سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

گروه ورزشی: قهرمانی پیکان در لیگ والیبال تبدیل به یک سنت شده است.

 این تیم همانند سه سال گذشته  و یک هفته به پایان رقابت‌های این فصل لیگ برتر والیبال تعداد قهرمانی‌هایش را به عدد 8 رساند.بعد از انحلال صنام تیم سابق مصطفی کارخانه با وجود ظهور مدعیان جدیدی مثل سایپا و پگاه ارومیه، این تیم‌ها هرگز نتوانستند همانند صنام مانعی در راه قهرمانی پیکان باشند و این تیم از چهار سال پیش با پیوستن کادر فنی حریف همیشگی‌اش بی‌دغدغه‌تر از همیشه به سوی قهرمانی گام برداشته است. سایپا جدی‌ترین حریف پیکان در سال‌های اخیر که در این فصل با هدف قهرمانی به جذب بازیکنان بزرگ پرداخته بود، با لغزش در بازی‌های دور برگشت در ارومیه،  اتفاقات ناشی از خروج نابهنگام شهرداری همدان از لیگ و امتناع پادیسان گنبد از رویارویی مقابل پیکان، برای چندمین‌بار رویاهایش نقش بر آب شد.

البته سایپا بیشترین صدمه را در همان فینال دور رفت مقابل پیکان متحمل شد که با توجه به شکست تیم مدافع عنوان قهرمانی در برابر بیم از کنار یک پیروزی بزرگ و تثبیت قهرمانی خود در این میدان مهم به راحتی عبور کرد. پیکان در بازی مرگ و زندگی با نتیجه 3 بر یک مقابل حریف به پیروزی رسید و در دور برگشت با وجود هم‌امتیاز‌بودن با سایپا در بسیاری از هفته‌ها در هیچ میدانی به حریفان، مجال برتری نداد. این در حالی بود که سایپا با گذشت هر هفته جدا از شکست در ارومیه با نتایج ضعیف‌تری به نسبت پیکان موفق به مغلوب کردن حریفان مشترک شد.

نمایش ناامیدکننده بیم مقابل پیکان

پیروزی پیکان در برابر بیم و مسجل شدن  قهرمانی، دیدار این تیم مقابل سایپا را تنها به یک بازی حیثیتی برای این دو تیم تبدیل کرده است چه آنکه بیم در برابر پیکان برخلاف دور رفت
یک تیم بی‌انگیزه بود. بازیکنان بیم مخصوصا دو ملی‌پوش المپیکی تیم ملی بلغارستان (تاسوف و ایوانوف)، آنچنان بی‌تفاوت برابر پیکان ظاهر شدند که با توجه به نتایج ماه‌های اخیرشان چندان هم تعجب‌برانگیز نبود. این موضوع حتی از دید سرمربی آرام بلغاری بیم نیز دور نماند. «استویانوف» در پایان بازی در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر عدم تعویض بازیکنان اصلی و شکست سنگین این تیم گفت: «اگر بازیکنانم در ست دوم دقت لازم را داشتند، مطمئن باشید که بازی با چنین نتیجه‌ای تمام نمی‌شد.»

پیکان در روزی که بازیکنانش چهره‌ای مصمم‌تر از همیشه برای کسب برد، جبران شکست دور رفت و قهرمانی داشتند در سایه کار گروهی با درخشش محمد موسوی، محمد محمدکاظم‌ و علی حسینی توانست با پیروزی بر بیم یک هفته زودتر جشن قهرمانی برپا کند.

کارخانه: قدرت پیکان را به سایپا نشان می‌دهیم

سرمربی تیم والیبال پیکان پس ازکسب عنوان قهرمانی تیمش در رقابت‌های لیگ برتر والیبال گفت: «تیم پیکان دو سال پیش در فاصله‌ چهار هفته مانده به پایان مسابقات قهرمان شد، سال گذشته سه هفته پیش از پایان رقابت‌ها، قهرمانی‌اش را مسجل کرد اما ‌امسال در فاصله‌ یک هفته مانده به پایان مسابقات  توانست برای سومین بار پیاپی این عنوان را از آن خود کند و این خود گویای همه چیز است.» مصطفی کارخانه اظهار داشت: «تیم پیکان امسال زمانی قهرمان شد که توانست مقتدرانه تیم سایپا را در مرحله‌ رفت 3 بر صفر شکست دهد. با این حال و از آنجایی که لیگ والیبال همواره با فراز و نشیب‌هایی همراه است اجازه دادیم که روند طبیعی طی شود اما به هر حال نمی‌توان از واقعیتی که به قابلیت و هویت بازیکنان ما و تدابیر اعضای کادرفنی برمی‌گردد، غافل شد.»

وی با اشاره به دیدار باقیمانده تیم‌های اول و دوم لیگ گفت: «هنوز نیمی از کارمان باقی مانده است. معتقدم تیم قهرمان باید بدون کمترین حرف و حدیثی جام قهرمانی را از آن خود کند. از طرفی حیف است در بازی آخر خاطرمان به خاطر باخت به سایپا مکدر شود. پس بنابراین تلاش می‌کنیم قدرت تیم والیبال پیکان را در بازی آخر به نمایش بگذاریم.»

سرمربی تیم والیبال پیکان همچنین با تشریح برنامه‌های این باشگاه برای حضور مقتدرانه در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در امارات یادآور شد: «امسال به واسطه‌ برگزاری نخستین دوره مسابقات جام باشگاه‌های جهان تیم‌های چین، کره و ژاپن با تیم‌های اول خود می‌آیند بنابراین ما کار آسانی در پیش نخواهیم داشت اما اعتقاد دارم تیمی که می‌تواند از مجموع 26 هفته از مسابقات لیگ برتر در 25 هفته صدرنشین باشد تیم کوچکی نیست. اما در مورد برنامه‌هایم باید بگویم نخستین اردوی ما از روز پانزدهم فروردین ماه برگزار می‌شود و تا روز 28 خردادماه که زمان آغاز مسابقات جام باشگاه‌های آسیاست ادامه خواهد داشت.»

کد خبر 76360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز