سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: حساس‌ترین هفته لیگ‌برتر از راه رسید و بی‌تردید تاثیر خود را در تعیین قهرمان و همچنین مشخص کردن تیم‌های سقوط کننده نشان خواهد داد.

 نخستین دیدارهای هفته سی‌ام، امروز بین تیم‌های پرسپولیس و مقاومت سپاسی شیراز و فولاد خوزستان با صبا برگزار خواهد شد.  اگر پرسپولیس هنوز به قهرمانی در لیگ برتر امید دارد، باید در برابر مقاومت پیروز شود. چون دیدار حساس امروز برای سرخپوشان  49 امتیازی به نوعی آخرین بخت قهرمانی محسوب می‌شود. در این دیدار بدون شک تقابل برادران پیروانی بر روی نیمکت دو تیم از نکات جالب توجه این بازی خواهد بود که نگاه‌‌ها را به سوی خود جلب خواهد کرد.

باید دید  افشین پیروانی که چندی قبل مدعی شد راه شکست استقلال را به برادرش آموخته است، این بار می‌تواند راه بردن تیم غلام‌ پیروانی را نیز به وینگادا نشان دهد؟  غلام پیروانی برای دیدار حساس امروز تمامی بازیکنانش را در اختیار دارد و با تمام قوا به مصاف پرسپولیس می‌آید اما در سوی دیگر میدان، پرسپولیس رحمان رضایی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. ضمن آنکه احتمال حضور علی کریمی نیز به دلیل مصدومیت در بازی امروز ضعیف است. دکتر زرینه در رابطه با آخرین وضعیت بازیکنان پرسپولیس  می‌گوید: «مصدومیت پتروویچ، علی  عسگر و علیرضا محمد کاملا برطرف شده و این سه بازیکن در صورت صلاحدید کادر فنی قادرند پرسپولیس را در دیدار با مقاومت سپاسی همراهی کنند.»

وی در ادامه در رابطه با وضعیت کریمی نیز می‌گوید: «مصدومیت کریمی برطرف شده و این بازیکن در آخرین تمرین تیم ما پیش از دیدار با مقاومت سپاسی حضور یافت اما به دلیل کمبود آمادگی بدنی احتمالا برابر مقاومت بازی نخواهد کرد.»  در سوی دیگر این احتمال نیز وجود دارد که محسن خلیلی پس از نزدیک به 7 ماه دوری از ترکیب پرسپولیس برای این تیم بازی کند. کادر فنی پرسپولیس در رابطه با حضور خلیلی هنوز تصمیم قطعی نگرفته اما مهاجم پرسپولیس در آخرین مصاحبه خود پیش از دیدار با مقاومت سپاسی می‌گوید: «همه چیز خوب است و من هم آمادگی‌ام را به کادر فنی اعلام کرده‌ام، قطعا در صورت صلاحدید آنها در دیدار با مقاومت  به میدان خواهم رفت.» 

افشین پیروانی: داخل میدان با برادرم رقیبم، بیرون میدان رفیق

مربی پرسپولیس از قرار گرفتن مقابل تیم برادرش می‌گوید: «بازی سختی مقابل مقاومت سپاسی پیش‌رو داریم اما بدون شک ما تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا تیم مقاومت و برادرم را شکست دهیم.  من و برادرم در داخل میدان رقیب هستیم و در خارج میدان رفیق یکدیگر محسوب می‌شویم و مطمئنا هرکدام امروز بر روی نیمکت تیممان تلاش خودمان را برای شکست حریف خواهیم کرد.» وی در رابطه با قهرمانی پرسپولیس گفت: «هنوز هم ناامید نیستیم و قطعا در برابر مقاومت برای کسب 3 امتیاز و افزایش شانس قهرمانی‌مان تلاش خواهیم کرد.»

 غلامحسین پیروانی: قول پیروزی مقابل پرسپولیس را نمی‌دهم

سرمربی تیم مقاومت سپاسی شیراز ضمن مناسب ارزیابی کردن وضعیت تیم خود گفت: «ما برای موفقیت به مصاف پرسپولیس می‌رویم اما قول پیروزی برابر پرسپولیس را به هیچکس نمی‌دهم.»

وی ادامه داد: «همانطور که برابر استقلال بازی خوبی را از خود ارائه دادیم، مقابل پرسپولیس هم با تمام توان به میدان می‌رویم تا ضمن ارائه یک بازی زیبا و تماشاگر پسند، نتیجه خوبی هم کسب کنیم. البته درست است که ما برای موفقیت به تهران می‌آییم اما قول پیروزی برابر پرسپولیس را به هیچکس نمی‌دهم. چون نتایج مسابقات لیگ غیرقابل پیش‌بینی است.»

غلام پیروانی در مورد رویارویی‌اش با افشین و تیم برادرش تاکید کرد: «این جزو قوانین فوتبال است. نه من و نه افشین از شکست دادن تیم‌های همدیگر ناراحت نمی‌شویم زیرا قطعا در تقابل تیم‌هایمان با یکدیگر به خاطر تعهدات اخلاقی که به باشگاه‌های خود داریم، برای موفقیت تیم خود تلاش کنیم.»

  وی در مورد هدف‌گذاری مقاومت سپاسی تا پایان رقابت‌های هشتمین دوره لیگ برتر تصریح کرد: «هدف ما این است که تیم را در میانه جدول حفظ کنیم و در بازی‌های آینده هم برای رسیدن به این مهم تلاش می‌کنیم.»

 نبرد تیم‌های هفتم و هشتم جدول

در دومین دیدار امروز تیم‌های فولاد و صباباتری  به مصاف یکدیگر می‌روند. نبرد مجید جلالی و فیروز کریمی بدون شک در آغاز هفته سی‌ام بسیار جذاب خواهد بود. در یک سوی میدان مجید جلالی با تیم 42 امتیازی‌اش و صبا با 45 امتیاز، در رده‌های هفتم و هشتم جدول قرار دارند و قطعا هر دو تیم در تلاش هستند با کسب 3 امتیاز این بازی در جدول رده‌بندی وضعیت خود را بهبود ببخشند. مجید جلالی سرمربی تیم فولاد خوزستان در رابطه با بازی امروز تیمش گفت: «پیروزی بر صبا می‌تواند به تیم ما شخصیت بیشتری دهد. تیم فولاد با صبوری بالایی موفق شده فضای اعتماد خوبی در میان هواداران، بازیکنان و مربیان خود به‌وجود آورد و در‌حال حاضر پس از 29 بازی 42 امتیاز داشته و در رده‌های بالایی جدول قرار دارد.»

جلالی در رابطه با دیدار با صبا اظهار داشت: «برای بازی مقابل صبا یک‌سری از بازیکنان‌مان را به دلایل مختلف در اختیار نداریم. البته باید توجه داشت که ما از دوازده بازی گذشته تاکنون با باز کردن فضای بیشتر، به مرور یک تغییر نسل را در تیم فولاد شروع کردیم که بسیار موثر بوده و درحال حاضر هم می‌توانیم بهره خوبی از آن ببریم.»

ورمزیار مربی صبا در مورد اینکه صبا از نبرد قهرمانی خارج شده گفت: «درحال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی کرد کدام تیم قهرمان می‌شود. هنوز بازی‌های نسبتا زیادی باقی مانده و قطعا تیم‌های بالانشین برای کسب عنوان قهرمانی کماکان تا هفته آخر با حریفان و سایر مدعیان می‌جنگند.»

کد خبر 76359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز