جنسن هوانگ مدیرعامل «انویدیا» است. این کمپانی مدارهای مجتمعی را توسعه می‌دهد که در بیشتر وسایل برقی از کنسول‌های دستی گرفته تا رایانه‌های شخصی استفاده می‌شوند. هوانگ ایده تاسیس «انویدیا» را از 30 سالگی در سر می‌پروراند. اکنون ثروت شرکت وی حتی از «فیس بوک» و «تسلا» نیز بیشتر است.

انویدیا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، «انویدیا» از زمان تأسیس در سال ۱۹۹۳ توسط هوانگ و دو بنیانگذار دیگر به نام‌های «کریس مالاچوفسکی» و «کرتیس پریم»  به یکی از با ارزش‌ترین  کمپانی‌هادر جهان تبدیل شده است. تا لحظه انتشار این  گزارش، ثروت این شرکت فقط مقدار بسیار اندکی از یک تریلیون دلار کمتر است. در حال حاضر، ارزش این کمپانی به طور دقیق ۹۶۳ میلیارد دلار است. به این ترتیب  و به طور مشخص ارزش «انویدیا» از فیس بوک و تسلا نیز بیشتر است. تاریخچه این شرکت به صورت یک جدول زمانی (timeline) در آخر هفته گذشته در یک رشته توئیت توسط کاربری به نام پیتر یانگ شرح داده شده است.

انویدیا؛ ارزشمندتر از تسلا و فیس‌بوک | ارائه خدمات فناوری هوش مصنوعی به ۳۵ هزار شرکت دنیا
جنسن هوانگ مدیر عامل «انویدیا» رویای تاسیس این شرکت را از سی سالگی در سر می‌پروراند

سفر انویدیا

یانگ در توییتر نوشت: انویدیا واحد پردازش گرافیکی (GPU) را در سال ۱۹۹۹ اختراع کرد. سری GeForce آن برای بازی‌های رایانه‌های شخصی و کنسول‌هایی که به گرافیک بالا نیاز داشتند، مناسب بود. در  سال ۲۰۰۷، سه بنیانگذار نوآور این شرکت، پلتفرم محاسباتی CUDA را راه اندازی کردند. این امر برنامه‌نویسی پردازنده‌های گرافیکی را برای افراد آسان‌تر کرد و همچنین برای هوش مصنوعی تطابق با چیپ‌های«انویدیا»آسان‌تر شد. علاوه بر این، پردازنده‌های گرافیکی برای پردازش داده‌ها و نیازهای آموزشی «هوش مصنوعی مولد» نیز مناسب هستند.

داستان یک موفقیت

امروزه این شرکت بیش از ۳۰ سال درعرصه نوآوری سابقه دارد. بیش از ۳.۸ میلیون توسعه دهنده به ساخت هزاران برنامه کاربردی برای تقویت محاسبات «انویدیا» کمک می‌کنند. در سراسر جهان، بیش از ۳۵.۰۰۰ شرکت از فناوری‌های هوش مصنوعی «انویدیا» استفاده می‌کنند. البته انتظار می‌رود که این رشد تا زمانی ادامه پیدا کند که صنعت فناوری همچنان جهان را به سمت هوش مصنوعی سوق می‌دهد.

بیشتر بخوانید:
انویدیا با تراشه‌های جدید، رقیبی سرسخت برای اینتل و AMD خواهد بود | پای ابررایانه و هوش مصنوعی در میان است

کد خبر 764145

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha