فورد اعلام کرده که با تسلا برای دسترسی به بیش از ۱۲ هزار سوپرشارژر این شرکت تحت مالکیت ایلان ماسک در سراسر آمریکا و کانادا قرارداد بسته است.

فورد تسلا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از آرنا ای‌وی، خودروهای برقی فورد مانند «موستانگ مچ ای، اف - ۱۵۰ لایتنینگ و ای ترانزیت» می‌توانند از بهار ۲۰۲۴ به این سوپرشارژرها دسترسی داشته باشند.

یک آداپتور و یکپارچه سازی نرم افزار جدید به همراه فعال سازی و پرداخت از طریق«فورد پاس» FordPass یا «فورد پرو اینتلیجنس»Ford Pro Intelligence برای دسترسی به اینسوپر شارژها مورد نیاز است. این آداپتور توسط تسلا ساخته خواهد شد.

با این حرکت، مشتریان فورد به مجموعا ۲۲.۰۰۰ شارژر سریع DC در آمریکای شمالی (۱۲ هزار سوپرشارژ تسلا به اضافه ۱۰ هزار شارژر سریع موجود که بخشی از شبکه شارژ BlueOval هستند) دسترسی خواهند داشت. فورد اعلام کرد، علاوه بر این، فروشندگان فورد تا اوایل سال آینده «تقریبا ۱۸۰۰ شارژر سریع و مکان عمومی» را به شبکه شارژ BlueOval اضافه می کنند.

از سال ۲۰۲۵، فورد «خودروهای الکتریکی نسل بعدی» را ارائه خواهد کرد که با رابط داخلی استاندارد شارژ آمریکای شمالی (NACS) عرضه می‌شوند، بنابراین نیاز به آداپتور برای دسترسی به سوپرشارژرهای تسلا را از بین می‌برد.

جیم فارلی، رئیس و مدیر عامل فورد گفت: «دسترسی گسترده به شارژ سریع برای رشد ما به عنوان یک برند خودروهای برقی کاملاحیاتی است، و این توافق زمانی حاصل شد که ما در حال افزایش تولید «موستانگ Mach-E» و«F-150 لایتنینگ» محبوب خود و آماده شدن برای راه‌اندازی یک سری از نسل بعدی خودروهای برقی از سال ۲۰۲۵ هستیم.»

بیشتر بخوانید:

کد خبر 763305

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha