب بودن دندان‌ ها، بدفرمی و بد رنگی و فاصله‌ی دندان ها را می توان با اصلاح طرح لبخند برطرف کرد. اگر دندان ها از لحاظ ارتفاع با هم یکسان نباشند، مشکلاتی مثل لب پر شدن دندان ها در اثر جویدن خوراکی‌ های سفت یا سابیده شدن دندان ها بر اثر دندان قروچه را در پی خواهد داشت. راه حل این مشکلات، درمان‌ هایی مانند روکش سرامیکی، لمینت یا ونیر کامپوزیت است که دندانپزشک های حرفه ای به بهترین نحو برایتان انجام می دهند.

کدام روش اصلاح لبخند بهتر است؟ لمینت دندان یا کامپوزیت دندان؟

همان طور که گفتیم اساسا کار یک دندان‌پزشکی زیبایی، اصلاح طرح لبخند و رفع مشکلات دندانی و زیبا ساختن فرم دندان ها است زیرا داشتن لبخند زیبا برای بسیاری از افراد مهم است مخصوصا جوان های امروز که همیشه دوست دارند مرتب و زیبا باشند. دندان‌های زیبا سن افراد را هم کمتر نشان می دهد. بسیاری از بازیگران برای زیبا تر کردن چهره ی خود از لمینت دندان یا کامپوزیت دندان استفاده می کنند.

انواع روش‌ های اصلاح طرح لبخند

بلیچینگ یا سفید کردن دندان

خیلی از افراد هستند که دندان های بسیار خوش فرمی دارند؛ چه از لحاظ خط لثه، چه از لحاظ اندازه ی دندان ها و چه چینش آن ها، همگی بسیار دقیق و زیبا هستند اما مشکل آن ها رنگ دندان ها است. به مرور زمان دندان ها بر اثر استفاده زیاد مواد غذایی رنگ دار و استعمال دخانیات دچار تغییر رنگ و تیرگی می شوند و رعایت ناصحیح بهداشت نیز این تیرگی را ماندگار و بیشتر می کند. برای درمان این مشکل نیازی به هزینه های زیاد نیست و تنها با روش بلیچینگ و یا سفید کردن دندان می شود به دندانی درخشان و سفید رسید.

با روش بلیچینگ رنگدانه‌ های تیره روی دندان با استفاده از ژل مخصوص از بین می‌ روند و دندان‌ های شما سفید و زیبا می‌ شوند. قیمت بلیچینگ چون هم به روش خانگی و هم در مطب دندانپزشکی انجام می شود، متفاوت است. اما نتیجه ای که در مطب به دست می آورید بهتر است. سفید کردن دندان نیاز به این دارد که هر ۶ ماه یا یک سال برای ترمیم به دندانپزشک مراجعه کنید و این مدت زمان دقیقا بستگی به میزان مراقبت شما دارد.

ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت مشکلاتی چون بد رنگی، شکستگی یا لب پر شدن را حل می کند. به همین دلیل کامپوزیت ونیر دندان بسیار پر طرفدار است. قیمت کامپوزیت ونیر واحدی دندان هم نسبت به سایر روکش ها مناسب تر است. ولی قیمت ونیر کامپوزیت کاملا بستگی به تعداد دندان ها دارد.

قیمت کامپوزیت دندان

لمینت دندان

لمینت دندان هم بهترین و زیبا ترین روش موجود برای اصلاح طرح لبخند است که بسیار شبیه به دندان‌های طبیعی است. لمینت سرامیکی دندان بسیار نازک و در عین حال محکم است. قیمت لمینت دندان نسبت به قیمت کامپوزیت دندان بیشتر است. اولویت در انجام لمینت، ابتدا از بین بردن عیوب و شکستگی دندان و تیرگی و لب پر شدن دندان است. درست است که قیمت لمینت سرامیکی دندان بیشتر از سایر روکش ها است ولی از لحاظ دوام و طول عمر و زیبایی هم از بقیه روکش ها بهتر است.

قیمت لمینت دندان

بریج دندان

بریج یا همان پل دندان برای جایگزین کردن دندان از دست رفته است، به این صورت که اضافه کردن تاج بر روی ناحیه بدون دندان باعث بهبود ظاهر دندان ها و طرح لبخند می‌ شود. با کمک گرفتن از دندان‌ های مجاور، یک پل به قسمت بی دندانی اضافه می‌ شود. پس از نصب بریج رعایت بهداشت و استفاده از غذا های نرم باعث می شود طول عمر بریج بالاتر رود.

ایمپلنت دندان

زمانی که دندانی از دست می رود باید دندانی را جایگزین آن کرد و بهترین روش ایمپلنت دندان است. ایمپلنت نوعی کاشت دندان است که توسط متخصص ایمپلنت دندان، پایه میله ای از جنس تیتانیوم در داخل استخوان فک قرار می‌گیرد و روکش دندان روی آن قرار می گیرد.

لبخند لثه‌ ای و لیفت لثه‌ای

ممکن است لثه ی بعضی از فرد به گونه‌ ای باشد که هنگام لبخند مشخص نباشد یا بیش از حد معمول مشخص باشد، در این روش فرد با استفاده از درمان لیفت لثه ای، لبخندی زیبا را به دست می آورد. جراحی لیفت لثه یا کانتورینگ لثه توسط بخش جراحی لثه، گزینه ی مناسبی در لبخند زیباست.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی جزو قدیمی ترین روش های زیبایی دندان ها به شمار می آید که اگر در سنین کودکی اگر انجام شود موثرتر است. با اینکه مدت درمانی طولانی دارد ولی بسیار روش خوبی است و باعث می شود دندان ها از ریشه مرتب شوند. این درمان توسط متخصص ارتودنتیست انجام می گیرد.

جراحی فک

همیشه مشکل از کج بودن دندان ها و یا مشکل لثه ای نیست. بد فرمی دندان ها ممکن است به دلیل موقعیت نامناسب فک ایجاد شود که با جراحی فک ایرادات آن رفع می شود. جراحی فک علاوه بر زیبایی دندان ها، باعث خوش فرم شدن زاویه صورت هم می شود. دندان هایی با فرم نامناسب باید درمان شوند زیرا علاوه بر زیبایی آسیب های دیگری هم به بدن می رساند.

در صورتی که دندان خود را از دست داده اید یا به دنبال روش هایی برای اصلاح طرح لبخند خود هستید، می توانید از لمینت دندان یا کامپوزیت دندان و یا ایمپلنت دندان بهره ببرید.

کد خبر 764521

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha