سازمان هواشناسی از بارش باران، رعد و برق، وزش باد و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور از امروز تا یکشنبه هفته آینده خبر داد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور بر اساس‌ تحلیل‌ آخرین‌ نقشه‌های پیش‌یابی‌ هواشناسی‌ اعلام کرد که امروز (چهارشنبه‌) در بخش‌هایی‌ از شمال غرب‌، شمال شرق‌، ارتفاعات‌ البرز و ارتفاعات‌ زاگرس‌ افزایش‌ ابر و بارش‌ خفیف‌ باران پیش‌بینی‌ می‌شود.

با گذر امواج‌ تراز میانی‌ جو، پنجشنبه‌ و جمعه‌ در نواحی‌ شمال غرب‌، غرب‌، سواحل‌ غربی‌ دریای خزر، ارتفاعات‌ و دامنه‌های جنوبی‌ البرز و بخش‌هایی‌ از مرکز ابرناکی‌، بارش‌ باران، گاهی‌ رگبار و رعدوبرق‌ و وزش‌ باد رخ‌ می‌دهد.

شنبه‌ و یکشنبه‌ نیز در بخش‌هایی‌ از شمال غرب‌ و ارتفاعات‌ البرز مرکزی رگبار پراکنده باران پیش‌بینی‌ می‌شود.

لازم به‌ ذکر است‌ طی‌ روزهای جمعه‌ تا یکشنبه‌ در نواحی‌ جنوب‌ شرق‌ کشور به‌ ویژه در ساعات‌ بعدازظهر و اوایل‌ شب‌ افزایش‌ ابر، رگبار و رعدوبرق‌ و وزش‌باد شدید موقت‌ انتظار می‌رود.

از امروز تا یکشنبه‌ در نوار شرقی‌ کشور (به ویژه منطقه‌ زابل‌) در برخی‌ ساعات‌ روز افزایش‌ سرعت‌ باد و در مناطق‌ مستعد گردوخاک‌ پیش‌بینی‌ می‌شود. این‌ شرایط‌ پنجشنبه‌ تا شنبه‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز و یکشنبه‌ در جنوب‌ غرب‌ کشور انتظار می‌رود.

از چهارشنبه‌ تا اواخر هفته‌ در نوار جنوبی‌ کشور افزایش‌ دما رخ‌ می‌دهد.

طی‌ ۵ روز آینده شرق‌ دریای عمان و در روزهای شنبه‌ و یکشنبه‌ تنگه‌ هرمز مواج‌ خواهند بود.
 

کد خبر 762594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha