سایپا به‌تازگی تیپ جدید GX را برای ساینا معرفی کرد. در ادامه نگاهی به طراحی، مشخصات فنی، آپشن ها و قیمت این خودرو سدان خواهیم داشت.

ساینا جی ایکس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گجت نیوز، سایپا تیپ جدید GX با به‌روزرسانی‌هایی در امکانات و قوای محرکه را برای سدان ساینا در مرحله دوم طرح فروش یکپارچه خودرو که به‌تازگی آغاز شد، در دسترس قرار داده است.

جی ایکس جدیدترین تیپ این محصول سایپا پس از تیپ‌هایی نظیر EX ،SX ،SR، پلاس، S و اتوماتیک در نظر گرفته می‌شود. به‌طور دقیق‌تر، نسخه S ساینا با به‌روزرسانی‌هایی جزئی در سال ۱۳۹۹ به‌عنوان جانشین نسخه پیشین ساینا از راه رسید و اکنون GX به‌عنوان مدلی حتی جدیدتر از آن روانه بازار می‌شود.

طراحی نمای بیرونی و فضای داخی

خودروی جدید سایپا چه مشخصاتی دارد؟ | تصاویر، آپشن ها و قیمت

همان‌طور که اشاره شد، تغییرات تیپ GX به قوای محرکه و امکانات و تجهیزات محدود می‌شوند و این تیپ در زمینه طراحی نمای بیرونی از تغییر چشمگیری در مقایسه با نسخه قبل از خود یعنی S برخوردار نشده است. در نتیجه، کماکان در نمای جلو المان‌هایی نظیر جلوپنجره با تریم کرومی و پنل مشکی پایین سپر به‌چشم می‌خورند و در نمای عقب هم طراحی متفاوت مشکی‌رنگ سپر قابل مشاهده است. صرفاً در ساینا GX رینگ‌های آلومینیومی و پنجره‌ها و شیشه عقب دودی به‌کار رفته‌اند که پیش‌تر در بقیه نسخه‌ها ندیده بودیم.

خودروی جدید سایپا چه مشخصاتی دارد؟ | تصاویر، آپشن ها و قیمت

فضای داخلی ساینا جی ایکس نسبت به قبل دست‌نخورده مانده است و خریداران این خودرو همچنان همان داشبورد همیشگی سایپا را پیش رو خواهد خواهند داشت؛ همان داشبورد ساده‌ای که ساینا در آن با محصولات دیگری مثل کوییک اشتراک دارد. این در حالی است که سایپا در گذشته در زمان معرفی ساینا S از برنامه خود برای عرضه نسخه‌ای دیگر از ساینا تحت عنوان G با کنسول مرکزی جدید و دریچه‌های تهویه گِرد در کابین ضمن امکانات و تجهیزات بیشتر خبر داده بود.

مشخصات فنی ساینا GX

خودروی جدید سایپا چه مشخصاتی دارد؟ | تصاویر، آپشن ها و قیمت

ساینا GX نسخه ارتقا پیدا کرده پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر M۱۵ را زیر کاپوت خود دارد. قدرت و گشتاور تولیدی این پیشرانه کمی نسبت به پیشرانه قبلی افزایش پیدا کرده است. در حالی که پیشرانه قبلی مجموعاً ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد، این پیشرانه ارتقا یافته حالا می‌تواند ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. البته تولید گشتاور بیشتر در دور موتور پایین‌تر برای این خودرو سایپا فراهم شده است. یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های صورت گرفته در پیشرانه مذکور هم پیاده‌سازی سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT-i) است که افزایش راندمان پیشرانه را به‌دنبال می‌آورد.

پیشرانه ۴ سیلندر ساینا GX نیروی خود را به‌وسیله یک گیربکس دستی ۵ سرعته به محور جلو انتقال می‌دهد. ضمن این‌که بنا به اطلاعات رسمی، به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند. در مجموع، تغییرات این تیپ سدان سایپا از لحاظ قوای محرکه در همین موارد خلاصه می‌شوند و افزایش جزئی خروجی و تولید بهتر گشتاور تنها پیشرفت‌های این پیشرانه نسبت به نسخه قبلی آن خواهند بود.

امکانات و تجهیزات نسخه جی ایکس ساینا

تاچ‌اسکرین ۷ اینچی به‌همراه قابلیت مسیریابی، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، دوربین دید عقب، روکش چرمی صندلی‌ها، رینگ‌های آلومینیومی و شیشه دودی عقب امکانات جدید ساینا تیپ GX در نظر گرفته می‌شوند. این خودرو از همه امکانات و تجهیزات نسخه قبل از خود هم بهره می‌برد؛ از ترمز ABS و توزیع الکتریکی نیرو به‌علاوه ایربگ سرنشین جلو و راننده تا سیستم تهویه نیمه‌خودکار و تنظیم دستی ۶ جهته صندلی راننده و ۴ جهته صندلی شاگرد.

قیمت سدان ساینا جی ایکس

پیش‌بینی می‌شود سایپا خودرو ساینا GX را با قیمتی در محدوده ۲۷۰ میلیون تومان و چند ده میلیون گران‌تر از تیپ S عرضه کند. در مقطع کنونی ساینا S با قیمت ۲۴۰ میلیون تومان به مشتریان ارائه می‌شود.

کد خبر 763118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • سید IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    7 0
    این که ظاهرش همان تیباست
  • فرزاد IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    6 0
    این الان خودروی جدیده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    3 0
    ... ... ... .... .... شما که موشک میسازید چرا ماشین درست حسابی نمیتونید بسازید؟
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    3 0
    ... ... ... ... .... .... واقعا لیاقت ما ایرانی‌ها این فرقونه؟ وای به حال شما مسئولین ... .... .. ...