وزارت دفاع طالبان در اطلاعیه به تنش مرزی امروز در مرز ایران و افغانستان واکنش نشان داد.

طالبان

به گزارش همشهری آنلاین، «عبدالنافع تکور»، سخنگوی وزارت دفاع طالبان توضیحاتی را در خصوص تنش مرزی امروز (شنبه 6 خرداد) در مرز ایران و افغانستان ارائه کرد. 

وی در رشته توئیتی نوشت: امروز در مربوطات ولایت نیمروز نیروهای مرز ایرانی به طرف افغانستان شلیک کردند که با واکنش متقابل مواجه شدند.»

به گفته وی، در جریان نبرد از هر دو طرف یک فرد کشته و تعدادی زخمی شدند.

سخنگوی وزارت کشور طالبان خاطر نشان کرد که وقوع این حادثه با مقامات هر دو طرف در میان گذاشته و در حال حاضر شرایط در مرز تحت کنترل قرار دارد. 

این مقام طالبان در ادامه تاکید کرد: «امارات اسلامی خواهان جنگ با همسایگان خود نیست.»

این در حالی است که سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی ایران درباره تنش مرزی امروز اظهار داشته بود: حدود ساعت 10 امروز (6 خرداد ماه) نیروهای طالبان از سمت کشور افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل کرده که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند.

وی تصریح کرد: بعد از تیراندازی‌های طرف طالبان، براساس پروتکل‌های مرزی از سوی مرزبان درجه 1 تذکرات لازم به نیروهای مهاجم داده شده است اما متأسفانه مجددا از ساعاتی قبل تیراندازی شروع و درگیری‌ها ادامه دارد.

جانشین فرمانده کل انتظامی ایران گفت: در پی شروع درگیری های مرزی از سوی طالبان، سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور، دستورات قاطعانه لازم به مرزبانان ابلاغ و تأکید نمودند که شجاعانه و قاطعانه از مرزها دفاع کنند و به هیچ احدی اجازه تعدی و نزدیک شدن به مرزها را ندهند.

گفتنی است، در این دستور تاکید شده است که نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران به هر گونه تعدی و تعرض مرزی قاطعانه پاسخ خواهند داد و حاکمان فعلی افغانستان باید در قبال عمل نسنجیده و مغایر با اصول بین المللی خود پاسخگو باشند.

صبح امروز منابع خبری اعلام کرده بودند که تبادل آتش در منطقه ماککی شهرستان کنم ولایت نیمروز میان نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی رخ داده است.

کد خبر 763344
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    19 1
    طالبان قیمت مواد مخدر در ایران و عین امار داره و الان با گرانی سنگین مواد مخدر در ایران با قاچاقچیان که برادرانشان هستند هم کاسه شدند که باز ایران و از مواد مخدر لبریز کنن و از این بازار پول پیدا کنن اینا رو فقط باید با موشک دور برد تموم تجهیزات اب رسانی هیرمند و با خاک یکسان کرد و اگه جرات تعرض بعدی رو داشتند باید کشتشون
  • علی IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    13 1
    دقیقا نیروی انتظامی با این جنایت کار ها وارد جنگ شده خود طالبان هم قبول داره قاچاقچی و مواد فروش هست ولی اگر تروریستی بودن اینها را اضافه کنیم سپاه و نیروهای ضد تروریست ارتش هم باید وارد بشن
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    14 0
    لطفا حاکمان طالبان رو مورد خطاب قرار ندین اصلا حساب ادمشون نکنید تا فکر نکنند کسی هستند و توهم قدرت ورشون نداره. شما باید ب هر متجاوزی پاسخ نظامی سخت بدین بعد سران طالب حساب کار دستشون میاد و دیگه شکر اضافی نمی خورن
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    14 1
    مرگ بر طالبان. چرا این مهاجران رو از کشور بیرون نمیکنید؟ از هشت میلیون چهار میلیون اخیر وارد شدن همه رو اخراج کنید.
  • مانی IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    16 4
    افغانیهای داخل ایران مثل بمب ساعتی هستند تا دیر نشده همشون رو بیرون کنید وگرنه به زودی جنگ داخلی راه میندازن
  • محمد IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    4 0
    این حیوانات آدم نما با اسم امارت اسلامی افغانستان با تفکرات عصر حجر تصور میکنید آمده اند که حکومت تشکیل بدهند این ها در اصل همان داعش هستند با اختلافهای اخلاقی اندکی که باید ایران در هر لحظه مراقب تحرکات این گروه در شرق کشور باشد آخر کلام اینها دست نشانده آمریکا و اسراییل در همسایگی ایران هستند