پوما یا شیر کوهی رفتار و زندگی منحصر به فردی دارد و از همین رو یکی از مشهورترین برندهای پوشاک را در جهان به نام خود ثبت کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، صفحه‌ای که این تصاویر شکار در طبیعت را منتشر کرده است نوشت: شیر کوهی یا پوما نوعی گربه سان بزرگ بومی قاره آمریکا است که زیستگاه آن از کوه های آند در آمریکای جنوبی تا یوکان در کانادا را مشمول می شود. یک شیر کوهی بالغ شصت تا نود سانتی متر قد شانه دارد.

طول شیرهای کوهی نر در حدود دو و چهاردهم متر از بینی تا انتهای دم است. حیوان شیر کوهی ماده در حدود دو و پنج متر طول دارند. در حالت کلی بازه نسبی یک و نیم متر تا دو و هفتاد و پنج صدم متر برای طول این جانور از بینی تا انتهای دم شناخته شده است. طول دم به تنهایی بین شصت و سه تا نود و پنج سانتی متر است. وزن حیوان شیر کوهی نر بین پنجاه و سه تا صد کیلو گرم است و به طور میانگین شصت و دو کیلو گرم می باشد. گونه ماده بین بیست و نه تا شصت و چهار کیلوگرم وزن دارد و به طور میانگین وزن گونه ماده حدود چهل و دو کیلو گرم است.

پوماها به صورت دسته ای و گروهی زندگی نمی کنند. هر پومای ماده می تواند هر دو سال یک بار باردار شود ...

 آن ها می توانند با سرعت هشتاد کیلومتر در ساعت بدوند و تا چهار و هشت دهم متر به هوا بپرد.

پوما ها غرش ندارند ...

در طی قرن بیست تعداد زیادی از پوماها در قسمت های مرکزی و شرقی آمریکا توسط کشاورزان و مزرعه دارها کشته شدند چرا که نمی خواستند این پوماها احشام آنها را بکشند ...

بدون حضور پوماها، همین کشاورزها باید با مشکل هجوم خرگوش های گرسنه سرو کله بزنند... 

کد خبر 764115

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha