اقامت نقش مهمی در برنامه‌ریزی و میزان بودجه در سفرهای داخلی و خارجی دارد و همین باعث شده تا رزرو هتل یا اقامتگاه در کاهش یا افزایش بودجه سفر نقش اساسی داشته باشد.

image-20230527180437-1.jpeg

بهترین زمان برای جستجو هتل قبل از سفر است تا در آرامش کامل و بدون استرس رزرو هتل مناسب را انجام دهید. همچنین اگر امکانات هتل برای شما چندان با اهمیت نیست رزرو هتل با ستاره پایین گزینه مناسبی است. از طرفی رزرو لحظه آخری، سفر گروهی، رزرو تور و بسیاری موارد دیگر در کاهش هزینه‌های سفر نقش اساسی دارند. در این مطلب قصد داریم به معرفی چند راهکار مناسب جهت رزرو هتل بپردازیم تا در سفر از هزینه اضافی جلوگیری شود.

رزرو هتل با ستاره پایین

اگر قصد اقامت با هزینه مناسب را دارید بهتر است از رزرو اتاق در هتل‌های بالای شهر و لوکس اجتناب کنید و به سراغ رزرو هتل‌های رده پایین مثل هتل‌های سه ستاره، سوئیت آپارتمان و اقامتگاه بومگردی که قیمت مناسب و مقرون به‌صرفه دارند و در مناطق مختلف شهر واقع شده‌اند بروید. -پس اگر قصد گردش و تفریح را دارید یا برای یک شب ماندن قصد اقامت دارید بهتر است هتل ارزان و با ستاره پایین را رزرو کنید و اضافه پولتان را برای تفریح یا خرید نگه دارید.

سفر خارج از فصل گردشگری

یکی از بهترین راهکارها برای کاهش هزینه هتل، رفتن به سفر خارج از فصل گردشگری است. در ماه‌هایی که رونق گردشگری کمتر است به دلیل کاهش مسافران و خلوت بودن مقصد فرصت مناسبی برای رزرو بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌ها است. این فصل‌ها که بیشتر پاییز تا زمستان محسوب می‌شوند به دلیل سرد شدن آب و هوا و باز شدن مدارس فرصت مناسبی برای تجربه یک سفر ارزان است.

رزرو تور مسافرتی

بهترین راهکار برای صرفه‌جویی در هزینه سفر رزرو تور مسافرتی است. بهتر است به جای اینکه بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل را جداگانه خریداری کنید هر دو را به صورت تور رزرو کنید. در این صورت آژانس‌ها و شرکت‌های گردشگری که با هتل‌ها همکاری دارند و در بازه‌های زمانی مختلف به صورت چارتری اتاق‌های هتل‌ را رزرو می‌کنند، اتاق‌های هتل را با قیمت کمتری به مسافر پیشنهاد می‌دهند و همین رزرو تور به صورت چارتری باعث کاهش هزینه سفر و اقامت می‌شود.

رزرو هتل در تخفیف

برخی از هتل‌ها در زمان‌های خاص اقدام به ارائه تخفیفاتی می‌کنند تا به این صورت مشتریان بیشتری را جذب کنند. به همین دلیل اگر به دنبال اقامت در هتل با قیمت مناسب هستید بهترین زمان رزرو هتل در تخفیف است. برای این منظور بهتر است اخبار مربوط به گردشگری و رزرو تور را به صورت روزانه یا هفتگی دنبال کنید و بعد از ارائه تخفیف با خیال راحت سفر خود را برنامه‌ریزی کنید.

راهکارهای مهمی که باید برای رزرو هتل مناسب دانست

رزرو اتاق در لحظه آخر

یکی از بهترین زمان‌ها برای رزرو هتل با تخفیف بالا زمانی است که به تاریخ موعد نزدیک شده ولی هنوز چند اتاق خالی در هتل وجود دارد. به همین دلیل هتل‌ها برای پر کردن اتاق‌های خالی از چند ساعت قبل یا چند روز قبل تخفیفات را ارائه می‌دهند. رزرو اتاق در لحظه آخر مناسب مسافرانی است که یا برای سفر خود از قبل برنامه‌ریزی نکرده‌اند یا اهل ریسک کردن هستند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر اهل سفرهای لحظه‌ آخری هستید از این روش غافل نشوید تا هزینه کمتری در سفر پرداخت کنید.  

رزرو اتاق با برنامه ریزی قبلی

این نوع رزرو مناسب افرادی است که با برنامه‌ریزی قبلی تصمیم به سفر می‌گیرند. رزرو اتاق با برنامه‌ریزی قبلی توسط برخی از هتل‌ها که از قبل تصمیم به ارائه خدمات گرفته و برای زمان‌های خاص امکان رزرو تخفیفات ویژه را به مسافران می‌دهند انجام می‌گیرد. در این صورت می‌توانید با هزینه مناسب از چند ماه قبل هتل خود را با قیمت پایین نسبت به سایر روزها رزرو کنید.

رزرو اتاق به صورت گروهی

اگر در سایت‌های رزرو هتل جستجو کنید متوجه خواهید شد رزرو اتاق به صورت گروهی نسبت به رزرو اتاق یک نفره بسیار کم هزینه‌تر است. بنابراین اگر به صورت خانوادگی یا گروهی تصمیم به سفر دارید، بهتر است سراغ سوئیت‌ها یا اتاق‌های بزرگتر بروید و هزینه اقامت را بین گروه تقسیم کنید. در این صورت علاوه‌بر کاهش هزینه رزرو اتاق می‌توانید با خانواده یا دوستانتان در یک جا اقامت کنید.

سفر در روزهای میانی هفته

همانطور که می‌دانید بهترین زمان برای سفری ارزان و مقرون‌به صرفه سفر در روزهای میانی هفته است. در روزهای وسط هفته به راحتی می‌توانید بلیط هواپیما و رزرو هتل را با کمترین قیمت نسبت به آخر هفته انجام دهید. با جستجو در سایت‌های رزرو هتل و تور می‌توانید تفاوت قیمت در روزهای عادی نسبت به آخر هفته را مشاهده کنید و اگر بتوانید سفر خود را به روزهای وسط هفته موکول کنید می‌توانید در هزینه سفر صرفه‌جویی داشته باشید.

رزرو آنلاین هتل

در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی به اینترنت می‌توانید در هر مکان و در هر زمان به راحتی بلیط سفر و رزرو هتل خود را انجام دهید. از راهکارهای رزرو مناسب هتل که به راحتی می‌توانید در چند دقیقه هتل مورد نظر خود را جستجو کنید رزرو آنلاین هتل است‌. در این روش به راحتی می‌توانید وارد سایت الی گشت شده و در کوتاه‌ترین زمان با صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های سفر هتل یا اقامتگاه مورد نظر خود را در مقصد رزرو کنید.

راهکارهای مهمی که باید برای رزرو هتل مناسب دانست

رزرو هتل دور از جاذبه های گردشگری

احتمالا اولین نکته هنگام رزرو هتل که توجه شما را جلب می‌کند نزدیک بودن به جاذبه‌های گردشگری مقصد است. اما توجه داشته باشید که هتل‌های نزدیک اماکن و جاذبه‌های گردشگری مهم شهر مثل حرم امام رضا در مشهد، میدان نقش جهان در اصفهان و بسیاری موارد دیگر نسبت به سایر هتل‌ها گرانتر هستند.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر به دنبال هتل‌های با قیمت‌ مناسب هستید، احتمالا مجبور خواهید شد هتل‌هایی که دورتر از جاذبه‌های گردشگری هستند را انتخاب کنید.

به گفته الی گشت:‌ با رشد گردشگری و افزایش تقاضا برای سفر تعداد هتل‌ها هم در شهرهای مختلف کشور روز به روز افزایش یافته و صنعت هتلداری به سرعت در در حال رشد است. رزرو هتل معمولا از هفته‌ها قبل انجام می‌شود و مسافران برای اینکه مشکل محل اقامت نداشته باشند، پیش از سفر مکان مورد نظر خود را انتخاب کرده و به صورت تلفنی و یا اینترنتی رزرو می‌کنند. اگر قصد دارید به صورت انفرادی در تعطیلات به سفر بروید، حتما پیش از سفر هتل محل اقامت خود را انتخاب کرده و به صورت اینترنتی از سایت‌های معتبر همچون الی گشت رزرو کنید. برای انتخاب بهترین هتل باید بر اساس نیاز خود اقدام کنید. اگر کیفیت هتل برایتان مهم است، هتل‌های لوکس را برای اقامت انتخاب کنید. اگر نزدیکی به مرکز شهر برایتان اهمیت دارد، باید هتلی در مرکز شهر را برای اقامت رزرو کنید.

پشنهاد الی گشت این است که برای اینکه بتوانید مطالب و ترفندهایی بهتر را برای رزرو هتل خود بدانید،‌ حتما مقاله قبل از رزرو هتل باید به چه نکاتی دقت کنید؟ را مطالعه کنید.

بسیاری از سایت های مهم دنیا در زمینه گردشگری مانند booking.com و expedia.com در دنیا و eligasht.com در ایران بهترین خدمات هتل و رزرو آنلاین هتل را برای شما انجام می‌دهند. شما در صفحه رزرو هتل الی گشت می‌توانید در جای‌جای دنیا رزرو هتل داشته باشید.

حرف آخر

همانطور که می‌دانید بیشترین هزینه سفر به تهیه بلیط و رزرو هتل اختصاص دارد و از طرفی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سفر در برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی، رزرو هتل است. به همین دلیل در این مطلب چند راهکار ساده برای کاهش هزینه هتل و سفر معرفی کردیم تا بتوانید با کمترین هزینه هتل مناسب را رزرو کنید.

کد خبر 763333

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha