گروه شهری: مدیر ارشد شرکت فرانسوی ویولیا (veolia) که از مهم‌ترین مجموعه‌های خدماتی این کشور به شمار می‌آید، در دیدار با معاون شهردار تهران آمادگی کامل کشورش را به‌منظور همکاری در اجرای پروژه‌های محیط‌زیست و حمل‌ونقل شهری پایتخت کشورمان اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، در این دیدار نیکلاس دلانژو، مدیر ارشد این شرکت ضمن معرفی مجموعه مذکور اظهار کرد: با توجه به تجربه همکاری با 5 هزار شهرداری در 5 قاره دنیا، آمادگی داریم در زمینه پروژه‌های حمل‌ونقل شهری و مدیریت ترافیک و آموزش موضوعات ترافیکی با شهرداری تهران همکاری کنیم.وی اضافه کرد: به‌منظور کنترل آلودگی هوا صرفاً بهبود موتور وسایط نقلیه کفایت نمی‌کند، بلکه تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی و مدیریت ترافیک از اهمیت بالایی برخوردار است.

همچنین در این دیدار یانیک موریلون، مدیر بخش آفریقا و خاورمیانه این شرکت با تاکید بر اهمیت بالای جمهوری اسلامی ایران در منطقه آفریقا و خاورمیانه، خدمات حمل‌ونقل شهری در زمینه مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و تراموا را از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت ویولیا بر شمرد.

در ادامه این دیدار سیدجعفر تشکری هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با معرفی اجمالی پایتخت کشورمان از نگاه حمل‌ونقل شهری، با اشاره به برخی از مشکلات حمل‌ونقل عمومی تهران از نظر کیفی و کمی، اظهار کرد: درصدد تغییر رویکرد ذهنی مردم از سمت خودروهای شخصی به سوی خودروهای عمومی هستیم و به این منظور توسعه حمل‌ونقل عمومی ترجیح پذیر به‌طور جدی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

همچنین در این دیدار محسن هاشمی مدیرعامل متروی تهران، با اعلام آمادگی شرکت مترو جهت تامین اعتبار احداث خطوط جدید از طریق فاینانس، عنوان کرد: احداث 100 کیلومتر خطوط جدید مترو در 5 سال آینده را در دستور کار داریم و درصورت تامین اعتبار مورد نیاز به میزان 5 میلیارد دلار، آماده ساخت سالانه 20 کیلومتر خط جدید مترو هستیم.

براساس این گزارش در بخش دیگری از این ملاقات، یانیک موریلون با اشاره به پیشرفت قابل ملاحظه تهران در زمینه توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل شهری در دو سه سال اخیر گفت: استقبال شهروندان از شبکه مترو در مقایسه با اتوبوس‌های شهری بسیار قابل توجه است.

کد خبر 76446

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز